Doorbraak, verzet van Irakezen.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Doorbraak, verzet van Irakezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 14:51

Denk dat er nu een heel belangrijk punt is aangebroken. Het grootste deel van de bevolking dat tot nu toe zijn mond heeft gehouden durft nu in opstand te komen. Op het moment van schrijven is een grote groep Iraki's bezig een beeld van Saddam midden in Bagdad neer te halen met een touw en moker. Het zal niet lang meer duren voordat de rest van de Irakese troepen zich over zal geven denk ik. Binnen 2 dagen verwachten de Amerikanen en Britten de troepen in Bagdad weer verdubbeld te hebben.

Ben benieuwd of we nu nog iets van Saddam horen.. Ik zou als ik hem was mijn kop niet meer boven water steken, want hij wordt door zijn eigen volk levend aan een boom opgehangen... en datzelfde geldt voor zijn dubbelgangers..

[edit]Geweldige beelden btw, ze zwaaien naar de Amerikanen, geven ze kinderen om vast te houden. Doet me denken aan de foto's en films uit de WO II.[/edit]


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 15:11

Afbeelding

De amerikanen helpen nu het beeld tegen de vlakte te krijgen en de Irakezen flippen helemaal Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:16

Syph heeft LOL Tong uitsteken. Maar denk dat dit idd heel belangrijk is! Mooi!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 15:20

Ja ik geniet hiervan, dit is waarom het begonnen is en dit is waarop iedereen gewacht heeft. Het is nog niet over, maar het zal niet lang meer duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:24

De voorbereidingen van de val van het beeld van Saddam is op N2 te zien. Er is een kleine menigte die zich verzameld heeft en een Amerikaanse tank. Het schijnt dat ze nu het beeld echt omver willen hebben. Dat zou symbolisch zijn voor de val van het regime.
Ondanks dat is Bagdad nog niet geheel in handen van de Amerikanen.
Ergens ben ik wel nieuwsgierig hoe dit allemaal uitgelegd wordt door de Arabische zenders aldaar, die hebben ongetwijfeld hun eigen invulling van dit gebeuren.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 15:25

Mwa ik denk dat zodra dit om is, de zenders ook meer aan de kant van de burgers gaan staan.

Bovendien zegt de man op cnn net dat het touw om de nek ook symbolisch staat voor het ophangen van Saddam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:26

Geweldig, ik geniet met je mee hoor Syp!!! Het is in nog niet over, maar zeker een begin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:38

Maar nu gaan de Amerikaanse soldaten toch een beetje de fout in. In wezen was het ook beter geweest als de Iraki's zelf het beeld omver hadden gesmeten en niet mbv Amerikaanse tanks Verward.
(van mij mag het hoor, daar niet van)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 15:43

Mwa ik denk dat de Irakezen allang blij zijn dat ze hulp krijgen... duurt nu niet lang meer

Afbeelding

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 15:49

Saddam is facing the floor Haha!
Ze hebben zijn broek uitgetrokken *LOL*
Plaatjes volgen nog..

Afbeelding

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 15:57

Afbeelding

Weer een plaatje van uw live reporter Tong uitsteken Schijnheilig

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:14

Haha! Heb er net ook naar zitten kijken op CNN. Werd er wel ongeduldig van hoor * "Ja, rijen nou maar met die tank!!"*

Snapte alleen dat gefrummel met die vlaggen niet helemaal...

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:16

Dat gefrummel met die vlaggen was even een foutje wat gecorriceerd werd met de Irakeese vlag maar de val is een feit!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:19

Jeuj hij is om Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:38

zag je die ene man er vandoor gaan met de lievelings vaas van saddam? *LOL*

Amor Vincit Omnia

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 16:39

Hahaha ja, en stoelen die nog in het plastic zaten, computers en alles ging mee Knipoog

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:40

Wat me trouwens opvalt: ik zie al die irakezen met hun schoenen slaan(op posters, standbeelden van sadam enzo). Zal daar wel een heel vernederend gebaar zijn ofzo.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:40

ja of ze willen gewoon hun handen geen pijn doen Knipoog

Amor Vincit Omnia

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:49

hahaha, tja dat zou ook kunnen!
Wat ik ook wel een grappig gezicht vond(mag er eigenlijk niet om lachen maar doe het toch hahahahah)was dat die mannetjes allemaal perse omstebeurt heel driftig met dat hamertje tegen die sokkel aan het slaan waren.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 16:55

Ja, eerst een hele brede gast, en toen zo'n iel mannetje die die hamer nauwelijks omhoog kreeg. (hij werd ook na 2 slagen al aan de kant gehaald Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:05

Die Iraki's die schreeuwen thank you mr Bush, das weer minder. Hij is al zo'n Zelfkicker................

Maar de beelden zijn wel interessant, maar ik ben nog steeds voorzichtig, want er kan nog genoeg gebeuren.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:07

ik vind het ook prachtig om te zien. hoe de mensen er durven voor uitkomen. nu hebben ze inderdaad niks meer te vrezen (hopelijk, want ze zijn er nog niet). zag het net op tv. heel mooi.

Enya - Daya :-)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 17:55

Ja maar Pipo, wil je zeggen dat hij hiermee geen goed heeft gedaan dan als je kijkt naar deze beelden? Hoe lang was het nog doorgegaan? Deze mensen waren echt bang. Ik denk dat dat gewoon te moeilijk is voor ons ook om voor te stellen hoe de situatie daar was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:57

Sypheron schreef:
Ja maar Pipo, wil je zeggen dat hij hiermee geen goed heeft gedaan dan als je kijkt naar deze beelden? Hoe lang was het nog doorgegaan? Deze mensen waren echt bang. Ik denk dat dat gewoon te moeilijk is voor ons ook om voor te stellen hoe de situatie daar was.


Nee ik heb het meer over zijn persoonlijkheid!!! Dat hij helemaal naast zijn schoenen gaat lopen.

En verder heb ik dubbele gevoelens, want Amerika doet alsof ze het voor de mensen daar doet, maar dat is natuurlijk niet waar he!! Gaat puur om de centen, en verder niet.

Anders hadden ze andere landen ook wel aangepakt.

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:01

Ik denk dat bush pas goed heeft gedaan als het land na de oorlog netjes opgebouwt wordt en als er daar een democratie komt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ania, Besje, Dennenboom, FleurSandro, Googlebot, GrapeshotBot, III, IlBuono, ingvdh, iphyn, Jive03, jojoleinee, LCT, leonie1988, LouLouB, Merel___, Mrskiwi, paljaslaura, Petra_O, xPabloBokt en 70 bezoekers