Arabische dekhengsten, welke moet ik kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 18:03

Hoi,

Ik ben dus op zoek naar een hele goede poolse hengst...en ik heb er twee op het oog...graag jullie mening.

Afbeelding
Afbeelding
Dit is dus Grafik ( Eukaliptus x Gaskonia )
of....

Afbeelding
Afbeelding
Dit is dus Ekstern ( Monogramm x Ernestyna ).

Ik weet het echt niet, pfff wat moeilijk Lovers het zijn beide hele goede hengsten en goede 'partners' voor die merrie.

_________________
Few things in life are more valuable and more personal than a close friendship with an Arabian Horse...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-08-01 19:05 ]</font>


Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:06

ik vind de bovenste echt om te Kwijl WAUW
ik zou zeker voor de bovenste gaan!

"Some memories are best forgotten"

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:09

ik vind de onderste het mooiste ook al hou ik niet echt van arabjes tja wat wil je he als je zelf een tinker hebt Haha!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:13

Ik zie niet veel verschil, maar degene die de foto's gemaakt heeft heeft ze wel erg slecht op de achtergrond geplakt Haha! Haha!
Zou hier niet tussen kunnen kiezen. Voor mij zou het hetzelfde paard kunnen zijn Verward
Sorry, zie nu pas de onderste, die dravende schimmel is MOOOOOI
_________________
Two people can look at the exact same thing and see something totally different!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Billy op 2001-08-01 19:14 ]</font>

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:13

Ik ga met Thirza mee, ik vind de onderste ook het mooiste!!! Lovers

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:17

De onderste, de bovenste heeft een beetje een rechte achterhand.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:19

Voor zover ik kan beoordelen denk ik dat ik de onderste mooier vind...jammer dat je geen foto in stilstand hebt, is het beenwerk beter te zien... Haha! Maar eh...zou denk ik eerder geneigd zijn de onderste kiezen, zijn afstamming zegt me tenminste wat...en ik vind zijn hoofdje ietsjes mooier...mag ik vragen wat het dekgeld van beide hengsten is???

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:29

De alleronderste is bij mij een kruisje. De 1 na onderste dat is toch een andere als die 2 bovensten? Ik vindt die 2 bovensten de nek te ver uitgebouwd, en de achterhand is niet mooi gebouwd. Te recht.

Party!! Daniëlle

netshet

Berichten: 57
Geregistreerd: 11-05-01
Woonplaats: Harlingen (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:37

Ze zijn alle 2 prachtig ! Lovers
Maar ik denk dat ik de onderste toch iets mooier vind

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 18:39

Ekstern = fl. 7000,-
Grafik = weet ik niet, waarschijnlijk minder dan Ekstern.
Enne, ik heb net de eigenares van die merrie aan de lijn gehad, Simeon Sadik is ook een optie...als we tenminste een dekking los kunnen krijgen...want die dekt niet meer, ze gebruiken hem alleen zelf...ik zal even proberen een foto op te zoeken.

Galactica Wadim X Gemini

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:47

ik vind persoonlijk de onderste een mooiere bouw hebben,moeilijk he. }>

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 18:54

Haha, grappig dat ( bijna ) iedereen de onderste kiest, Ekstern is wereldkampioen van 2000. Maar hij staat wel laatste op mijn lijstje hoor ( ik heb nog een aantal hengsten op het oog ). Inderdaad Paulanda, echt moeilijk...
Nou hier is dan het beloofde plaatje van Simeon Sadik ( staat op nr. 1 van mijn lijstje Kwijl )
Afbeelding
Kwijl Kwijl Kwijl

Galactica Wadim X Gemini

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 18:55

Simeon Sadik staat trouwens in Engeland, Halsdon Stud. Ik heb geen idee wat de dekprijs is, dat maakt nu even niets uit. Want ik hoop in iedergeval, dat wij met hem mogen dekken.

Galactica Wadim X Gemini

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:55

dat kan ik me goed voorstellen zeg!!
ik vind juist de bovenste ontzettend mooi! juist zijn bouw en kleur... nouja alles eigenlijk wel Kwijl
maar dit is natuurlijk oook al zo'n schoonheid!!
ik vind ze alledrie erg mooi eigenlijk

"Some memories are best forgotten"

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:56

ik zou zelf de onderste doen..... als je het weet meld je het dan nog ff ben wel benieuwt Haha! Party!!


avalon lover

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:22

Nou Youko,

Het is jouw keuze!!! Ze zijn allemaal geweldig!!
Maar Simeon Sadik is wel een heel mooi paardje!!!
Maar jemoet het zelf weten!!

XXX

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: avalon lover op 2001-08-01 21:12 ]</font>

netshet

Berichten: 57
Geregistreerd: 11-05-01
Woonplaats: Harlingen (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:25

ik ben het helemaal met avalon lover eens! Lachen

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:33

die van youko is mooi!!!!ik zou de 2e doen trouwens..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:50

f7000,- ....arghhh!!! *Vikki trekt geschrokken gezicht...* *LOL* *LOL* *LOL* Kom ik met mijn dekking door Krimh...voor f7000,- kan ik nog heeeeeeeel wat keertjes laten dekken door Krimhie...past perfect bij mijn meissie gelukkig...(Krimh is Russisch/Engels gefokte arabier, net als mijn puk...dekgeld is f350,-...hihihi...+f500,- deklicensie, die betaal ik ook omdat Escaal de enige arabier is die Krimh dekt dit jaar...maar dan is het nog maar f850,- tsja, past ook wat beter bij mijn budget dan f700,-...maar Ekstern is wel vreselijk mooi!!! Ik heb eerst trouwens een informatie ingewonnen over Kais, maar ja, ik vond f3000,- dekgeld zonder veulengarantie wel een hele hoop voor een merrie waar ik f4000,- voor betaald heb...Staat niet echt in verhouding dan...maar eh...houd ons op de hoogte welke hengst het wordt!!! Kwijl

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 20:00

Pff..moeilijk zeg! Ik ben niet bepaald een arabjes-kenner... Haha! maar als ik zou moeten kiezen ga ik (net als de meeste!) voor Ekstern! Grafik is ook heel apart van kleur, maar Ekstern vind ik wat mooier gebouwd. Kan ook aan de foto's liggen hoor, heb je geen foto van Grafik "in actie" ?

Maar ik hoop voor je dat Simeon Sadik mag "lenen" zullen we maar zeggen, als het echt de hengst is waar je helemaal Lovers op bent moet je daar gewoon voor gaan! Succes alvast !!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 20:07

Hoi,

Ja 7000 is een boel geld, en uiteindelijk is het ook mijn keuze welke hengst het moet worden...maar het is zo moeilijk. Ekstern staat trouwens als laatste op mijn lijstje omdat hij dit jaar al zo vaak gebruikt is...er is dus heel veel aanbod en de waarde van die veulens dalen dan ook behoorlijk sterk, Simeon Sadik daarentegen is heel weinig gebruikt door fokkers van buitenaf ( eigenaars willen het niet ), en het is gewoon een klassepaard ( denk niet dat het dekgeld laag zal zijn, jammer genoeg ). Oh Simeon's afstammeling is Asfour x Simeon Safanad, egyptisch dus. Maar ik ga gewoon even verderzoeken en als ik DE hengst heb gevonden laat ik het wel weten Lachen

Galactica Wadim X Gemini

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 20:40

wowie, wat is Extern mooi zeg!!! Kwijl ....Maar wat een prijs!!! Dek ik met Paddox voor f1500,- is dat nog redelijk weinig voor KWPN...maarre dan maar Prins Abdullah of Sjapoer voor een paar honderd gulden hihi... Maar om te zien is hij het zeker waard die hengst...'T is maar wat je ervoor over hebt hè? Ik kan erover meepraten!Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 20:45

als ik zou moeten kiezen tussen de eerste twee.. dan de onderste. maar ik zou veel eerder de allerlonderste zwarte nemen dies echt suuuuper mooi!!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 08:47

foto's zijn moeilijk te vergelijken Youko!
Zou het lijf van Simeon hupsefluts nog moeten zien, kan niet oordelen alleen op zijn hoofd....

Gezien de foto's zou ik nu gaan voor Ekstern, die eerste vind ik mooi, maar overbouwd, maar ik weet niet hoe oud hij is??!! Ekstern vind ik echt heel mooi, maar ik snap jouw argument over die vele dekkingen wel (om die reden hebben wij vorig jaar ook voor Aparan gekozen, boven Kubay Khan. (gelukkig maar, want ik heb dit jaar op de keuring in Exloo niet één mooie nakomeling van Kubay gezien, en inmiddels hele mooie (inclusief onze eigen!!!) van Appie!).

Wat is je gehele lijst van hengsten als ik vragen mag (mag wel alleen maar namen hoor! Hoeft geen foto's!)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 10:36

Hoi,

Ben wezen graven in mijn boeken en heb 2 foto's gevonden van Simeon helemaal.

Afbeelding
Afbeelding

Mijn gehele lijstje bestaat dus tot nu toe uit 5 hengsten die drie hierboven en dan nog Masr El Shaklan ( van Om el Arab ) en misschien nog Khaled El Nile, je ziet dat het alleen maar polen en egyptenaren zijn tot nu toe (daar val ik op)...maar ik weet het nog niet zeker, we moeten eerst heel goed kijken welke hengst de merrie verbetert natuurlijk, ik heb hier alleen maar namen staan, maar als het kan gaan we ook even kijken bij enkele hengsten.. Kwijl

_________________
Few things in life are more valuable and more personal than a close friendship with an Arabian Horse...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-08-02 11:39 ]</font>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers