dit moet ik gewoon ff zggen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 16:16

dat ik soms helemaal in een deuk lig om al die onzinneige discussies met Blaze, het mooieste ervan is nog dat iedereen daar zo heerlijk op in gaat.
sorry een beetje off topic. Haha! Haha! Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 16:21

Het kan ook zooooooo leuk zijn om te happen... Clown Maar soms doe ik gewoon om mijn best om Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Is goede oefening voor me...zit namelijk best gauw op de kast soms... Haha! Maar ach, dat vind ik dan ook weer niet zo erg... Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 21:32

Ik vind het ook best wel lachen ja. MM, oneliner, nog ff iets verzinnen. Ik weet niks eigenlijk....

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 21:55

Haha! Verward Cool }> Extreme duivel

en weet je wat het fraaiste is Pling }>
lees mijn berichten nog maar eens Sigaar
meestal heb ik gelijk.ok zeik veel mensen af ,maar ze vragen erom,mensen met een serieuze vraag krijgt van mij ook serieus antwoord. Pling

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:58

Ach die Blaze ... soms balanceert ie op ut randje wat net wel of niet kan, maar hij bewerkt z'n berichtjes ook wel eens naar een 'mildere' vorm. Wel schattig hoor Knipoog
Of gaat gewoon heel creatief 'paarden plaatjes plakken', want volgens mij is Blaze gek op plaatjes Haha! Cool Lips are sealed Frusty Tong uitsteken Sigaar Misselijk Clown *LOL* *LOL* *LOL*

Blaze je bent gewoon een schatje met wat veel temperament, maar al met al zorgt je wel voor wat extra 'spunk' op dit forum en van mij mag je blijven Pling

Citaat:
Ik kan me (als moderater) natuurlijk hiermee gaan bemoeien en een 'vingertje' opsteken tegen Blaze (die gewoon wat frusty is omdat hij WEER niet aan een wedstrijd mee kan doen ), maar ik ga liever paardrijden. Trouwens sommigen hebben het al zo mooi gezegd... chapeau


Slaat de spijker op z'n kop! You rule Sugarmiss! Cool

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 22:58

Uhm...tsss...nog eens nagelezen...en tsja, zit wederom weer een (grote) kern van waarheid in...enne...Blaze, zou jij misschien mijn vraag willen beantwoorden die ik in pb al gesteld had??? (Was btw niet eens de bedoeling, maar ja, liet me weer eens mee slepen om ellenlang verhaal te maken van simpel pb-tje...) vraag: zou je een groene arabier (ben een beetje voorbarig, veulen is nog niet eens geboren... Knipoog maar ach, heb ik beetje voorpret) die je western wil beleren anders en op een andere leeftijd benaderen dan je dat bij een quarter zou doen??? Denk je dat iedere "westerman" ook met verschillende rassen die worden gebruikt in de westernsport (in mijn geval dus een arabier Schijnheilig ) kan werken of moet je voor een arabier (voorbeeld) ook een "arabierenman" zijn...ik heb namelijk eens les gehad van iemand die totaal nis had met arabieren...(ook geen geduld... Schijnheilig )

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 23:17

Tja normaal meng ik me graag in discussies, maar Blaze is een geval apart. Hij (of is `t een zij? Verward ) weet altijd alles zo te vermelden dat ie op een of andere manier toch gelijk heeft/krijgt. Ook heel slim altijd zeggen dat het zijn mening is en dat ie niet beweert dat het ook ECHT zo is. En lekker op andermans tenen trappen Extreme duivel Vind het soms wel grappig hoe iedereen er zo leuk op in gaat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 23:42

Haha! Het Western forum is er volgens mij alleen maar op voor uit gegaan...
Anders word het ook zo saai Gaaaap
Nou moet ik wel duidelijk stellen dat ik gewoon lekker dressuur rijd en wat ik onder neckreining versta nek-sturen-door-niet-sturen, de teugel waarvoor hij voor de druk wijkt is puur mijn hulp voor mij, hij reageerd in het verschil in houding/zit/gewicht, is en dat doe/oefen ik nu ong. een jaar als afsluiting van het rijden....
Mijn reactie verder op Stef was wat ik had gehoord op een paardenshow van een westernruiter over het aanleren van neckreining, ik hou me verre van bezig met western....behalve dan dat ik mijn man steun in zijn westernrijden en hier lees en soms voor de 'grap' weleens wat neerzet.
Al wil ik nog steeds wel een westernzadel erbij we hebben net een huis gekocht dus dan toch maar eerst gaan sparen voor 2de hands 2-paards-klein-rijbewijs-veewagen.... Haha!
Blaze is overigens een man en ik vraag me af of zijn dochtertje ook rijd en zo ja of hij haar lesgeeft?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 06:43

Even reactie op arabierenverhaal. Ik hoop dat je niet teveel weegt *LOL* In de meest recente Bit staat een artikel over wat een paard nog goed kan dragen zonder dat hij daardoor minder gaat lopen. Jeetje, een arabier kan maar 60 kg hebben (een grote stond er nog bij) Als het meer is dan dat zal je paard de grootste moeite krijgen om zijn rug nog rond te kunnen bollen. Duh....... Maar ja, voor een qh geldt 70 kg dus ik heb nog ff Pling

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:03

Uhoh...dan moet ik maar ff gaan "lijnen"... Knipoog hmmm...ach, Escala's eerste eigenaar woog denk ik toch zeker een kilo of 30 meer dan ik weeg...en ze is nog nooit behandeld voor rugklachten... Schijnheilig ik dat stuk idd gelezen...erg vaag...nou ja, ik heb 2 opties...of ik leg dat artikel lekker naast me neer of ik ga sparen voor een quarter... *LOL* Knipoog Denk dat ik toch maar voor optie 1 ga... Schijnheilig

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:11

Ja, okee, okee, inderdaad er zit wat in *LOL* En ja, het forum wordt er wel lekker levendig van.
V.w.b. het verhaal uit de bit, ik heb 'm nog niet gehaald en het dus nog niet zelf gelezen, maar ik geloof dat ik in ieder geval nog flink door mag eten eer ik niet meer op m'n tinkertje mag rijden Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:18

dat verhaal heb ik ook gelezen. Nog 3 kilo en ik mag niet meer op Lois rijden. DUH Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:46

Ik weeg maar net 3 kilo te zwaar voor mijn paard...
maar eigenlijk moeten ze onderzoek doen waar je gewicht het meeste invloed heeft...of je dijen, achterwerk of voorgevel moeten verminderen...dan kun je tenminste gericht aan de Abtronic *LOL*
Ik zal mijn man maar snel van zijn arabier af gaan trekken want dat kan natuurlijk niet he.
Maar wat is een kleine KWPN...en een grote KWPN, hoeveel kan een medium KWPN dan dragen?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:53

wat ik al eerder concludeerde:

ik mag niet op een qh - arab- lippi-fries-

ALLEEN NOG MAAR OP EEN BRABANDER -BELG -ZEEUWS-OF EENGROTE HEEL GROTE KWPNER

en nu???????????????????????????????helppie Huilen Huilen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:56

tijd voor de weight watchers Haha!
Volgens dat artikel moet heel westernrijdend nederland van z'n quarter geschopt worden. Ik heb ook wel eens op een quarter gereden (Rebel) en een arabje (Escala) maar had nu niet echt het idee dat die zoveel last hadden van mijn dikke kont. Volgens mij een beetje overtrokken allemaal Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 10:37

Citaat:
vraag: zou je een groene arabier (ben een beetje voorbarig, veulen is nog niet eens geboren... Knipoog maar ach, heb ik beetje voorpret) die je western wil beleren anders en op een andere leeftijd benaderen dan je dat bij een quarter zou doen??? Denk je dat iedere "westerman" ook met verschillende rassen die worden gebruikt in de westernsport (in mijn geval dus een arabier Schijnheilig ) kan werken of moet je voor een arabier (voorbeeld) ook een "arabierenman" zijn...ik heb namelijk eens les gehad van iemand die totaal nis had met arabieren...(ook geen geduld... Schijnheilig )


beginnen moet je op het moment dat hij is geboren zit overal aan op het moment dat je veulen is geboren,steek je vingers in zijn mond oren etc,zorg dat jouw geur net zo belangrijk wordt als die van zijn moeder.als hij/zij 2 jaar is ga je wat klooien met deken op zijn rug etc. na een half jaar ga je beginnen met een zadel,alleen op zijn rug leggen en lopen later ook draven.dan weer een zomer de wei op.een quarter heeft langere en dikkere bespiering op zijn achterhand daardoor kan hij het hebben om vrij vroeg ingereden te worden(ik doe dat niet) maar een arabier is toch iets fragieler.begin hen in te rijden als hij 3 1/2 is en dan nog heel rustig.voor de verder rest is de aanpak eender als met een quarter.

PS
van 0 tot inrijden ben je een paar keer per week bezig met je veulen,niks weg zetten met andere veulens omdat hij dan rangorde leerd.er is maar een rangorde *jij bent de baas

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-02 11:39 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-03 22:44 ]</font>

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 11:14

Citaat:
Op 2001-08-02 00:42, schreef orri:
Blaze is overigens een man en ik vraag me af of zijn dochtertje ook rijd en zo ja of hij haar lesgeeft?



ja ze rijd ook ,en ja ook wedstrijden.ik haar lesgeven!!!!! Huilen een vader zijn dochter lesgeven Frusty ) als ze leuk wil lessen rijd ze bij iemand anders,alsze weer iets MOET leren doet ze dat bij mij,en het eindigd altijd met een huil partij van haar Haha! (ja ook mijn dochter heeft het niet makkelijk)maar ze wil dit zelf,heb haar vaak genoeg de vrije keuze gegeven,maar ze wil vooruit en dat kost bloed zweet en tranen zeker op een jong paard en zeker als je gewend bent op een automaat te rijden.(vorige paard 11 jaar zeeeerrrr goed getraind)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 11:43

Daarom vroeg ik het ook. Het lijkt mij heel leuk om kindertjes te leren rijden maar mijn eigen kinderen laat ik liever les krijgen van iemand anders.

Ik zie weleens gefrustreerde schreeuwende ouders tegen huilende of terug schreeuwende kinderen, vooral als een paard/pony van beiden is kan dat nog weleens frustreren. Liever voorkomen dan genezen denk ik dan, want zowel kind als ouder heeft er dan weinig plezier aan. (ik heb dit een jaar lang mogen aanschouwen, werd helemaal erg zodra er onderlinge wedstrijden bij kwamen kijken)

Je ziet vaak dat het voor het kind ook heel moeilijk is om de scheiding ouder/instructeur te maken.
Zeker op puber leeftijd. Ze heeft verder geen problemen om vriendjes en ambitie uit elkaar te houden??? Ik weet nog wel dat toen ik op een manege reed op mijn 16de dat de meeste meiden tussen de 14 en 16 afhaakten vanwege hun 'grote liefde'....ik dus niet Haha!


_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-02 13:27 ]</font>

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:11

Ha, dat geldt niet alleen voor de puberleeftijd hoor Haha!
Mijn dochter is 8, en lest sinds februari van dit jaar op een manege. Op Sam heeft ze nog niet echt veel gereden, maar de keren dat ze het heeft gedaan mondde dat i.d.d. uit in een brullend kind en een Frusty moeder (ikke dus) omdat dat op de een of andere manier dus niet echt werkt.

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:23

Op 2001-08-02 11:37, schreef BlazeBars:
[quote]
een quarter heeft lagere en dikkere bespiering op zijn achterhand daardoor kan hij het hebben om vrij vroeg ingereden te worden(ik doe dat niet)[quote]

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Het inrijden van een jong paard heeft niets te maken met al dan niet stevige spieren, waar dan ook. Het gaat om de botten/kapsels, die zich bij ELK paard pas van het 3e tot het 6e jaar sluiten(afhankelijk waar ze zitten in benen of rug).

Kun je nagaan hoe een jong paard er aan toe is als het wordt ingereden door een volwassen ruiter van rond de 80 (of meer kg) Huilen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 16:24

Eigen kind lesgeven! Lovers
Soms krijgt Roel les van een ander, maar meestal toch van mij. Is makkelijk want ik ben altijd in de buurt en kost niks. Haha!
Het is inderdaad wel eens moeilijk maar we hebben goede afspraken gemaakt. Tijdens het rijden geen tegenspraak Lips are sealed
Hij zit nu achter me en zegt "het is wel eens moeilijk, maar het moet maar "
Hij ziet ook wel het voordeel ervan. Als iets niet lukt kan ik hem helpen, en hoeft niet te wachten tot de trainer er is.
Het rijden doet hij zelf, zijn pony'tje is met 130 cm iets te klein voor mij. Dat is wel goed denk ik want anders kom je snel in de verleiding om het zelf voor hem op te lossen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-08-02 17:25 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 16:43

Sugarmiss ze snappen het nog steeds niet he, uuhhh HIJ snapt het nog steeds niet he?
En dat terwijl hij ONS wat probeert uit te leggen Verward

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:17

van 0 tot inrijden ben je een paar keer per week bezig met je veulen,niks weg zetten met andere veulens omdat hij dan rangorde leerd.er is maar een rangorde *jij bent de baas

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-02 11:39 ]</font>
[/quote]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ze weten evengoed wel dat ze paard zijn. Dat sociale gedrag naar andere paarden komt later wel. Eerst ik Haha! ! Ik vind ze vaak een stuk liever en een stuk makkelijker in omgang als je ze apart zet.
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:58

Ik vind sociaal gedrag bij paarden juist wel heel belangrijk. Van jongs af aan moeten ze weten waar ze staan.
In mijn kudde (van 2) heerst ook een duidelijke rangorde als ik er niet ben: black rules Haha!
Maar als ik er tussen loop is er maar één ALPHA-merrie en dat ben IK }>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 19:02

Ik had er wel over gedacht om eens te informeren naar veulenopfok, maar ik denk dat ik dat idd maar niet doe...het is per slot van rekening toch de bedoeling dat het veulen een band met MIJ krijgt...en als het mee zit hebben we volgend jaar wellicht 2 veulentjes van hetzelfde geslacht op stal, kunnen ze heel lang saampjes opgroeien... Haha! Maar ze moeten natuurlijk ook weer niet aan elkaar gaan klitten... Verward We zijn wel van plan om de veulens tegelijk af te spenen en ze dan voor een paar weken naar een boerderij een kilometer (ofzo) verderop te brengen...kunnen we er evengoed nog makkelijk naar toe, maar kunnen ze niet zo naar elkaar roepen vanuit naast elkaar liggende paddocks...en ik wil idd ook wel proberen om er zo snel mogelijk na de geboorte (liever nog tijdens!) bij te zijn om goed kennis te maken met het kleine wurm... Haha! Maar geen veulenopfok dus...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 19 bezoekers