kwpn veulen fokken - lid zijn van kwpn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

kwpn veulen fokken - lid zijn van kwpn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:17

Er staat me iets van bij dat je lid móet zijn van het KWPN, om een veulen in te kunnen schrijven. Kan iemand mij hier meer over vertellen. Ik laat mijn merrie dit jaar voor het eerst dekken en weet er dus erg weinig vanaf. Alvast bedankt.

Klaaske

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:25

Als je een kwpn-er hebt of er een gaat fokken en die geef je op bij het stamboek dan wordt je automatisch lid. Dus als jij al een merrie hebt zou je ook lid moeten zijn tenzij daar geen papieren bij zitten of je hebt hem nog niet over laten schrijven. Voor de zekerheid zou je het stamboek even op kunnen bellen. Groeten Klaaske.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:30

Ja, net als Klaaske zegt. Als je een KWPN'er op je naam wilt hebben moet je lid zijn van het stamboek. Het kan dus zijn dat je merrie nog niet op jou naam staat en je dus geen lid bent, maar een veulen komt wel op jou naam te staan en moet je dus lid worden.
Dit is volgens mij bij heel veel stamboeken zo. Bij het NSPS en bij het NMPRS iig wel.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:32

Als je van plan bent het paard op je naam te laten zetten, mee te doen aan keuringen, een veulen aan te melden of een dekking te laten registreren is het verplicht om lid te worden van het KWPN. Een jaar lidmaatschap kost 71 Euro per jaar, dit is exclusief het eenmalige entreebedrag van 5 euro. Na betaling van de contributie ben je dus lid van het KWPN en krijg je twee maal in de maand het blad 'In de Strengen' thuisgestuurd.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:33

Als je een KWPN merrie hebt die een veulen krijgt moet je het veulen op jouw naam zetten. Zo snel je paard op je naam zet word je ook automatisch lid en ontvang je In de de Strengen etc..

Kijk maar eens op www.kwpn.nl voor meer info.

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:42

Bedankt allemaal. In principe hoef ik dus niets te doen en gewoon volgend jaar (of dit jaar na de dekking) het veulen aan te melden onder mijn naam en dan wordt ik automatisch lid.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:49

Je kan alleen je paard op je naam laten zetten als je lid bent. Dus je moet eerst lid worden, dat gaat niet geheel automatisch. Het lidmaatschap moet door je zelf telefonisch of schriftelijk geregeld worden.

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:51

Moet ik dan al lid worden voor de dekking of hoeft dat pas als het veulen er is?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:56

Ik ben nu ook lid en heb geen paarden, maar ik heb wel veel belangstelling voor de fokkerij, door middel van de In de strengen, blijf je goed op de hoogte, en als je net lid bent, krijg je de stamboekrichtlijnen van dit jaar er ook bij.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:07

MissHIS schreef:
Je kan alleen je paard op je naam laten zetten als je lid bent. Dus je moet eerst lid worden, dat gaat niet geheel automatisch. Het lidmaatschap moet door je zelf telefonisch of schriftelijk geregeld worden.


mij werd verteld dat als je het papier van het paard opstuurt naar het KWPN met een briefje erbij dat je dit paard op jouw naam wilt laten zetten en je je adres etc. vermeldt dit gebeurt en dat je dan ook gelijk verplicht lid wordt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:14

Als je je paard wilt laten dekken, en je wilt papieren bij het veulen dan zal je moeten beginnen met het paard op jouw naam te zetten (lid worden dus van het KWPN), anders kan de dekking niet geregistreerd worden enz enz........

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:42

Je kan na de geborte en eventueel de keuring later die zomer, gewoon weer je lidmaatschap opzeggen. Staat het paard op je naam zonder dat je verder kosten hebt.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:09

Dees schreef:
Je kan na de geborte en eventueel de keuring later die zomer, gewoon weer je lidmaatschap opzeggen. Staat het paard op je naam zonder dat je verder kosten hebt.


Ja dat klopt. Maar dat wordt dan wel weer flink afkicken van de "In de Strengen-verslaving" Haha!, lijkt me! Ik kan echt niet meer zonder... Vingers aflikken

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 16:59

dat is toch wel raar, want de merrie staat al op mijn naam, maar ik ben geen lid van het KWPN. Hoe kan dat dan? Krijg ook geen "In de Strengen".

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:22

Vreemd Verward Weet je zeker dat dat niet alleen een paspoort van de KNHS is ofzo Verward

Ik heb gewoon mijn paspoort opgestuurd met een briefje of het op naam kon en dan krijg je vanzelf een brief met acceptgiro thuis om lid te worden *LOL* (gaat dus redelijk automatisch Haha! )

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 00:58

En hoe zit dat dan als je net als ik, een Engels Volbloed merrie hebt en deze door een KWPN hengst wil laten dekken?Moet ik dan lid worden bij het KWPN om mijn veulen op te laten nemen?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 08:25

Jessica24 schreef:
En hoe zit dat dan als je net als ik, een Engels Volbloed merrie hebt en deze door een KWPN hengst wil laten dekken?Moet ik dan lid worden bij het KWPN om mijn veulen op te laten nemen?


Ook dan moet je lid worden van het KWPN anders wordt de dekking niet geregistreerd en krijg een KWPN-papierloos veulentje.

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 08:22

oh dat zal het bij mij zijn. De merrie staat in het paspoort inderdaad op mijn naam, maar dat betekent us niet dat ik lid ben bij het KWPN.