Hoe zit dat nu met het zomertenue?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Hoe zit dat nu met het zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:31

Als de mussen bijna dood van het dak vallen staan sommige jury leden het wel eens toe dat er zonder jasje gereden mag worden. Is het dan verplicht een blouse met lange mouwen te dragen? Zou ik ook een t-shirt met lange mouwen mogen dragen met een losse plastron?
Ik heb nl geen blouse en zit te twijfelen of ik die misschien beter maar wel kan aanschaffen.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:35

Als je geen (rij)blouse hebt mag je idd niet met zomertenue starten. Ik heb ook om die reden een blouse (met lange mouwen!) aangeschaft. Plastron is met én zonder jasje altijd verplicht.

:evaw:


Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:45

Artikel 143

Het staat de deelnemer vrij op het losrijterrein de plastron en de rijjas/rijrok uit te laten. Het dragen van een hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.

Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of lange mouwen).


Het is dus toegestaan om zonder plastron en jasje los te rijden, er staat niks bij over dat dat in een blouse moet, dus dat zal dan ook heus wel in een t-shirt mogen. Voor die paar minuten in de ring trek ik m'n jasje wel aan, dat overleef ik wel. (heb een blauwe blouse, dus zal wel moeten). Die lange mouwen zijn dus niet verplicht Sjimmy!

Nulla tenaci invia est via

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:55

Margreet schreef:
Artikel 143

wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of lange mouwen).


Het is dus toegestaan om zonder plastron en jasje los te rijden, er staat niks bij over dat dat in een blouse moet, dus dat zal dan ook heus wel in een t-shirt mogen.
Voor die paar minuten in de ring trek ik m'n jasje wel aan, dat overleef ik wel. (heb een blauwe blouse, dus zal wel moeten). Die lange mouwen zijn dus niet verplicht Sjimmy!


Volgens mij staat er dat het wel in een blouse moet, met korte of lange mouwen!

En voor die paar minuten trekt ik ook altijd mijn giletje aan!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:13

Losrijden mag wel in je T shirt, in de proef in zomertenue niet.........Maar als je gewoon je jas aandoet in de proef hoef je geen dressuurblouse aan te schaffen. Van die paar minuten krijg je niks hoor.........en het staat veel netter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:16

Je mag met een bloes met korte mouwen rijden.
Maar heb je een bloes met lange mouwen, mag je deze in de proef niet oprollen.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:32

Ik heb het over het losrijden Haike, dat dat in een t-shirt mag, iets beter lezen.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:40

Bedankt voorde antwoorden allemaal.
Ik zit net te denken dat mijn man vast nog wel een oud wit overhemd heeft liggen. Als ik daar nu eens de kraag van afknip en die netjes naar binnen toe afzoom. Op die manier hou ik alleen het kleine opstaande boordje aan de hals over. Met een losse plastron heb ik dan een goedkope blouse.
De knoopsluiting zit dan wel verkeerd maar daar staat niets over in, in het reglement *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:50

Ik heb verschillende blouses maar rijd altijd met jasje,
die paar minuten trek ik wel en het staat zoveel verzorgder!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:05

Die 8 minuutjes ga ik wel even zweten. Ik vind het geen gezicht in zomer tenue..

She's my lady Lovers

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:33

Ik sluit me bij Fab, Sjuim en Nistria aan Haha!.

Kleine moeite om voor 8 minuten even je jas aan te doen. Staat echt veel netter.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:35

Ik heb nog nooit in zomertenue een proef gereden.
De dagen dat de temperatuur hier boven de 30 graden komt zijn al op 1 hand te tellen, en dan moet het ook nog precies op een wedstrijddag vallen.
De kans is dus klein dat je er ooit mee te maken krijgt.
Zelf zou ik in een luchtig tenue losrijden en voor de proef even m'n jasje aantrekken, zo heb ik het altijd gedaan als er in zomertenue gereden mocht worden.
Zo'n proef duurt ook maar eventjes en warm heb je het toch al, dus dat kan er ook nog wel bij Knipoog
Het staat imo. ook veel netter om even je jasje aan te trekken, ook al mag het zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:38

Jawel, al erg vaak
Met springen, daar keuren ze het veel eerder goed Lachen
En daar kijken ze juist raar als je je jasje wel aan hebt Lachen

gomir

Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:59

Inderdaad Kawa *LOL* met springen kijk ik altijd gewoon wat de rest doet en als die zonder jasje(of in regenkleding, dat komt vaker voor Knipoog ) rijden dan doe ik het ook Haha!

Met dressuur trek ik meestal wel even dat jasje aan Knipoog Bij de pony's had ik een bodywarmer dus dat was helemaal wel te doen Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:19

Nou ik rij als de mussen van het dak vallen in een blouse, lange of korte mouw het ligt er aan welke ik schoon heb liggen. Ik doe dan echt mijn jasje niet aan het mag dan maar voor 8 minuten zijn maar dan ben ik mijn jasje meteen een week kwijt voor de stomerij (ivm zweten). Heb altijd wel wat last met mijn plastron vergeet wel eens een extra speltje. Losrijden doe ik in mijn blouse. Als lekker weer is maar nog geen zomertenue toegestaan dan rij ik los in een t-shirt en daar trek ik dan later mijn jasje en plastron aan.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:29

Ik doe ook altijd mijn jasje aan in de proef, vind ik veel mooier staan.
Hoewel, een keertje heb ik er spijt van gehad. Ik weet het nu nog steeds.
Anderhalf jaar geleden, 26 aug, op het heideconcours in Ede.
Moest M2 starten om 3 uur en het was zo belachelijk heet, serieus volgens mij wel 35 graden en ik viel van ellende bijna van die knol.
Die kon wel tegen de hitte. Achteraf had ik net zo goed niet kunnen rijden, maar ja..

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 8 bezoekers