Stalling Haarlemmermeer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Stalling Haarlemmermeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 22:37

Na vanavond ben ik nu toch echt wel serieus op zoek naar een ander stalletje voor mijn 4 jarige ruin, liefst in de Haarlemmermeer (ik werk in Hoofddorp).

Mijn eisenpaketje is volgens mij niet zo heel erg groot:

Weidegang (liefst ook in de winter een paar uurtjes)
Frisse ruime buitenstal, met veel buitenlucht, eventueel uitloop
Goed rijdbare bak (hoeft niet perse een binnenbak te zijn, mits er buiten het hele jaar door goed gereden kan worden)
Liefst ook nog een en ander aan uitrijdmogelijkheden.

Omgeving... Hoofddorp, Cruquius, Vijfhuizen, etc. Bezit van auto, dus niet echt een probleem.

Max zo'n 250 volpension. Zelf uitmesten oid is geen probleem.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 12:53

Hrm, what about Lisse, the Bollenstreek, Haarlem, etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:19

Ik sta in Aarlanderveen, is dat nog te doen voor je? (ik heb een stalgenoot uit A'dam en eentje uit Haarlem maar weet niet of het voor jou acceptabel is? )
Als je interesse hebt, PB me maar!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:11

manic schreef:
Hrm, what about Lisse, the Bollenstreek,


In deze streek kun je weidegang wel vergeten!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 22:43

Sucketh Boos!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:49

Franca staat volgens mij in Haarlemmermeer, die is wel tevreden over haar stalling denk ik. Pb die even.

Weidegang bij Amsterdam is inderdaad moeilijk, maar echt niet onmogelijk hoor! Heb Fleur in Amsterdam ook altijd buiten gehad Lachen

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:13

Dan raad ik je Stal Jasper, stal Enthoven of Manege Hillegom aan.
Ik denk dat voor jou vooral Stal Jasper in de smaak valt, aan je vragenlijstje te zien Haha! en het ligt dicht bij Hoofddorp.
voor de site: www.staljasper.nl
Het is een manege en pensioenstal, maar dit is totaal gescheiden van elkaar. Zo heb je er 2 binnenbakken (eentje voornamelijk voor de pensioen), 2 buitenbakken, een stapmolen, een paddock, heel veel weideuitgang en ruime boxen. Daarnaast nog dingentjes zoals een spuitplaats enzo..

Enne, Fitzroy, waarm kan je de weidegang in de bollenstreek wel vergeten? Ik ken toch echt een heleboel paardjes met een perfecte weidegang hoor!

succes met het zoeken naar een stal.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:23

Jasper en Enthoven zijn in de Haarlemmermeer. Noem jij eens (buiten de boeren Wassenaar) stallen op met weidegang en een goede buitenbak dan ga ik er direct staan Knipoog

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:28

Fitzroy schreef:
Jasper en Enthoven zijn in de Haarlemmermeer. Noem jij eens (buiten de boeren Wassenaar) stallen op met weidegang en een goede buitenbak dan ga ik er direct staan Knipoog


Bij mijn leasepony Haha! Maar dit is niet echt een officiele stal Boos!
Maar vaak zijn er van die kleine pensioen stallentjes met maar 6 tot 10 stallen met een goede buitenbak en veel weidegang. Dit zijn vaak wel particulieren maar waar mijn leasepony staat is het perfect!
Ruime boxen, ontzettend veel wei, goede buitenbak en niet duur. Maar dat zijn meestal wel de stallen waar je zelf moet uitmesten enzo..
Ik sta trouwens in Hillegom.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:33

Noem ze dan eens! Ik kan ze niet vinden en ik ken toch aardig wat stallen in deze buurt. Misschien kun je mij PB'en?

Overigens is het pensionstal, een pensioenstal is het pas als je paard niets meer doet Knipoog

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 23:36

Nee, niet PB-en, ik wil het ook wel weten Lachen

Zelfde eisen, goede buitenbak, ruime frisse stallen en weiland (in ieder geval 's zomers). Thats it... zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Stal Jasper ziet er wel mooi uit, maar is toch wel een beetje fors qua budget voor mij.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:41

Stal Jasper stikt ook van de regeltjes, daar word je niet bepaald vrolijk van. Afrader wat mij betreft. Daar wordt uitgegaan van het motto: alles moet, niets mag Knipoog

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 23:42

Ben toxh al niet vrolijk op het moment, al kan ik best knap doen alsof Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:45

batje schreef:
Franca staat volgens mij in Haarlemmermeer, die is wel tevreden over haar stalling denk ik. Pb die even.

In Boeshingeliede inderdaad, maar daar heb je helemaal geen uitrijmogelijkheden, tenzij je een fietspad langs een autoweg leuk vindt?

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:38

Van Merle in Cruquius dat is vlak bij het H'lemmermeersebos. Maar wel flink aan de prijs denk ik. Wel met groot stuk land. Binnen en buitenbakken.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:12

Lovely schreef:
In Boeshingeliede inderdaad, maar daar heb je helemaal geen uitrijmogelijkheden, tenzij je een fietspad langs een autoweg leuk vindt?


Nee, niet echt Knipoog Sorry!

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:06

ik sta nu met mijn paard in nieuwe brug bij de easy riders. overdag staan ze in de paddock (ongeveer 3 uurtjes) en s'zomers kunnen ze het land op.
we hebben een binnen en buitenbak.
je kan er wel buitenrijden maar er is geen groot bos waarin je kan verdwalen (helaas)
kosten van de stalling van een pony is 205 euro/maand.
we hebben nog 1 stal vrij.

als je wilt bellen ofzo moet je t even opzoeken want heb niks bij me en thuis geen internet

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:25

Mijn paardje staat in Noordwijkerhout, geen weidegang, maar je kunt er wel heerlijk buitenrijden.
Wel mogelijkheid tot losgooien, longeren en er zijn een goede stapmolen en buitenbak.

Ik ga met Fitzroy mee, dat er in de omgeving Noordwijkerhout (op rij-afstand van strand/duin) weinig tot geen stallen zijn met goede bak en weidegang.
Of je moet je paard in een grote koppel willen zetten...

Ik heb mijn paardje in de zomer bij een boer vlak bij op het land staan, en de rest van het jaar staat ze op stal en komt ze er 2x per dag uit.

Die boer heeft trouwens zomers altijd nog wel een plekje op het land, dus als het voorlopig alleen om weidegang gaat is dat misschien nog een mogelijkheid.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:46

Fitzroy schreef:
Noem ze dan eens! Ik kan ze niet vinden en ik ken toch aardig wat stallen in deze buurt. Misschien kun je mij PB'en?

Overigens is het pensionstal, een pensioenstal is het pas als je paard niets meer doet Knipoog


Oeps.. die spelfout maak ik dus zoooo vaak Frusty haha.. hoezo *blond* Haha!

Het zijn niet echt pensionstallen waar ik het over heb, maar mensen die een stuk grond hebben en daar stallen+buitenbak enz... op bouwen.
Mijn leasepony staat bijv. Op de Oosteidelaan (naast de Harry's Horse). Daar heb je een ontzettend groot weiland, ruime stallen, buitenbak, opbergmogelijkheden voor al je 'zooi'.. noem maar op. En vooral belangrijk.. het is er gezellig Lachen Verder heb je nog van dit soort stallen op de oude weerlaan, nóg meer op de oosteidelaan, en nog een aantal maar daar ken ik de straatnamen niet van Scheve mond
Tja, der is wel een nadeel, je moet eerst langs de weg enzo voor dat je bij bos bent/duinen/andere leuke ruiterpaden.

Op Stal Jasper zijn inderdaad zeer strenge regels, maar meestal is dat wel zo gemakkelijk als pensionner. Op Stal Jasper is alles heel erg geregeld, waar de een el van houdt en de ander weer niet. Zo hebben ze speciale lijstjes waar je je naam op moet zetten voor gebruik van de stapmolen, paddock, buitenbanen, privelessen, etc..
Ok, het is ook niet mijn type stal maar alles is er wel heel erg netjes (voor de pensionners dan he). En idd, een behoorlijk prijskaartje *LOL*

Verder kan Pensionstal Enthoven misschien wat voor je zijn.
Ik hoor er vaak goede berichten over maar ik ben er zelf maar een paar keer geweest, en dat was voor de verbouwing. Helaas zit Stal Enthoven aan een vrij drukke weg (evenals Stal Jasper) dus je kan niet zo 1-2-3 met je paard op pad. Wel kan je bij Stal Enthoven een 'buitenrit' maken langs de 'bollenvelden' (dat behoorlijk uitgestrekt is) maar na een aantal keer zal je dat vast wel zat zijn Wel heeft Enthoven prima stallen, een binnenbak, een buitenbak, weilanden, stapmolen en hij schijnt ook niet zo heel duur te zijn. Ach gut
Ik weet niet of het allemaal nog steeds zo is maar dit is alles wat ik me nog kan herinneren (en ik fiets er nog regelmatig langs).

Groetjes!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:51

Ik weet niet of het wat is en of het in de buurt is, maar ik weet een goede stal in de Beemster
(tegen de Rijp aan)

Dit zijn de facaliteiten:
Agterberg buitenbak, binnenbak, grote stallen, solarium, warm en koud stromend water, stapmolen, weidegang in koppels, longeerkraal en kantine met keukentje en douche. Alleen maar pensionners en een perfecte verzorging (elke dag in de molen en de wei)

Het is de bedoeling dat er ongeveer 1x in de 2 weken met de vrachtwagen naar het strand/bos/duinen wordt gegaan.

Interesse? BP me maar even, dan geef ik je het nummer van de stalhouder/eigenaar!
(BTW, prijs incl alles komt ergens rond de € 315,-. Niet goedkoop dus)

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:33

Stal Vredehof in Vijfhuizen.
Binnenbak met kantine, 2 buitenbakken (1 voor dressuur en voor springen), overdekte longeercirkel.
Zomers weidegang. Paddocks aanwezig.
Volgens mij vol-pension.
Buitenrijden niet mogelijk (moet je langs de weg naar.........)
Verder geen idee, is jaren terug dat ik er een keer langs geweest ben.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:46

Spaarnwoude is niets?

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:38

Misschien zijn er trouwens in Zwaanshoek nog stallen.. daar staan ook behoorlijk veel paarden.