Ander plan (lang verhaal)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 16:22

Ok, we gaan over op een ander plan. Daarvoor moet ik het een en ander uitleggen, dus ik vrees dat het een beetje lang verhaal wordt, maarja, hebben jullie ook wat te doen!!! Knipoog

Hier aan de zandsteeg woont een boer, Huig v/d stelt heet hij. Hij heeft 2 vosbonte mini merries (hilary en sarabi) 1 vos minimerrie (perdita, veulen van sarabi), 1 vosbonte (dek)hengst, en een Haflinger merrie (valesca).
Sommige van jullie kunnen zich misschien de naam Valesca nog wel herinneren. Vorig jaar zo rond deze tijd was ik furieus op de digi omdat deze pony al 4 maanden binnen stond (stand) zonder ook maar 5 min. buiten te komen. Ik heb hiervoor toen de dierenbescherming gebeld, die zijn met veel pijn en moeite en ruzie (tussen huig en hun dus) daar naar toe gegaan, en een week later liep valesca weer buiten. Ik ben toen een poos niet geweest, omdat ik eigenlijk niet echt durfde. Toen ik er na een paar maanden weer een keer was en Valesca stond te poetsen, kwam de huig aan en vroeg wat ik aan het doen was. Hij kwam er toen mee dat hij het vermoeden had dat ik de DB had gebeld. Ik heb dat toen ook toegegeven. Hij was niet echt boos, maar wist mij wel te melden dat we onze "verstandhouding" dan maar even op een laag pitje moesten zetten. Sinds die tijd (ongeveer juli 2000) heb ik dus ook niks meer met Valesca of de andere pony's gedaan.
Toen kwam het verhaal dat Myrthe (digi) een shetlander wilde. Ik wist toevallig dat huig een vosbont hengstveulen te koop had, en we zijn er toen ook wezen kijken (myrthe en ik). Myrthe viel als een blok voor Pongo (veulen) en sprak met huig af, dat ze mij zou bellen zodra ze wist wanneer ze hem zou kunnen komen halen. Ok, daar ging huig mee akkoord, want ik zou het dan aan huig door geven.
Een paar dagen later belde myrthe dat ze de zaterdag erop pongo zou komen halen. Ok, prima. Echter..
1 of 2 dagen later belt ze op dat de trailer kapot was, en dat het dus uitgesteld zou worden. Tja, dat kan nu eenmaal gebeuren.
Dus ik naar huig toe, en gezegd dat het nog even kon duren. 1 week wachten, 2 weken wachten, 3 weken wachten. Tot nu toe heb ik nooit meer iets van myrthe vernomen.
Omdat de "verstandhouding" tussen huig en mij toch al niet zo goed was, ben ik verder ook niet meer naar hem toe gegaan. Het veulen is inmiddels verkocht (aan iemand anders), maar betreft mythe weet huig niet dat ik haar nooit meer gesproken heb.
Ok, dat was zo'n beetje de inleiding.
Wat nu mijn plan is, is om te kijken of ik honey bij huig neer kan zetten. Hij heeft zelf hele mooie pony's, en die wil ik dan (op zijn kosten) in laten schrijven in het NMPRS, zodat ze naar de keuring kunnen.
Ik wil dus voorstellen, of honey kosteloos bij hem mag staan, en dat ik als tegenprestatie zijn pony's ga doen (de shetjes trainen voor de keuring, valesca inrijden, veulens mak maken, stallen mesten, etc. etc.) Het grote voordeel hiervan is het kosteplaatje, en dat Anouk (verzorgster) en/of cynthia mij makkelijk kunnen helpen, en anouk honey kan blijven verzorgen. Bovendien heb ik dan Valesca voor mezelf om op te rijden, en dan kan Anouk of Cynthia af en toe mee op honey. Bovendien kan ik dan ook zonder problemen een beetje met honey gaan fokken.
Het probleem is alleen dat door het hele verhaal van de inleiding ik niet echt naar huig durf toe te stappen om het voor te leggen. Ik ben namelijk bang dat hij nu wel boos op me is.
Mijn vraag aan jullie is, wat vinden jullie van het voorstel dat ik aan huig wil doen? Denken jullie dat het wijsheid is? Hoe moet ik het aan pakken, etc. etc.
Alvast bedankt, en greetz Stef


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 16:39

Nee heb je, Ja kun je krijgen, zei mijn moeder vroeger altijd. En wie niet waagt..... GO FOR IT! Niet over twijfelen, maar je laarzen aan en er naar toe. Wat is nou het ergste wat je kan overkomen? Dat 'ie gaat schelden en je het erf aftrapt? Boeiend! En in het gunstigste geval kun je volgende maand Hon gaan verhuizen..... SUCCES!!! Sonja.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 16:47

Ha Stef!
Leuk idee hoor! Alleen inderdaad jammer dat je verstandhouding met die man niet zo goed meer is. Ik zou best op mn teentjes getrapt zijn als iemand de dierenbescherming op mij af had gestuurd.. dus die reactie is wel logisch natuurlijk. Maar je moet oppassen dat je er niet voor hem gaat denken; wie weet is hij helemaal niet boos op je en vindt hij het ook een goed idee!! Daar zal je alleen achter zien te komen als je het hem gewoon vraagt. Vertel hem dat het jammer is dat dat gedoe met Myrthe niks geworden is (wat een rotstreek trouwens om dan niks meer van zich te laten horen!) en als hij nog gekrenkt is over dat dierenbescherming gedoe dan kan je uitleggen dat je misschien iets te snel gehandeld hebt oid (beetje slijmen kan geen kwaad) Als het nou doorgaat doe dan je best om te bewijzen dat het zeker gaat lukken en dat je een hardstikke leuk persoon bent (hihi) Dus: nooit geschoten altijd mis!!! Veel succes (en je laat wel even horen hoe het afloopt he?)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 17:48

inderdaad, nee heb je! Trek de stoute schoenen aan. Bovendien dat jij de DB hebt gebeld was toch in belang van het dier, en niet om de eigenaar een hak te zetten....

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:03

GO FOR IT!!!!
en als die man nee zegt heb jij niets verloren. Dit ziet er uit als een goed plan. en als hij nee zegt. heb je pech (en hij ook) en als hij ja zegt worden jullie er allebei beter van. dus gewoon gaan met die banaan!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:16

Hoi Stef! Ik zou hem eerst vertellen wat er gebeurt is tussen Myrthe en jou, en dat hij daarom nooit meer iets van je vernomen heeft. Daarna kun je terloops eens zeggen dat die pony's van hem het errug goed zouden doen op keuringen, als iemand tijd ervoor zou nemen dat die haflinger dan ook stukken gehoorzamer zou worden, blabla. Duidelijk zijn, hem niets verwijten, alleen maar situaties schetsen zo van: als dit en dit zo en zo zou kunnen, dan zijn de voordelen blabla. Daarna aanbieden dat je hem best wil helpen met zijn paardjes, maar dat je uit geld- en tijdgebrek dan graag Honey daar wil hebben staan? Zoiets... dat die man meteen denkt van "Ja, dat is wel voordelig!". Eventueel betaal je Honey's voer of zo, dat je dat ook zelf kunt bepalen hoeveel en wanneer ze het krijgt? Veel succes in elk geval! Groetjes, Dorine.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:19

Kijk eerst of dat is wat je echt wilt. straks krijg je weer een beetje mot met 'm of doet ie dingen met de haf waar jij het totaal niet mee eens bent etc.
en dat Bij de vader van dat meisje zetten gaat dat niet door? Ga er eens voor zitten schrijf al je ideeen op een apart blaadje en de voor's en tegens er vanop zetten.
Als je niet naar de Huig toe durft schrijf 'm een brief das veel makkelijker dan praten.
je wordt niet onderbroken en je vergeet geen dingen te vertellen.Ook kun je als je het naar je mening beter anders kunt vertellen/brengen het nog veranderen in een brief omdat jullie verstandhouding slecht is kan het namelijk zijn dat hij snel dingen anders uitlegt oh jij wil er voor zorgen dus ik doe het niet goed want je belde de dierenbescherming etc.
vooral die ouwe boertjes zijn zooooo eigenwijs:)
succes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 18:37

He Stef!
Ik zou er ook nog eens goed over nadenken. Misschien gaat het allemaal goed, maar stel nou, zoals Kim al zei, dat je weer een beetje mot met em krijgt? Dan staat Hon. daar en kun je misschien geen kant meer uit...

Maar ja, aan de andere kant, nee heb je en JA kun je krijgen. Wat dat betreft kun je het gewoon proberen!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 19:22

Ik zou zeggen : gewoon doen! Wie niet waagt, wie niet wint...

Galactica Wadim X Gemini

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 23:28

Maarre...ik begrijp een beetje uit het verhaal dat hij niet echt goed voor zijn paarden is, ik bedoel als hij ze zo lang binnen laat staan...

Ben jij dan niet bang dat Honey ook niet naar jouw zin wordt behandeld, dat hij per ongeluk vergeet te voeren ofzo?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 00:19

Ik zou er ook drie keer over nadenken. Een persoon die niet goed voor paarden zorgt mag mijn paardje nooit niet verzorgen of bij zich hebben.

ij krijgt zeggen schap over jou Honey! De verstand houding is nu al niet zo goed. Wat als het helemaal verkeerd gaat. Moet Honey weer weg. Jij in een dip...Denk er goed over na..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Benzz, Fly_high, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Sintara en 32 bezoekers