Westerns met Clint Eastwood

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 00:21

Heb vanavond voor de zoveelste keer naar 'High Plains Drifter' met Clint Eastwood op teevee gekeken.

Vaak kijk ik westerns voor de paarden, maar helaas zitten er weinig mooie quarters Vingers aflikken in die oude spagetti westerns, omdat ze meestal lowbudget met spaanse paarden zijn opgenomen. De meeste acteurs kunnen ook niet echt rijden en wapperen zo'n beetje met alles aan hun lijf wat los en vast zit.

Maar kijk dan naar Clint! Geweldig vind ik dat om te zien hoe die man op het paard zit, alsof ie ermee vergroeit is! Zo cool en relaxed!

Tja misschien heeft dit niets met westernrijden als sport te maken, en ik ben ook beslist geen 'cowboy wannabee', maar ik vroeg me gewoon af of ik de enige ben die hierop kickt, dus:
Kijken jullie ook graag westerns en waarom?

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 01:25

geweldige kerel is die clint Knipoog
jammer dat hij indertijd burgemeester is geworden
al z'n films zijn "classics"
dat was een hele goeie film van hem, en ik kijk inderdaad vooral voor de paarden naar dat soort films hahaha grappig dat er meer zijn Lachen

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:33

Ik zelf heb "The outlaw Josey Wales" met Clint Eastwood op video. Prachtige film om te zien!!! Party!! Ik kijk graag naar de oudere westernfilms en westernseries. Ach, je moet je een beetje over het verouderde heenzetten. We zijn tegenwoordig zo gewend aan 'special effects' en de goeie technische snufjes. Hier heb je een serie met Clint Eastwood waar ie heel jong is en aan het begin van z'n carriere. Die serie heet "Rawhide". Erg grappig om naar te kijken Knipoog

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:13

Het leukste vind ik het altijd als het paard van de held dramatisch omkomt in een schietscene en daarna weer opduikt als het paard van een van de "bad guys". *LOL* *LOL* *LOL*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:18

Grappig, dat is me nog nooit opgevallen ik zal er eens op letten.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:59

Wat ik persoonlijk een geweldige ouwe "cowboyfilm" vond is Electric Cowboy,(over een westernpretpark met robots..) met Yul Brunner! Die kerel zat werkelijk als een huis op een palomino, een beroemde quarter zeggen ze, maar ik weet niet welke....
Het schijnt trouwens zo te zijn dat DE Doc Bars van Clint Eastwood geweest is.......heb ik van horen zeggen....Ik vind het ook altijd grappig om die paarden steeds weer met iemand anders op hun rug rond te zien gassen..Ik kijk daar alleen al voor
Party!! Scheve mond\ *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:14

Ik vind 'Western World' met Yul Brenner erg mooi (een soort SF film), hij rijdt daar op een hele mooie palomino.
Ik geloof overigens niet dat DE Doc Bar van Clint geweest is, hij staat in inder geval niet op de lijst met eigenaren.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:01

Heette die film "western World" ?? Ik dacht "electric cowboy" maar dat is dan weer een andere film. De fim is ook al erg oud, dus ik kan me vergissen.... Verward
Die palomino is echt jammie Kwijl

Groetjes, Jac

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 17:01

o ja de Clint eastwood cowboy films kan ik bijna dromen.
Gister dus ook een klein stukje gezien en ik was gelijk jalours op de zo relaxte manier van galloperen over die vlakte.
Ik vind die paarden vaak veel mooier dan quarters. Sorry heb voorliefde voor het spaanse type.
Helemaal een kwijlscene is die ene uit de Good tthe bad and the Ugly. dat de Bad aan komt rijden bij dat huis waar hij de mensen vermoord oohh dat paard van hem Kwijl
Over het gebruik van de dode paarden heb ik een goed voorbeeld: kijk maar eens naar Braveheart. Mel's paard wordt vermoord en verderop in de film rijd er een ander op. *LOL*

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 17:04

Ook leuk: "Walker, texas rancher" in dezelfde achtervolging eerst op een paint zien rijden en daarna op een bay en een paar seconden later op een sorrel en even later springt ie van de eerst paint af om de boef in z'n nekvel te pakken. Dat noem ik het toppunt!
Maar als we het over mooie paarden hebben, wat vinden jullie van die palomino-overo paint die bij Walker in z'n voortuin staat?? Schitterend!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 17:45

Ik loopt nog altijd te kwijlen van die Pinto uit Bonanza(Cochise).
Er zijn later nog twee films gemaakt en daar loopt ook al zo'n mooie paint in Kwijl