Tot de M hoedje of Cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Tot de M starten met een hoedje of met een cap?

Hoedje
15 (15%)
Cap
81 (84%)

Totaal aantal stemmen: 96


Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Tot de M hoedje of Cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 00:17

Wanneer stappen jullie over van een cap naar een hoedje? (Zolang je nog mag starten met een hoedje dan....)


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:52

Hoeden zijn duuuur Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 07:44

Je ziet tegenwoordig mensen in de B of in de L1 al met een dressuurhoedje, sorry hoor maar ik vindt dit echt geen gezicht Lips are sealed
Ik vindt je moet het hoedje verdienen
Vanaf de M zou je een hoedje moeten dragen.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 07:49

Als oud NKB-er is het simpel, hoedje pas in het Z, niet voor die tijd. (En ja, ik heb een hoedje, ik heb Z gereden, en start nu in het L gewoon met een casco cap *LOL*)

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 07:51

Ik ben van mening dat iedereen moet dragen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Nu kan dit nog maar in de toekomst zal het zeker veranderen en zullen de veiligheidshelmen verplicht worden. Zelf ben ik pas in het M2 met hoedje gaan rijden (was weer eens toe aan iets nieuws). Nu ik weer B start zet ik lekker veilig mijn helmpie op. Maar ik stoor me niet aan een ruiter met hoedje in de B. Niet als ruiter en niet als jury.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:05

Deze discussie is al zo vaak gevoerd Slapen , kijk maar eens met de zoekopdracht.

Afijn, gaan we weer: iedereen moet dragen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Zelf ben ik vanaf de M met hoedje gaan rijden. Maar als ik nu met een ander paard zou starten zou ik direct vanaf de L mijn hoedje opzetten.
Ik heb nog wel zo'n ouderwetse cap, maar dat maakt qua veiligheid geen verschil met een hoedje omdat ik dat bandje toch naar binnen vouw.
Ik vind die Casco's echt geen gezicht, maar dat is persoonlijk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:21


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:38

Romkabouter schreef:
Hoeden zijn duuuur Scheve mond


vind ik ook. En een hoedje is ook niet echt veilig

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:44

Ik vind dat wanneer ik Z ga starten, ik een hoedje verdiend heb. Dan hebben we er zo hard aan gewerkt om Z te worden, dan zet ik een hoedje op.
Maar heb ik tegen die tijd nog geen hoedje, dan kan het zelfs best zo zijn dat ik toch eerst nog met cap op start.

Ik krijg het hoedje van mijn vriend als ik tien winstpunten in de M2 heb, nog even een paar puntjes erbij dus.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:16

Een hoedje vind ik echt bij de Z en hoger horen... en netzo als kitty al zegt, dan heb je het verdiend!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:17

Een hoedje was mijn tractatie voor mezelf toen ik Z geworden was. Onder de Z blijf ik een cap dragen

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:38

Lielle schreef:
Als oud NKB-er is het simpel, hoedje pas in het Z, niet voor die tijd. (En ja, ik heb een hoedje, ik heb Z gereden, en start nu in het L gewoon met een casco cap *LOL*)

hetzelfde bij mij
Als oud NKB-er denk je er niet eens aan om het eerder op te zetten Lachen

Ik heb het dus ook "pas" opgezet bij het Z
Ow jee, wat voelde ik me trots, en ook onwennig Lachen

Maar vooral trots omdat ik het dus echt verdient had. Haha!

En om eerlijk te zijn, schiet ik ook ernorm in de lach als ik een slecht gereden L proef zie, met hoedje.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:32

Ik vind ook dat je pas in de Z met een hoedje mag rijden.

En als je dan al de pretenties hebt om in een lagere klasse met een hoedje te rijden zorg dan ook dat je je paard fatsoenlijk rijdt en een goede proef neerzet. Want rijden met een hoedje en dan nog niet eens fatsoenlijk een paard kunnen rijden vind ik het toppunt van een afgang.

Hier in de regio wordt je nog net niet uitgelachen als je nog geen Z bent maar wel met een hoedje rijdt. Ik ken zelfs iemand die van narigheid maar weer een cap gekocht heeft nadat ze een aantal wedstrijden met een hoedje had gereden in een lagere klasse.

Sprakeloos

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:35

Vanaf de Z, een hoedje moet je verdienen vind ik... dus tot de M de casco op (die zal ik dus nog wel heeel lang ophebben Haha! )

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:36

Maar waarom heb je dan wel een hoedje in de Z verdient?

Als je een paard hebt waar je met heel erg veel moeite M mee bent geworden is dat misschien wel een grotere prestatie dan een paard wat heel simpel naar de Z loopt.
Is het in de Z rijden dan een bewijs van goede rijkunst? Neen, IMO

Maar dit terzijde Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:09

Misschien heeft Romkabouter wel gelijk, maar voor veel mensen is de Z echt een hele grote prestatie. Dus vandaar denk ik dat het bij ons dan meestal pas gedragen word. Maar iedereen mag het voor zichzelf weten. Voorlopig zit ik nog met mijn cap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:15

Nee, zeker geen rijkunst
Maar toch ook niet slecht Lachen

En in het M2 zie je hier al steeds meer hoedjes
Zelf zou ik dat ook niet doen, maar oke

Maar in de B ?
Nee dat kan iedereen, en daar heb je toch helemaal nog niks "verdient"

En als je denkt dat met je paard B al erg moeilijk is omdat hij zo moeilijk is, lijkt me een veiligheidscap meer op zijn plek Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:32

Mijn man had me een hoedje beloofd bij M2+5 en die heb ik ook gekregen. Bij M2+5 mocht ik over naar de Z en bij het Z hoort een hoedje als een soort van trofe op je hoofd. Ik ben niet direct over gegaan naar de Z en start nog steeds M2, wel met een hoedje Knipoog
Ik rij in de eerste plaats wedstrijden voor mezelf. Het is zo jammer om dat mooie hoedje in de kast te laten liggen want verslijten zal ik het vast niet. Ik vind mezelf bovendien representatiever met hoedje dan met mijn 25 jaar oude cap, die nog uit de pony-tijd van mijn zusje stamt Haha!


Korleon

Berichten: 1538
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:11

Ik vind ook dat als je Z rijdt echt een hoedje verdient, en niet al in de M of lager, alhoewel het risico dat je valt nog steeds even groot is, en met een hoedje heb je ook geen bescherming!!

Echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein
Vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:25

Wat ik meer bedoelde: Waarom legt iedereen de grens bij Z en niet bij ZZ of ZZ-licht of nog hoger. Wat maakt de Z bij de meesten de grens?
Gewoon een algemene vraag eigenlijk Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:31

omdat de meeste mensen de stap van M - Z indrukwekkender vinden dan de stap van Z naar ZZ?

Amor Vincit Omnia

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:37

Romkabouter schreef:
Wat ik meer bedoelde: Waarom legt iedereen de grens bij Z en niet bij ZZ of ZZ-licht of nog hoger. Wat maakt de Z bij de meesten de grens?
Gewoon een algemene vraag eigenlijk Lachen


voor het eerst dat je een zinnige vraag stelt Haha! Haha! Haha! DAT zou ik nou ook wel eens willen weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:42

Romkabouter schreef:
Wat ik meer bedoelde: Waarom legt iedereen de grens bij Z en niet bij ZZ of ZZ-licht of nog hoger. Wat maakt de Z bij de meesten de grens?
Gewoon een algemene vraag eigenlijk Lachen


Ja, waarom is dat eigenlijk??????????????? Verward
Wie o wie Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:42

Omdat dat gelijk valt met overgang naar S&T ?? Ik verzin ook maar wat.

Van mij mag iedereen direct in de B met hoedje rijden, staat veel verzorgder in de dressuur.
Maar ik ben dan ook een 'echt NBVR-lid'

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:43

Fitzroy schreef:
Omdat dat gelijk valt met overgang naar S&T ?? Ik verzin ook maar wat.



dat zou kunnen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, GoogleAdsense en 36 bezoekers