bijna ruiterbewijs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

bijna ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 10:09

hai Haha!
Morgen gaan ik en mijn vriendin naar stal reelear om ons ruiterbewijs te halen, hopen we Scheve mond Ik heb al eens eerder hier iver iets opo deze site gevraagd en iedereen zei dat het super makkelijk was *LOL* Maar tja als je nou een lastige pony hebt Frusty .....Daarom vraag ik jullie om tips wat te doen als ie op de weg wegrent of wat als ie echt niet langs iets raars wil en hoe ver kan je gaan want ik kan wel afstappen en er rustig langs lopen enz. maar zo'n examinator vindt dat vast niet goed......ofwel
weten jullie het?
b.v.d

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:21

Die pony's daar zijn echt wel mak. Ze moeten zo vaak voor het ruiterbewijs, dat ze de route onderhand wel kennen. En als je pony raar gaat doe gewoon rustig blijven en doorzetten. Zeker niet afstappen als je pony ergens niet langs wil, dat is het domste wat je kunt doen tijdens een buitenrit. Succes!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:52

Je moet je"verstandig" gedragen, dus als hij onrustig wordt hem kalmeren en probeer voor dat hij zich zogedraagt hem al onder appel t hebben staan. Beetje sturen, beetje met teugels spelen, zodat hij let op jou.
Succes

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:53

absoluut niet afstappen dan ben je gelijk gezakt. tenminste dat was bij mij op de manege wel zo
als je pony vervelend doet gewoon een tik geven ofzo en verder negeren.

succes

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:19

ja bij mij zeiden ze ook dat je 'nooit' moet afstappen....
op je examen zal ik dat ook niet doen als ik jou was Lachen
Ik zou als je pony vervelend gaat doen hem goed te 'begeleiden' (niet meteen in elkaar gaan meppen dus Knipoog Haha! ) en als het echt niet gaat hem achter een ander zetten ofzo Lachen maar ik denk dat ze wel braaf zullen doen toch? Lachen

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:38

Ik ben mijn ruiterbewijs kwijt, dus ga binnekort maar eens bellen of ik een nieuwe kan aanvragen, hoop ut, anders baal ik echt wel!