waarom hooft omhoog gooien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

waarom hooft omhoog gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 10:25

Dat zou ik graag willen weten, want soms gooit Chanick z'n hoofd ineens omhoog. En dan blijft hij het de hele tijd doen.
De ene keer doet hij het helemaal niet, de andere keer heel vaak.
Wat is hier de reden van?

YES, M'n foto's in mn PROFIEL doen t weer!!!
Wel kijken he? Knipoog Wie helpt mij aan de 1000 keer profielvieuw? Lachen


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:22

waarschijnlijk om onder het werk uit te komen. doe hem eens een martingaal om.groetjes succes

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:40

de mijne doet het ook. op een bepaald moment loopt ze super naar beneden en verzameld en dan plots hoofd in de lucht. en dan mag je weer heel beginnen werken om ze naar beneden te krijgen, en dat is niet gemakkelijk want ze komt echt niet gemakkelijk

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:22

Ik denk idd dat hij onder het werk uit wilt komen. Hij druk zijn rug dan weg. Lijkt me.
Een martingaal kan helpen om dit op te lossen

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:44

of het ligt aan het zadel of aan het hoofdstel, dat die daarom zijn rug wegdrukt? Ik zou daar ook eens naar kijken!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:40

wat me net invalt, misschien heeft hij/zij haken op de tanden. laat de tandarts er eens naar kijken!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:15

Als het iets is van de laatste tijd, zou ik er toch eens iemand naar laten kijken, met name een fysio. Dan pas kan je alles uitsluiten en eraan werken dat je paard dit niet meer gaat doen.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:51

Ga anders naar een ruitersportzaak, deze kunnen je ook altijd helpen. Martingalen werken ook erg goed. Hoe jong is ze, want wat Okkie zegt kan ook waar zijn. Misschien is ze aan het wisselen of heeft ze een wondje in haar mondhoeken. In ieder geval heel veel succes ermee....

Ilse

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 18:59

Ten eerste, Chanick is manegepony Haha! , dus ik denk niet dat er zo makkelijk een paardentandarts naar kan komen kijken.
Maareh, ik denk niet dat hij haken op z'n tanden heeft, want hij doet het niet altijd, maar gewoon af en toe.
Het zal dan wel zijn dat hij onder het werk uit wilt komen.
En hij had wel eerst een martingaal, nu niet meer, maar ik zal eens kijken of ik die er weer om kan hangen.
Bedankt in ieder geval *LOL*

YES, M'n foto's in mn PROFIEL doen t weer!!!
Wel kijken he? Knipoog Wie helpt mij aan de 1000 keer profielvieuw? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:39

die van mij deed dat ook, ben je erg onrustig met je handen? wanrt sommige paarden hebben daar een schurfthekel aan en denken dan, doe t maar lekker zelf.
Ik heb een tijdje met een thiedermann gereden zodat ik stiller kon zitten en rechterop, en dat ging vrrij snel weer goed, dus handen stil en rechtopzitten!!

Succes groetjes Chiqa

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:16

[quote="Tessa_N"]Maareh, ik denk niet dat hij haken op z'n tanden heeft, want hij doet het niet altijd, maar gewoon af en toe.quote]']

wanneer doet hij dat precies??

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:09

Dit klinkt waarschijnlijk erg banketstaaf, niet zo bedoeld, maar je geeft naar mijn idee zelf het antwoord... het is een manegepard...
Ik zal even uitleggen waarom ik dit denk...
De meeste manegepaarden mogen leuk met hun kop in de lucht lopen. Door zo te lopen gaan ze hun rug vastzetten, waardoor er een erg grote kans is op rugproblemen, wat op zich al een reden is om met het hoofd te gaan gooien.
Ik weet niet of je aan de teugel rijdt, maar als je dat doet kan het zijn dat het paardje het moeilijk vindt, omdat ie dat niet gewend is, waardoor hij andere spieren gebruikt. Daar kan ie last van krijgen, waardoorhij met zijn hoofd kan gaan gooien...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:03

hoi, misschien kan het zijn dat Chanick soms goed aan het been is en soms niet......dat ligt dan aan jou, misschien moet je proberen met wat meer te gaan drijven als hij het doet.

veel suc-6

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:17

been blijven geven en voor de rest negeren. Het is waarschijnlijk een smmoesje om onder het werk uit te komen en als jij daar dan nog aandacht aan geeft zal hij het blijven doen. En zeker niet boos worden, dat heeft je pony waarschijnlijk het allerliefste, dan kan ie weer onder het werk uitkomen door weg te crossen!! Dus rustig blijven en niks van aantrekken.
Als het echt niet lukt, en dan bedoel ik ECHT niet: een keertje harder doorkomen met je handen, niet rukken of zagen maar gewoon een keertje laten staan als ie met zijn kop gooit. Daarna ook meteen ontspannen!!!!!!!!!!!!! En natuurlijk benen blijven geven.
Heb het zelf ook gehad, haike deed niks anders totdat ik hem kreeg. toen ging het een hele tijd goed omdat haike niks hoefde te doen maar zodra het moeilijker werd begon het weer. Nu is het er helemaal uit!!

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 18:38

Echt heeeeeeeeel erg bedankt, ik ga het proberen.
En wanneer hij het doet? ehmm, even denken hoor. Met de wedstrijd deed hij het best wel erg, en aan het begin van de les.

YES, M'n foto's in mn PROFIEL doen t weer!!!
Wel kijken he? Knipoog Wie helpt mij aan de 1000 keer profielvieuw? Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:46

Tessa_N schreef:
Echt heeeeeeeeel erg bedankt, ik ga het proberen.
En wanneer hij het doet? ehmm, even denken hoor. Met de wedstrijd deed hij het best wel erg, en aan het begin van de les.


dan komt het misschien doordat hij te gespannen is. als hij net begint is hij nog niet ontspannen en met een wedstrijd is er meestal ook veel spanning

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:36

ze proberen zich gewoon te drukken voor hun werk. en ze kunnen zich ook opgesloten voelen, dan kun je ze beter even goed voorwaarts gaan rijden en tempo en gang wisselingen gaar rijden. en wanneer je te veel sleutelt aan de mond kan hij ook wel eens zijn hoofd omhoog doen omdat hij er genoeg van heeft. even een martingaal of thiedemann er om.
maar manege paarden hebben dit vaker, omdat ze steeds van ruiter moeten wisselen. kan ik wel begrijpen, heel de tijd iemand anders die aan je zit te sleutelen Tong uitsteken
veel succes er mee!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:30

mijn pony heeft daar soms ook last van. het is de laatste tijd minder, maar bij mij heeft het te maken met stress denk ik. thuis doet ze het niet, op de ponyclub deed ze het de eerste paar keer wel, op ponykamp (bij liberty) deed ze het heeeeel veel. op de show die ik daarna mocht mee rijden op de keuring (ook met liberty) deed ze het ook weer heel erg, en thuis weer niet....

groetjes Eline

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:00

de mijne gooid ook zijn hoofd omhoog en dat gaat heel de tijd zodoor martingaal om dan verstel hij geen stap dan loopt hij achteruit en probeerd de lucht in te gaan

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:10

ik heb ook zo'n lekker ding, en als ik op dat moment een ophouding probeer te maken gaat hij steigeren, een heel vervelend probleem dus.
wat vinden jullie het verschil tussen een martingaal en een thiedemann
met die laatste heb ik al een keer gereden en dat ging goed, nu rij ik hen af en toe met slof, wel los maar toch zo dat hij zijn hofd niet helemaal omhoog kan gooien.

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:52

een martingaal (mits goed gebruikt) heeft geen of nauwelijks verdere inwerking op het bit. een thiedeman werkt als een soort hefboom om je paard dieper te krijgen.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:14

Ohw, zoeen rijd ik ook!
Als ik met teveel druk rijd, gooit ze haar hoofd omhoog..
Gewoon een gogh of martingaal omdoen...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 14:53

maar ik wil liever nog geen hulpstukken gebruiken want de mijn is bijna 4jr en dat vin ik dan weer niks

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:55

een martingaal kan echt geen kwaad als je hem goed gebruikt. wat heb je liever? je doet eventjes een martingaaltje om en je rijd het probleem er zo uit en doet hem eventueel af. of je blijft met een probleem zitten.... wij rijden alle paarden met martingaal in en meestal daarna ook en ze lopen zonder ook even netjes hoor dus er is niets aan verpest. als je een martingaal goed gebruikt heeft het helemaal geen nadelen. maar dit is mijn mening. groetjes en succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers