dochter van 5 van haar pony gevallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

dochter van 5 van haar pony gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 16:35

daar waar elke ouder bang voor is gebeurde mij dus vanmiddag! Mijn dochter rijdt nu zo'n half jaartje en ze stapt en draaft alleen nog maar ze zit er al met al misschien net een half uurtje p.d. op en haar vriendinnetje ook een half uurtje. Ze heeft dus sinds een weekje een eigen pony van 19 waar ze dus continu voor moet "zorgen". Ik weet dat er nu gezegd gaat worden maar ze is nog maar 5!! Okay ik geef jullie gelijk maar ze hoeft m alleen voor t rijden te borstelen te rijden en alles wat erna gebeurt! de rest wordt allemaal gedaan! Ik vind dus wel dat als zij een eigen pony wil dan kan dat maar ze moet er wel elke dag heen! Ze hoeft niet persee te rijden hij mag ook los gegooid worden en anders longeer ik hem.
Nu het mooie of eigenlijk niet maar hij is dus al 19 jaar en kon in de manegelessen niet meer mee draaien dus kreeg ik m te leen! De hele week is hij braaf en vanmiddag schrok hij ineens en zoals ik m ken(al zo'n 6 jaar) ken ik dit niet van hem!Hij galoppeerde dus ineens weg en boem..daar lag mijn kind!Mijn hart zat in mijn strot maar zoals ik dus niet gedacht had ging ze er na een beetje huilen zo weer op en reed weer weg! Dat vond ik zo dapper van haar! Nou ja morgen weer eendag en dan zullen we weer zien!


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:36

Oeh, eng he, als die kleintjes vallen. Maar gelukkig stuiterde ze goed, en had ze er niks ergs aan over gehouden.

Goedgekeurd onderschrift :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:41

Gelukkig maar dat ze zo weer doorreed! Die kinderen kunnen vaak wel tegen een stootje!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 16:46

ja op dat moment schrok ik zo! ik wist meteen hoe mijn ouders zich altijd gevoeld hebben als ik stuiterde!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:48

Hihi, zo hebben er meer verslagen van ouders met paardrijdende kinderen op Bokt gestaan *LOL*. Die laatste opmerking van jou is toen vaak gemaakt *LOL*. Ik weet zo de link alleen niet meer, was nog niet zo lang geleden.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:52

Wat een bikkel he,gewoon weer opstappen en wegrijden. Die komt er wel! (enne... kan me voorstellen dat jij effe met je hart in je keel zat...)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:53

fijn dat ze erg geen schik heeft gekregen en dat ze gewoon door wil gaan met rijden Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:54

Waarschijnlijk ben jij meer geschrokken dan zij.
IMO is er niets mis mee hoor dat ze er elke dag voor moet zorgen, precies zoals je zegt is zij degene die die pony wil.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:07

met de juiste bescherming kan er al weinig fout lopen.
Maar ik geloof je als je zegt dat het raar deed toen je dochtertje vloog in plaats van paard te rijden. Knipoog
Na een Ach gut kan je ze er best weer opzetten want hoelanger ze eraf blijven hoe meer schrik ze krijgen. Gewoon effen opzetten en laten stappen.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:08

Mijn oudste is op die leeftijd ook heel wat keren gevallen en elke keer schrok ik me weer een ongeluk. Maar gelukkig heeft je dochter de echte ruiterspirit en stap er weer gewoon op Lachen

Misschien moet de pony ook een beetje wennen aan veel minder hard werken nu? Voor zo'n 19-jarige zal het wel een hele overgang zijn van elke dag in de lessen naar hooguit een uurtje per dag.
Wel lekker voor de pony trouwens.

priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 17:09

Richtje schreef:
Waarschijnlijk ben jij meer geschrokken dan zij.
IMO is er niets mis mee hoor dat ze er elke dag voor moet zorgen, precies zoals je zegt is zij degene die die pony wil.


kijk dat bedoel ik dus ook! en t geluk is er dat ik deze pony kende en ik m te leen kreeg!

Alleen ze klaagt een beetje over hoofdpijn en ik denk dat ik dat even in de gaten moet gaan houden! ivm hersenschuddinkje..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:43

Jeetje, dapper van haar dat ze er meteen weer op ging. Dat is de juiste instelling. Maar ik kan me goed voorstellen dat jij je een ongeluk schrok!

* To Belg, or not to Belg *

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:46

Als je bang bent voor hersenschuddinkje val van 1 mtr of hoger is dat geloof ik, dan moet je haar om de zoveel uur wakker maken als ze vanavond slaapt en zien of ze alert reageerd... (ik heb 2 jongens Knipoog )

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:52

Ken het zo. Sanne (4) mag af en toe op Evita van Bakkertje en Ireentjuh. Evita is dan super braaf en Sanne draaft en stapt los en zowaar die haf luisterd ook nog naar haar. Ik zou het ernstig eng vinden als Sanne eraf valt maar je ontkomt er niet aan......

Kijk je wel uit dat je haar niet teveel pushed want dan kan het haar wel eens tegen gaan staan die paarden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:17

Dat is altijd schrikken.
Helaas is de mijn buurmeisje net gestopt met rijden. Ze heeft op een manege gereden (noem geen naam) waardoor ze al bang is geworden. Daarbij heeft ze nooit goed leren zitten.
Nu rijd ze op een brave pony (eigen pony), maar ja het blijft een dier. Ze is er nu 1x afgevallen, maar ze was al doodsbang. En nu is ze bij elke rare (bv een drafpas als ze er niet op rekent, of zijstap) pas die die pony neemt bang. Dus de beslissing heeft ze genomen, ze wil niet meer rijden.
Ze hoefde helemaal niets met die pony te doen, alles werd gedaan.
Maar fijn dat jou dochter zo fanatiek is, als je het rustig aan doet gaat het helemaal goed komen!!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 11:21

ze werd vanmorgen dus wakker en vroeg meteen van:" mam...hoe laat ga ik rijden?"
Dat vind ik nu doorzettings vermogen hebben! Ben een erg trotse moeder!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:59

Ja, je kind kan altijd van een pony vallen, hoe lief en betrouwbaar het beestje ook is! Altijd een goede valhelm op het hoofd, dat doet iedere ouder natuurlijk voor zijn/haar kind. En altijd onder toezicht van een volwassene, paarden en pony's zijn levende wezens, ze reageren soms onvoorspelbaar. Bij mijn dochter gaat het tot nu toe heel goed, ze is wel eens van een shetlander gevallen(gelukkig niet zo hoog) en keihard van een Fjord afgebokt( SCHRIKKEN!) Ze was daarna flink geschrokken, ze had meteen door dat paardrijden niet vanzelf gaat en dat die dieren ook rare sprongen kunnen maken, dus roekeloos gedrag zal ik bij haar niet tegenkomen. Van ons eigen paard is ze nog nooit af gevallen, ze heeft alle vertrouwen in hem, ze hebben het leuk samen, maar ik ben er altijd bij, ook met poetsen en andere klusjes.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:00

Jaaa, heel ergknap! heb een tijdje les gegeven aan kinderen en vond het heel erg als ze vielen. AL wen je daar wel aan en het waren niet mijn kinderen. Toch dapper van je dochtertje, een compliment! *LOL*


chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:36

Ik ken het gevoel. Mijn dochter is inmiddels 10 en rijdt al weer jaren dagelijks. Toch valt ze er nog weleens af. Echt wennen doet het nooit voor een moeder, maar ik ga er nu toch anders mee om dan een aantal jaren terug. Gelukkig ziet ze naarmate ze ouder wordt ook wel steeds meer in dat ze met dieren altijd allert moet blijven. Dus door schade(ze is ook wel eens bij de EHBO beland) en schande worden ze wijs. Zo moeten we het toch allemaal leren.
Gelukkig ving je dochter het goed op en is ze er weer opgestapt. SUPER!
Mijn zoon heeft ook gereden en had het na een val wel gehad met de paarden Huilen

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:31

Dat is zeker schrikken ja ...

Had ze wel een cap op ?

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:54

Ik kan me voorstellen dat je je als moeder de zenuwen schrikt als je kind van haar pony valt! Gelukkig stapte ze meteen weer op... dapper van haar hoor!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:14

Dapper hoor!! En mijn vader durft niet te kijken als ik springles heb, kan er dus wel iets bij voorstellen!

priscil

Berichten: 13
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 17:27

Komen dus net van de pony , elvis, af en had me daar ruzie met mijn dochter , noela, ze wou rijden maar ik had zoiets van met haar hoofdpijn maar even een dagje niet!
En ja gelukkig had ze een cap op! anders had ze van mij niet mogen rijden!

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:25

ik ken het hoor!ik heb twee dochters die rijden!1 van 13 en 1 van 4 jaar.
ben altijd nog een beetje bang voor wat elke dag gaat komen,mijnoudste heeft sinds een jaar een eigen pony ,moet er dus elke dag heen,en ik ben altijd erg blij als ze weer heelhuids thuis is!hihihi de jongste rijd 1 keer per week op een shetlander en dat gaat heel ongedwongen,wat zij wil,want ik vind ze gewoon te jong om al zoveel te rijden,en dat kan later nog.als ze zo jong zijn kunnen ze ook nog niet zo goed reageren op de pony,en dan gebeuren er dus ongelukjes ,en dat zou zonde zijn als ze helemaal niet meer wil!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:50

Tis wat met die kinderen. Ik vind het minder erg om er zelf af te vallen als waneer ik mijn jongens eraf zie stuiteren... Vorige week zondag waren wij wandelen met onze pony, kids erop, ik Insley aan de longe. Het waaide nogal hard en ineens schrok meneer ergens van en speerde er vandoor. Onze jongste zat er op dat moment natuurlijk net op dus die viel er af, voor mijn voeten, dus ik ook plat op de grond, longe nog vast... Kun je voorstellen hoe profesioneel dat eruit zag voor andere wandelaars.... Bovendien was ik het niet gewend van Ins, want die schrikt nooit ergens van, ook al is ie pas 3 1/2. Hij is van Rick, onze oudste van 9, en als er les is bij de ponyclub dan vallen er natuurlijk wel eens kinderen af omdat pony's beginnen te bokken of te rennen maar dat zijn altijd de pony's van 26 en 19 jaar oud.... nooit onze jongeman...
Maar ik heb me voorgenomen om niet te moeilijk te doen, ik mocht vroeger van mijn moeder nooit ponyrijden omdat ze het veel te gevaarlijk vond en dat heb ik haar heel lang kwalijk genomen (als ik jonger begonnen was, ipv pas met 18, had ik nu waarschijnlijk een betere zit gehad...)
En Rick is al eens eerder met pony en al over de kop gegaan (struikelde over een paar balken) maar klom er meteen weer op en reed opnieuw op de balkjes aan, beetje doorzettingsvermogen heeft ie dus wel

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Jet, judith_irene, Juniores, juniper, Kalea, Leedebee, nikkietjuh, Sanet, SemrushBot en 126 bezoekers