weer valse koliek van het veulen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

weer valse koliek van het veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 10:44

Frusty Lanna heeft gisteren voor de derde keer in twee weken een soort valse koliek gehad. Haar veulen zakt steeds het bekken in en gaat daar een soort persen opwekken.

Ik heb weer uren met haar gestapt.

Bovendien schijnen haar darmen nu ook erg in de verdrukking te zitten.
Ze moet van de veearts nu minder hooi en meer brok, zodat er meer ruimte is voor het veulen.

Ik kan dat rotveulen er wel uitkijken (sorry voor de term rotveulen, maar dit is echt niet leuk meer zo).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:34

nou ja, het veulen kan er ook niets aan doen, maar ik maak me gewoon erg bezorgd om B'elanna zelf. Het ziet er iedere keer vreselijk uit. Ze wil alleen maar liggen, laat zich op de stenen vallen, wil rollen, zweet...Heel naar om te zien. Ik raak er echt een beetje van in paniek.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:24

hoi ik kan me je frustatie heel goed voorstellen dat "rot" veulen maakt het er niet makkelijker op natuurlijk kan ïe er niks aan doen maar wat je zegt je merrie heeft pijn en dat is geen leuk gezicht. Ach gut

Ik wens jullie veel sterkte en we horen hier wel als het veulen er is

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:23

Jemig, wat rot zeg. Ik heb het ondertussen ook gehad met het veulen in Gens buik. Ze had er zoveel last van en snachts de baas er een aantal malen uit, ook voor lichte koliek. Gelukkig is ze nu veel vrolijker, en is het koliekerige ook over. Maar het veulen mag er van mij ook uit, omdat haar benen het bijna niet meer uithouden.

Tot hoelang moet ze eigenlijk nog??
Ik hoop dat het snel komt, en je paarjde snel wordt 'verlost'

Groetjs Ingrid

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 21:50

Tancreda4 schreef:
Jemig, wat rot zeg. Ik heb het ondertussen ook gehad met het veulen in Gens buik. Ze had er zoveel last van en snachts de baas er een aantal malen uit, ook voor lichte koliek. Gelukkig is ze nu veel vrolijker, en is het koliekerige ook over. Maar het veulen mag er van mij ook uit, omdat haar benen het bijna niet meer uithouden.

Tot hoelang moet ze eigenlijk nog??
Ik hoop dat het snel komt, en je paarjde snel wordt 'verlost'

Groetjs Ingrid


Ingrid,
He gelukkig ben ik niet de enige met een paard waar de dracht moeilijk van verloopt. Ik kan best jaloers kijken naar de topic van dikke, redelijk gelukkige merries en gestesste eigenaren omdat het wachten zo lang duurt. Ik wou dat het bij alleen wachten bleef. Die koliek is echt gruwelijk en ze begint inderdaad ook door haar achterhand te zakken. Hoe lang het nog duurt weet ik niet...Het veulen was absoluut niet gepland. Ik wou sterker nog nooit meer een veulen omdat haar laatste veulen ook dit soort problemen opleverde bij B'elanna. Maar ja, het is anders gegaan. De gok van de veearts vorige week was ergens tussen twee en zes weken. Dus afwachten maar...Ik hoop op die twee weken natuurlijk.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:33

Al haar drachten zijn gewoon altijd goed verlopen bij Genderose, alleeen vorig jaar begon ze met bloedverlies tijdens de drachtigheid. Steeds als ze lag, begon ze licht te bloeden. Het ging wel allemaal goed, maar toch had ik liever niet dat ze weer werd gedekt. DIt is de laatste keer dat ze een veulne krijgt, door de bloedingen en omdat ze er zoveel last van heeft. Maar ze is ook abnormaal dik, en hoop echt niet dat het een tweeling ofzo is. Hoop gewoon op een groot veulen. Ze staat al een week met een slappe achterhand, en nog steeds niets Verward Maar goed, je kunt niet meer doen dan afwachten...

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:40

Tsja die van mij is ook al 2 X niet lekker geweest. slecht eten liggen en gewoon niet willen lopen. Gelukkig niet zo erg als jouw paard. Het veulen bij Ro ligt ook al ver naar achteren. Sterkte met je paardje.