te wijde leren laars

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

te wijde leren laars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 13:33

Ik heb een tijdje terug bijna nieuwe tweedehands leren laarzen gekocht. Ze staan inmiddels al een half jaar in de kast, maar nu m'n oude echt op zijn heb ik ze maar in gebruik gesteld.
Toen ik er van de week voor het eerst mee op m'n paard zat merkte ik dat de ene wijder zit dan de andere... Verward
De linker zit mooi, maar de rechter is voor het mooie gewoon te wijd aan de bovenkant. Ik baalde daar dus flink van, want ik kan ze nu ook niet meer terug brengen en ze zijn nog gloednieuw.

Weten jullie of het mogelijk is om die te wijde laars wat smaller te laten maken aan de bovenkant?
Bij een zadelmaker ofzo. Of zou dat niet mooi worden?
Ik weet namelijk nu al dat ik me daaraan blijf ergeren mezelf kennende Haha! !


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:16

en een dikkere lange skisok eronder aantrekken(onder je rijbroek natuurlijk.)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:17

Nou je kan gewoon naar een schoenmaker gaan om te kijken of je het kleinder kan laten maken, alleen het probleen is dan wel dat je kans heb dat je laars 'uit model' gaat. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen hoor dat het zo is !!!
Nee heb je Ja kan je krijgen zou ik zeggen, gewoon even vragen en als het kan is het mooi meegenomen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:58

Normaal gesproken kan het wel.
De laarzen worden dan aan de achterkant (op de naad) losgemaakt, er wordt een stukje leer tussenuit gehaald, en op de juiste maat wordt de laars weer in elkaar gezet.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 16:23

Oscar schreef:
Normaal gesproken kan het wel.
De laarzen worden dan aan de achterkant (op de naad) losgemaakt, er wordt een stukje leer tussenuit gehaald, en op de juiste maat wordt de laars weer in elkaar gezet.


Ja, over zoiets had ik ook al zitten peinzen. Misschien moet ik daar maar eens naar gaan informeren, wie weet!

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:09

Zijn het Petries? Dan kun je ze via Hypotrend vast wel naar de fabriek laten sturen. Die zijn redelijk makkelijk daarin.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 21:17

Fitzroy schreef:
Zijn het Petries? Dan kun je ze via Hypotrend vast wel naar de fabriek laten sturen. Die zijn redelijk makkelijk daarin.


Oh, dat is ook nog een idee. Ik wist niet dat dat binnen de mogelijkheden lag. Het zijn inderdaad Petries, maar ik heb ze niet daar gekocht. Ik vind het dan altijd een beetje moeilijk om er wel heen te gaan als ik een prbleem heb...

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:09

Ik had mijn Petries ook bij Divoza vandaan Knipoog, geen haan die er naar kraaide.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 17:48

Fitzroy schreef:
Ik had mijn Petries ook bij Divoza vandaan Knipoog, geen haan die er naar kraaide.


Nou, dat wordt dan waarschijnlijk toch maar binnenkort de stoute schoenen aan trekken Haha! , want dit vind ik ook niks!

Thanks voor je tip!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers