Hondenhaters...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Hondenhaters...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 14:38

Ik zat gister met mn moeder in de Mac met een van onze hondjes... begint er zo'n schorem kampwijf tegen ons te schreeuwen dat dat kei vies is die 'gore joekel', ze was blij dat ze al gegeten had.. (en dan zei ze het echt in een asociale versie) maar goed ik schrok hiervan... dat mensen zo op een hond kunnen reageren.. Scheve mond er zitten natuurlijk ook wel rothonden tussen.. maar dat houd je toch voor je... we krijgen zelfs altijd een kluifje van de Mac dus we waren iig niet fout. Haha!


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:40

Mensen die niet van honden houden houden ook niet van mensen.

Dat wassum toch?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:42

Hmmm....ik kan me wel een beetje iets bij het verhaal van die vrouw voorstellen. In een restaurant vind ik het ook niet prettig als er een hond aanwezig is. Dat ze het kei-vies vindt kan ik me dus wel voorstellen, maar dat ze dan zo gaat schelden als 'gore joekel' vind ik wel een beetje typisch. Je zou zoiets ook op een andere manier kunnen zeggen.

Trouwens, als er honden in dat restaurant zijn toegestaan, moet ze daar niet gaan eten als ze het zo vies vindt.

:D

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:42

Je moet respecteren dat niet iedereen het dier wat jij geweldig vind, ook geweldig vind.
Ik zal ook niet vrolijk worden als er iemand bij me in de buurt zit met een kat op schoot, als ik juist lekker aan het eten ben.
Oke ik zal het dan anders zeggen , maar toch zal ik die mensen vriendelijk verzoeken weg te gaan met kat.

Zal toch te gek zijn als iedereen met zijn haar huisdier bij de Mac naar binnen stapt?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:43

schelden is niet netjes, maar honden in een restaurant ook niet.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:44

Steef schreef:
Mensen die niet van honden houden houden ook niet van mensen.

Dat wassum toch?


Hmmm. Dit vind ik niet helemaal kloppen Haha! Ik werk met plezier met mensen, maar honden... Neuh, dat is t niet van mij. Ik hou absoluut niet van honden. Dit wil niet zeggen dat ik ze niet leuk vind, maar ik heb er niets mee!

Wel raar dat dat mens zo vreemd deed in de mac...

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 14:45

Maar het is er wel toegestaan, anders krijgen ze ook niet altijd een kluifje he Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:45

waarom kun je niet eten in de nabijheid van honden of katten? thuis kan dat toch ook? Waarom in het restaurant dan niet? op voorwaarde dan dat de dieren op hun plek blijven en niet over tafels en zo rondsjouwen.

De hond is de betere mens

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:47

je kan prima eten in hun nabijheid, maar een restaurant is typisch een gelegenheid voor mensen en niet voor dieren (tenminste, niet levende).

Amor Vincit Omnia

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:49

Nou misschien omdat je in een restaurant wat honden toelaat, niet kan selecteren? Ik heb thuis geen honden, dus ik hoef ze ook niet aan mn tafel, al helemaal niet in een restaurant (niet dat de Mac een restaurant is Haha!) en ZEKER niet als het de beesten van iemand anders zijn. Ik weet niet waar die dieren gezeten hebben, en er zijn exemplaren bij die gigantisch kunnen 'rieken' zeg maar....

En als de hond een beetje aan de maat is, kannie nog zo leuk onder het tafeltje van de buren liggen, maar misschien ook nog teveel bij mij in de buurt....

Plus dat je rekening moet houden met mensen die bang zijn van ze. Die hoeven niet overal met ze geconfronteerd te worden.

Maar gelukkig heb je restaurants waar honden toegestaan zijn, en restaurants waar dat niet zo is, dat maakt t makkelijk kiezen... Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:57

Steef schreef:
Mensen die niet van honden houden houden ook niet van mensen.



hmmmm *denkt hier eens hard over na*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:02

Ik vind het ook een smerig idee hoor. Heb zelf ook geen hond, nooit gehad en ik vind ze over het algemeen echt onwijs goor. Vooral als ze dan met die lieve pootjes tegen je schone broek opspringen... Vandaag ook een in 'n kledingwinkel, dat vind ik dus echt niet kunnen. Leuk hoor, maar ik vind het gewoon smerig.
In het bos erger ik me ook altijd dood aan van die halfdolle beesten die achter je paard aan komen scheuren. Ben al herhaaldelijk van m'n paard afgekletterd door die beesten.
Op zich zou ik best zelf een hond willen, niks op tegen, maar het beest gaat in een kennel in de tuin of in een bench, maar lopot zeker niet los door het huis. Ook zou ik m het liefst elke dag wassen. Katten komen er al helemaal niet in, dat vind ik zulke ijskonijnen...
Mijn moeder vond altijd dat dieren niet in huis horen en ik ben steeds meer tot de conclusie gekomen dat dat ook zo is. Het is gewoon niet hygiënisch. Als iemand wel zn beesten over de tafel laat lopen, prima... ik hoef dat liever niet.

Heel ander verhaal is dat deze mevrouw opeens begint te tieren, da's een gebrek aan opvoeding. Als ik ergens een hond zie waar ik het niet prettig vind (die opspringende exemplaren vind ik echt verschrikkelijk) ga ik gewoon weg. Die mensen weten niet wat voor gezellig gezelschap ze missen Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:05

Desiree schreef:
waarom kun je niet eten in de nabijheid van honden of katten? thuis kan dat toch ook? Waarom in het restaurant dan niet? op voorwaarde dan dat de dieren op hun plek blijven en niet over tafels en zo rondsjouwen.


Mijn honden moeten als wij eten op hun plaats , wil geen gedartel en heschooier enz. om me heen tijdens het eten..
Ik weet nooit waar me honden in hebben gezeten en vind het niet erg smakelijk

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:21

Miep"]
[quote="Desiree schreef:
waarom kun je niet eten in de nabijheid van honden of katten? thuis kan dat toch ook? Waarom in het restaurant dan niet? op voorwaarde dan dat de dieren op hun plek blijven en niet over tafels en zo rondsjouwen.


Mijn honden moeten als wij eten op hun plaats , wil geen gedartel en heschooier enz. om me heen tijdens het eten..
Ik weet nooit waar me honden in hebben gezeten en vind het niet erg smakelijk
[/quote]

Hier ben ik het geheel mee eens, als wij eten moet de hond niet bij ons zitten, anders gaan ze schooien, en je hoeft maar 1 zwakke ziel te hebben, en ze zijn vreselijk vervelend, voor lange tijd.
Bovendien, in een restaurant, verwacht ik dat het hygiënisch is, dus schoon en geen haren overal, dat heb je toch snel als er honden toegelaten worden. En mensen die allergisch zijn, moeten die dan maar niet in dat restaurant gaan zitten omdat jij Fikkie zonodig naar binnen moet halen? Vind ik van niet.
Dat die mevrouw zo reageerd, kan ik wel wat begrijpen, maar ze reageerde misschien wel wat overdreven (ik was er niet bij, dus kan ik er ook niet over oordelen)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:23

Ik zal wel een hele makkelijke en ideale hond hebben of zo. Polleke eet in ons nabij zijn, tegelijkertijd. En ze schooit niet. SH*T wat zal ik balen als ze doodgaat. Afgezien van het verdriet.

De hond is de betere mens

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:25

Naar een echt restaurant zou ik niet snel een hond meenemen maar de Mac is meer zo'n "snelle hap als je onderweg bent zaak" en dan kan het wel eens gebeuren dat je net weg bent geweest met hond en honger hebt gekregen.
Ik zou daar ook geen problemen mee hebben, ook niet in een restaurant langs een snelweg, zo'n AC-geval o.i.d.
Als je een hond vies vindt ga je er wat verder af zitten en niet eten in zo'n zaak waar ze welkom zijn lijkt mij.

En waar ze in gezeten hebben weet je inderdaad nooit maar ik ga ervan uit dat mensen hun hond op de grond hebben en niet aan tafel en ik weet ook niet waar mensen met hun handen of schoenen in gezeten hebben Knipoog

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:29

Het is maar wat je gewend bent denk ik of je honden in je nabijheid accepteert tijdens het nuttigen van je maaltijd of niet. Als je je hele leven lang honden om je heen hebt gehad (zoals ik Haha! ) dan boeit het je niet of ze even langs je bord lopen of even langs de eettafel lopen. Tja... en wat de hygiëne betreft... honden zijn niet de enige bron van bacteriën in de wereld en het lijkt mij dat er wel ergere dingen in de wereld bestaan Haha!

Wanneer een restaurant-houder ervoor kiest om zijn restaurant open te stellen voor honden dan kiest hij daar zelf voor (hij zal dat openstellen vast met een bepaalde reden doen) en dan is het aan de klant die geen hond bij zijn bord in de buurt wil hebben of hij/zij naar binnen gaat of niet. Gaat de klant naar binnen dan moet hij/zij niet zeuren en netjes zijn bordje leegeten Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:34

Maarten schreef:
Het is maar wat je gewend bent denk ik of je honden in je nabijheid accepteert tijdens het nuttigen van je maaltijd of niet. Als je je hele leven lang honden om je heen hebt gehad (zoals ik Haha! ) dan boeit het je niet of ze even langs je bord lopen of even langs de eettafel lopen. Tja... en wat de hygiëne betreft... honden zijn niet de enige bron van bacteriën in de wereld en het lijkt mij dat er wel ergere dingen in de wereld bestaan Haha!

Wanneer een restaurant-houder ervoor kiest om zijn restaurant open te stellen voor honden dan kiest hij daar zelf voor (hij zal dat openstellen vast met een bepaalde reden doen) en dan is het aan de klant die geen hond bij zijn bord in de buurt wil hebben of hij/zij naar binnen gaat of niet. Gaat de klant naar binnen dan moet hij/zij niet zeuren en netjes zijn bordje leegeten Haha!


ben het helemaal met je eens maarten. er zijn inderdaad wel gevaarlijkere dingen in de wereld.

alleen heeft een restauranthouder toch geen keus: ik geloof dat hij door de wet verplicht wordt dieren in zijn restaurant te weren met het oog op hygiene. Nou, dan zou hij sommige mensen ook niet binnen moeten laten, grinnik maar goed, dat is een ander verhaal.

Overigens, ik mag ook gewoon mijn hondje meenemen naar de mac. Krijgt ze ook water aangeboden en zo.

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:38

Ik zit ook niet op een hond te wachten hoor, als ik ergens ga eten. Ik houd sowieso niet van honden. Nou vind ik bij de Mac het niveau toch al beneden alle pijl, dus daar zou ik er niet raar van op staan te kijken.
Het is niet netjes van die vrouw om zo te keer te gaan natuurlijk.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:15

Mijn moeder vind honden in huis en bij de eettafel vies (terwijl ze vroeger wel binnen mochten en zelfs in de buurt (niet op schoot ofzo) zitten als wij aan t eten waren, maar goed ze heeft zich blijkbaar bedacht, dus mijn broodkorsten verdwijnen sinds dien op een andere manier Knipoog)
Maar wij hadden dan ook altijd kleine exemplaren met niet al te lang haar dus daarin ben je al snel toleranter dan met grote honden. (waarom mijn moeder ze niet in huis wil weet ik niet, want het zijn toch echte gzelschaps beesten die juist in huis komen om je gezelschap te houden ed maargoed daar heb ik dus niks over te zeggen zolang het niet mijn huis is.)
Maar ff to the point, ik vind vooral die beesten met lang haar vies, je weet nooit waar zon vieze haar heen dwarrelt als je aan t eten bent. (gewoon in huis vind ik weer een ander verhaal, maar niet bij mijn eten)
Kleine, schoothond exemplaren heb ik minder moeite mee, maar die grote logge, langharige beesten hoef ik niet bij mijn eten.En dus ook niet in een restaurant. Btw, sommige honden kunnen ontzetten stinken, dus alleen daarom zou ik al geen hond in een restaurant meenemen en dus ook niet bij de eettafel in huis.
katten vind ik ook geen vieze beesten, zolang ze maar op de grond blijven en het niet bij mijn etensbord komen zoeken.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:20

Ik heb liever ook geen hond in een sjiek restaurant, maar in de Mac dan denk ik dat het niet zo ernstig is. Al zou ik zelf niet mijn honden niet meenemen de Mac. Mijn honden zelf mogen ook thuis niet in de keuken komen als ik eten aan het maken ben en mogen ook niet schooien als ik aan het eten ben!

Wat ik trouwens ook erg vies vind is dat sommige mensen de katten op het aanrecht laten...Dat vind ik nog erger!!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:00

Tja, de reactie van de vrouw was nogal overdreven.
Maar ik kan erin komen dat er mensen zijn die liever geen dieren binnenhebben in een restaurant (ook al is het de mac of weetikveel).
Ik zou het zelf ook niet heel proper vinden, maar zou er niet over gaan klagen o.i.d., je kan evengoed beetje uit de buurt gaan zitten ofzo.
Ik heb niets tegen honden of katten... maar ik moet ze ook niet in de keuken hebben, vind het geen plaats voor een dier omdat er dingen gebeuren die met eten te maken hebben...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:08

Wat ik me nu eigenlijk een beetje afvraag is het volgende: hoeveel van de mensen die er niet tegen kunnen dat een hond of een kat bij hun eten in de buurt komt eten wanneer ze bij hun paard zijn een broodje, appel of weet ik veel wat na het poetsen? Dat is dan toch net zo onhygiënisch? Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:08

Hahahaha ik vind het best komisch, waar kunnen mensen zich druk om maken zeg, alsof het in de Mac zo hygienisch is Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:23

Ik vind dat zo'n wijf niet zo hysterisch op een hond hoeft te reageren! honden zijn toegestaan of niet, en als het daar wel is toegestaan, dan heeft die hond recht om daar te zijn, dus als zij daar niet tegen kan, gaat ze zelf maar ergens anders heen!

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, Barb, charrr91, Condor, douschka, Eefje_Sammy, fro, GoogleAdsense, hagelslag, Indy_Mouse_9, Julimy, Nescio18, nonosb, Wpaard, xAlice, xSalina en 63 bezoekers