kleine merrie laten dekken of??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 09:05

Donja schreef:
Ik zou zeggen, probeer het in ieder geval een keer, kleiner zal het veulen waarschijnlijk niet worden, groter waarschijnlijk wel!!

daar zit zeker wat in, kleiner zou wel heel klein worden toch? Verward

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 09:07

Pipo schreef:
jazz kan nog niet over een luciferhoutje springen.............zou ik eerder voor Jetset D gaan, die kan en springen, en lopen!


da's ook wel heel eng hoor een lucifer Haha! . vond het al niet echt als een all rounder overkomen. Heb even op Jet Set gezocht, dit zeiden ze:

Mede hierdoor gaf de jury aan dat Jetset-D zeer veel aanleg heeft als dressuurpaard. Zijn afstamming doet vermoeden dat de hengst ook enigszins kan springen. Dat bleek ook zo te zijn.
precies wat ik zoek dus!

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:03

jetset vind ik ook super!
Daarin ga ik helemaal met Pipo mee *LOL*

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:32

mijn pony-paardje is 1.56 en die wordt gedekt door farrington en die is 1.71 dus

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:35

Even een vraagje voor een leek op het gebied van KWPN...Talida, als je merrie te klein is voor het stamboek en daarom niet opgenomen kan worden, krijg je dan wel een papier bij het veulen als je met Talida gaat fokken? Verward

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:21

tja da's een slimme cas hihi
zou het ff nagaan.
ik vind royal bravour erg gaaf. weet niet wat jullie daar van vinden. die is ook aardig aan de maat volgens mij en kan super springen.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:44

Mijn (kleine) merrie is gedekt door een zoon van Royal Bravour, Royal Highness Lachen Die hengst komt uit een keurmerrie van Lauriston x ster van renville x keur van uppercut xx.
Royal bravour wil nog weleens een wat weke rug geven dus die zou ik niet gebruiken bij een merrie met een wat minder sterke rug.
(en niet iedereen wil natuurlijk een schimmel Knipoog )

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 09:00

Cassidy schreef:
Even een vraagje voor een leek op het gebied van KWPN...Talida, als je merrie te klein is voor het stamboek en daarom niet opgenomen kan worden, krijg je dan wel een papier bij het veulen als je met Talida gaat fokken? Verward


Ik heb het even opgezocht op de site van KWPN. Talida heeft dus wel KWPN papieren en staat ingeschreven in het veulenstamboek (v.b.)
volgens onderstaande schema, als ik met een KWPN erkende hengst fok, wordt het veulen gewoon in het v.b. opgenomen en kan dus ook later ter opname in het stamboek aan een keuring deelnemen (alstie groot genoeg is Haha! )

Rijpaarden
Onderstaand schema geeft aan in welk boek of register binnen de fokrichting Rijpaarden het veulen geregistreerd wordt
.

Merrie/Hengst RP**** Stb (Hbs)** E.S.** v.b.** reg. A
KWPN Stb/KWPN erkend** v.b. ** v.b. ** v.b. ** v.b. Reg.


bah dat is flauw, hij pakt de tabs niet, nu staat mn schemaatje niet recht. ik i.pv tabs maar even sterretjes gezet, dan weet je een beetje hoe je moet kijken