info over.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

info over.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 18:34

Vanitas
sultano
lector
kigali
Pantheon
Rigoletto
nassau
able albert
Le Byou P.
Gershwin
Laurentz



hoef geen volledige info hoor, maar weer in wat voor tak ze presteren
ik heb namelijk een aantal paardjes aangeboden gekregen en ben op zoek naar een leuke springer! die ook dressuurmatig mee kan komen!
eigenlijk allround, maar iets meer naar het springen afwijkend! Haha!
dus wie weet er nog een leuke afstammeling waar ik op zou moeten letten volgens jullie... Tong uitsteken oh foto's zou leuk zijn!!!!!! Tong uitsteken ja sorry ben absoluut niet bekend met al die afstammelingen(wat wil je met boerenknollies Tong uitsteken Tong uitsteken Haha! Haha!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:15

VANITAS Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:40

Beetje vage vraag hoor. Is het mogelijk dat je per paard de afstamming doorgeeft. Er zitten namelijk hengsten bij die al 20 jaar dood zijn en hengsten die nog dekken. Dus daar is geen soep van te maken zo.
Daarnaast zijn ook de combinaties van hengsten en moederstammen belangrijk om er iets over te kunnen zeggen.
Gebruik anders de zoekfunctie eens, over de meeste hengsten zijn topics geweest en ook over springgericht en dressuurgericht gefokte hengsten (die dan weer kinderen geven die het andere kunnen, maar dat wordt te ingewikkeld) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:11

Die Le Bijou, uit wat voor moederlijn komt die?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:33

Pipo schreef:
Die Le Bijou, uit wat voor moederlijn komt die?


De naar USA geƫxporteerde Le Byou P (Damiro x Apple King xx x Grandioso x Amor x Olaf van Wittenstein x Karolus van Wittenstein x Kroonprins x Colonel x Zwingli) komt uit de wijdvertakte Briolieta-stam. Moeder is Valerie keur, dochter van Rivale Keur Pref Prest - Briolieta II - Pryolieta - Bryolieta - Troosje - Roos - schimmelmerrie - onbekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:38

Hahah, dat bedoelde ik niet Jenneke, ik bedoelde de Le Bijou die ze aangeboden heeft gekregen. Uit welke moeder die komt. Le Bijou heeft niet zoveel gedekt, en ik heb 2 jaar geleden een Le Bijou aan iemand verkocht, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:47

Hahahahaha, oh oke!! Sorry! Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:52

Om zulke misverstanden te voorkomen was ik dus nieuwsgierig naar wezenlijke omschrijvingen van afstammingen waar ze het over heeft. Zo'n rij uiteenlopende Verward hengstennamen levert nogal wat verwarring op.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 17:42

oh ja, naja tis dat je het zegt hoor! zei al dat ik er geen verstand van heb

Laurentz, bij deze kreeg ik alleen te horen dat dit de vader was.paardje was L dress

KigaliXPantheonXRigoletto
paardje is L springen

Le Byou P. x Gershwin.
paardje is dubbel L(vos)

nassau x able albert

Flemmingh x Vanitas

Sultano x Lector


ik weet niet of je er wat aan hebt, maar meer info heb ik ook niet! sorry! maar gaat mij ff meer erom of die hengsten zijn die of in dressuur of in springsport uit komen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:54

Laurentz zonder afst zou ik verder niet weten wat voor specialiteit, Kilgali x volbloed x Rigoletto is springgericht gefokt, Le Byou x Gershwin ook alhoewel iets veelzijdiger, met Nassau x volbloed kan je alle kanten op, hoe oud is dit paard, Flemming x Vanitas is weer meer dressuurgericht en Sultano x Lector ook, alhoewel die ook zou moeten kunnen springen
Maar wat weet je over de paarden zelf, heb je ze gezien en zien bewegen en welke spreekt je dan het meeste aan????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:59

Le Bijou heeft bij de Dalhoeve ter dekking gestaan, je zou hun eens kunnen vragen voor meer info. Degene die wij hadden, was vrij klein. Gewoon een leuk paard, met een heel fijn karakter.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:15

Sultano is goedgekeurd bij het NRPS als ik het goed heb. Het is in ieder geval een zoon van Sultan en ik meen uit een Ramiro moeder, maar dat weet ik echt niet zeker Bloos Hij wordt in ieder geval als dressuurhengst gepresenteerd! Knipoog

Rigoletto is meer een springer. Die pony die ik nu heb staan(schimmeltje) is van moeders kant een Rigoletto.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:59

Sultano:
Afbeelding

Weinig paarden hebben een beter karakter dan Sultano. Tijdens het verrichtingsonderzoek viel de eigenschap al op met een kwalificatie 'zeer goed', een score die hij ook behaalde voor de galop en de dressuur. Hendrik van Esch reed de 6-jarige Sultano al naar het NKB-kampioenschap in de Z2. Petra van Esch nam hem daarna over en reed hem als 8-jarige voor het eerst in de lichte toer. Ze won met Sultano o.a. in Eindhoven en werd 2e tijdens Indoor Brabant in de internationale intermediaire II. Inmiddels loopt Sultano met succes in binnen- en buitenland internationaal Grand Prix. Zijn wil om te werken en te leren combineert hij met gemak met zijn dekactiviteiten, waaruit fijne paarden komen die op hun beurt erom bekend staan dat iedereen ze kan rijden. Sultan, Roemer en Doruto zijn de dressuurberoemdheden die samen met de volbloed Xebec xx verklaren waarom Sultano zo gemakkelijk en graag zijn oefeningen op het hoogste niveau uitvoert.