Wat mag je verwachten/ vragen van je verzorgster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Wat mag je verwachten/ vragen van je verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 16:22

Sins een aantal dagen.. (weet niet precies hoe lang) heb ik problemen met mijn verzorgster.
Niet met het rijden, maar meer met andere dingen.
In princiepe vraag ik vrij weinig van haar.
De afspraak was 1 keer door de weeks en 1 keer in het weekend.
Nu kan ze ineens niet meer in het weekend Verward en is zeker zeker alweer 2? 3 ? weken niet geweest.
Dit gebeurd wel vaker dat ze ineens 2 weken ofzo niet komt.

Ze rijd verder goed dus ik wil haar liever niet kwijt maar ik wil ook zeker niet op deze manier verder.
Ik heb het er met haar over gehad en dan krijg ik als reactie van nou dan stop ik er wel mee Verward ...

Ik zit hier best wel mee want ik denk niet dat ik onredelijk ben als ik haar vraag gewoon haar afspraken na te komen.
Wat vinden jullie? en hoe doen jullie het met jullie verzorgsters?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:24

Take it, or leave it. Die verzorgster is er voor jou, niet andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:29

Ze heeft vast een reden om niet te komen in het weekeinde, maar afbellen is wel het minste wat je mag verwachten. Onbetrouwbare verzorgsters daar heb je geen barst aan, en je paard ook niet. Dus vraag uitleg, en als je die niet krijgt.... *SKUP*

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 16:32

Nee ik weet wel waar ze heen gaat in het weekend daar ligt het niet aan, ze zegt wel dat ze niet kan, maar goed eerst was het dus de afspraak dat ze eens in t weekend zou komen en de andere dag dan weg ging, en nu gaat ze t hele weekend.
Nu vind ik dat niet zo'n probleem maar goed dan kan ze in mijn ogen toch gewoon op een andere dag komen?

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:37

er zijn best meer mensen die goed kunnen rijden!
stel haar gewoon voor de keus, of blijven of vertrekken.
en dan moet ze kiezen, want als ze blijft moet ze gewoon haar afspraken nakomen.
jij hebt een verzorgster om die reden: eens in t weekend en eens in de week.
als ze niet kan neem je een andere die dat wel kan.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 16:40

Ik heb haar inderdaad voor die keuze gesteld maar ze heeft bedenk tijd nodig.
Ik wacht het af..

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:21

wil wel weten wat er gebeurd, hoe je op de hoogte?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:23

Dit gedrag zou ik niet kunnen waarderen, als ze geen goede redenheeft om niet te komen dan zou ik op zoek gaan naar een andere verzorgster. Succes!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:25

Hele duidelijke afspraken maken. (en als ze toch niet komt, even afbellen is het minst wat je kunt doen). Als ze zich er niet aan houd zou ik dr laten weten dat ze niet meer hoeft te komen.
Ik weet niet hoe het met de verzorgsters bij jou in de buurt zit (zijn er veel die een bijrijdpaardje zoeken en fatsoenlijk kunnen rijden?) anders zou ik zeker iemand anders vragen. Haha!
Laat je weten hoe het afloopt?
Als ze trouwens meteen zegt dat ze er dan wel mee ophoud, zit de liefde en verantwoordelijkheidsgevoel voor het paard ook niet diep bij haar zeg! Lips are sealed

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:40

Ik snap dat je wilt dat je verzorger zich aan de afspraken houdt, maar ze had goede redenen om niet te kunnen komen en dat heeft ze ook gemeld. Aangezien ze niet volwassen is, kan ze niet zelf bepalen wanneer ze het huis uitgaat....soms komen er gewoon dingen tussen. En wat betreft het weekend; dat is hier dus een voorbeeld van, want als haar ouders in het weekend weg gaan, zal ze dus mee moeten.
Als laatste wil ik even zeggen dat het een beetje banketstaaf is om zo over je verzorgster te praten in een forum waarvan ze zelf ook lid is, en waarvan je dus weet dat ze dit leest. Het zal op haar nogal ondankbaar overkomen....
(ik hoop niet dat je denkt dat ik ruzie zoek of boos ben ofzo, dit is gewoon mijn (eerlijke) mening)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:01

Ik denk dat je moet proberen duidelijke afspraken te maken over de dagen dat ze komt. Het lijkt me dat je verzorgster wel van te voren weet of ze op een bepaalde dag wel of niet kan komen. Als ze weet dat ze niet kan, dan kan ze dat gewoon van te voren even doorbellen, ze moet het iig even laten weten. Als het probleem bij de ouders ligt (wat ik min of meer begrijp uit het verhaal van yourangel) zou je kunnen voorstellen om een keertje met hen erover te praten. Misschien is dat "dreigement" al voldoende om haar te motiveren zich beter aan de afspraken te houden.

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:35

Om even te reageren op tessebes; ze had van te voren gezegd dat ze niet kon komen, dan is er toch geen probleem lijkt mij? Dat kan toch voorkomen?
En het is ook niet zo dat ze zich expres niet aan de afspraken houdt, of dat ze onverantwoordelijk is ofzo, maar ze kón gewoon niet op die dagen. Dat moet kunnen vind ik hoor! Iedereen heeft ook zijn eigen leven.
Verder is het ook niet zo dat de ouders "een probleem" vormen. Ze staan namelijk in het weekend op een camping en dan moet ze mee en dan is ze dus niet thuis om te verzorgen...
Om op het onderwerp van het topic te reageren; ik vind dat je best veel van je verzorgster mag verwachten, maar dan vooral in de zin van; goed zijn voor het paard, afbellen als je niet kan, je aan de afspraken van het verzorgen houden...enz. Maar dan vind ik ook dat de eigenaar van het betreffende paard in ruil daarvoor ook wel wat begrip voor de (thuis)situatie van de verzorger/ster mag tonen. Je kunt iemand namelijk niet opeisen!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 19:52

Yourangel, ik snap best dat je je vriendin wil verdedigen maar dit kan Wendy de persoon in kwestie ook pirma.
Ik heb Wendy uitgelegt dat niks hierboven is geweest om haar zwart te maken hier op bokt.
Zij kan het hier lezen, er staat niks in wat ze niet mag weten! En ze heeft de vrijheid hierop te reageren.

Zoals ik ook al heb gezegt wist ik in het weekend dat ze niet kon MAAR onze afspraak is in het begin geweest dat zij 1 dag in het weekend zou komen en een dag in de week.
Wanneer ik dan ineens hoor dat ze niet meer kan in het weekend en verder zelf geen oplossingen aanbrengt om Mick verder te kunnen blijven verzorgen heb ik IMO het recht daar iets van te zeggen.

Ik wilde hier even mijn verhaal kwijt met de vraag hoe andere dit doen zodat ik met het zoeken van mijn nieuwe verzorgster niet nogmaals dezelfde fout bega.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 19:54

Dit betekend dus dat zij mij helaas heeft laten weten dat zij met de verzorging van Mick stopt.

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:05

Citaat:
Yourangel, ik snap best dat je je vriendin wil verdedigen maar dit kan Wendy de persoon in kwestie ook pirma.


Dat wilde ze niet doen, uit beleefdheid.
En ik heb het niet gedaan om haar te verdedigen, maar om mijn MENING te geven. Ik weet namelijk hoe het voelt om zulk commentaar te krijgen op iets waar je zelf niets aan kunt doen, terwijl je je uiterste best doet voor iemand (en de paarden van diegene)

Als ze niet met suggesties is gekomen hoe het anders kan, zal dat wel betekend hebben dat ze de omstandigheden helaas niet kan veranderen (zoals ik eerder al zei; aan sommige dingen kun je niet veel doen)
Ik weet wel dat Wendy iemand is met een gouden hart voor paarden en dat ze voor ze door het vuur gaat! Ze doet haar uiterste best en meer kan ze niet doen toch?

Ik wens je alvast veel succes met het zoeken van een andere verzorgster.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:11

Ik denk dat je heel terecht hebt aangesproken op de gemaakte afspraken. Als dan haar ouders het probleem zijn, en zij zelf niet een andere mogelijkheid heeft om op andere dagen te verzorgen (of niet wil) of jij wil perse iemand in het weekend zodat jij ook eens weg kunt, dan is het duidelijk dat je beter iemand anders kunt vragen.
Ik heb ook een verzorgster, leuk om af en toe eens niet te hoeven en tijdens vakanties, maar absoluut niet noodzakelijk en meer om een ander de kans te geven leuk met een pony bezig te zijn. Als dan diegene niet enthousiast meer is, met tegenzin heengaat of er andere strubbelingen zijn, dan is erover te praten, maar als het niet veranderd... Dan houdt het wel op!
Dan komt er wel weer iemand anders...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 20:20

Joyce, wat je zegt is hier dus prima op zijn plek.
Ik kan mijn 3 paarden perfect zelf doen, om de dag, of allemaal op dezelfde dag, maar goed ik vind het leuker om het samen met iemand te doen.
En iemand de kans te geven om lekker met mijn paardje bezig te zijn wanneer hij er zelf geen tijd/geld of weet ik veel wat voor heeft.

Ik weet niet in hoeverre haar ouders hier het probleem zijn eveneens weet ik niet in hoeverre het aan haar zelf lag.
Misschien heeft het wel aan mij gelegen in het begin wilde ze vaak komen maar na een tijdje kwam ze weken achter elkaar niet, had ik niet met haar moeten praten? dat we zo niet verder konden?
Misschien heeft zij gedacht dat dit niet erg was.
Ik heb haar wel een aantal keer gezegt wanneer dat gebeurde dat ze wat vaker moest komen. ze had inprinciepe zeeen van tijd.
Ik heb haar aangeboden s'avond's met de auto op te halen en thuis te brengen zodat ze niet hoefde te fietsen, helaas heeft dit weinig uitgemaakt.

Terwijl ik zelf juist dus zoiets heb van Mick moet wel gedaan worden, wanneer jij moe bent of geen zin hebt kun je even poetsen, hem longeren oid.
Ik gaf haar alle ruimte om dingen met hem te doen, maar misschien niet genoeg?

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:37

aangezien ik de persoon in kwestie ben reageer ik ook maar even.

er waren tijden afgesproken dat ik zou kunnen komen verzorgen (ook maar sinds kort daarvoor werd er afgesproken als het ons allebei goed uitkwam) dat waren dus de dinsdag en de vrijdag.

waar nou het hele ( denk ik) probleem uit voorkomt is vorige week dat ik beide dagen niet geweest ben met een reden en heb ik gezegd dat ik niet kon dinsdag kwam het doordat ik huisarrest had en vrijdag doordat ik al vier dagen last had van slapeloosheid en dus op advies van de dokter het beste drie uur voordat ik ging slapen niets inspannend meer moest doen. En aangezien angelique vaak alleen 's avonds kan kon ik dus ook niet.
Afgelopen dinsdag kon ik niet van huis weg omdat mijn ouders avond en nachtdienst hadden en mijn broertje niet alleen thuis mag blijven.

nogmaals voor alle reacties van andere bokkers hierboven dit heb ik allemaal gemeld.

En gisteren was het nog niet zo'n probleem als vandaag.

Citaat:
joyce B : of jij wil perse iemand in het weekend zodat jij ook eens weg kunt, dan is het duidelijk dat je beter iemand anders kunt vragen.
Ik heb ook een verzorgster, leuk om af en toe eens niet te hoeven en tijdens


de verzorging was geen absolute noodzakelijkheid er werd mij altijd vertelt dat ze het prima zelf kon dat het alleen puur voor de gezelligheid was. en er was geen sprake van dat angelique in het weekend weg zou gaan. Ze was altijd aanwezig als ik er was misschien uit wantrouwen misschien uit gezelligheid of voor de veiligheid dat weet ik niet.
En dat maakt mij verder ook niet uit.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 20:39

//Verdere reactie van mijn kant hierop aan wendy gericht persoonlijk afgehandelt.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:39

Ik vond dat je goed gehandeld hebt, afspraak is afspraak. Er kan natuurlijk iets tussen komen, maar niet altijd!
Hoop dat je snel iemand anders blij kan maken!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:50

tsja als de verzorgster niet kanL: je eigen paarde zijn je eigen verantwoordelijkheid.
met mijn verzorgster heb ik afgesproken dat ze regelmatig komt, dus min. 1 x per week gewoon op afspraak. zij verschuldigd zich heel erg als ze een keer niet komt, maar als ze het van te voren aangeeft, is er niks aan de hand....

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 20:53

Miss ook dat ben ik met je eens.. en dat weet Wendy! dat wanneer ze niet kwam dat dat niet erg was.
Maar ze kwam op een gegeven moment alleen wanneer zij daar zin in had.. en dat heeft de afgelope weken 3 weken geduurd.
Dat was gewoon erg jammer

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:59

tsja dan is het maar net welke afspraken jullie hebben gemaakt, als je vantevoren erop staat dat ze die dagen komt, dan moet ze er ook zijn. maar je moet ook kijken waarom ze niet komt, is dat gegrond of verzint ze maar wat, en hoe trouw ze anders is, en of ze misschien bang is geworden of het niet meer naar de zin heeft...praat er goed over!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 21:01

Een goede les voor de volgende keer zullen we maar zeggen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:08

ja.....Boos!