morgen Zip Your Lip...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

morgen Zip Your Lip...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 16:50

Ik doe mee aan Zip Your Lip, dat is een actie voor hongerend Afrika.
Ik ga van morgenavond(woensdag) 7 uur tot donderdagavond 7 uur niet eten. 24 uur dus. 2 vriendinnen van me doen ook mee, en we hebben best veel sponsors. Maar zijn hier ook bokkers doe óók meedoen of een tip weten om te gaan doen, zonder aan eten te denken?
Voor meer informatie voor deze actie ga je naar www.zipyourlip.nl

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:52

Goed ban jou zeg!! Ik wil je heel veel succes wensen!! In de tussentijd kun je lekker bokken Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:53

Wat ik niet snap he, is waarom mensen niet gewoon het geld sponsoren en wel door eten... ik denk niet dat de mensen in Afrika het uitmaakt of je niet eet of wel eet, als zij ook maar wat krijgen. Zij zullen waarschijnlijk ook het beste met de mensen voorhebben maar willen graag zelf ook wat. Waarom moet geld altijd alleen maar binnenstromen als er dergelijke acties hier of op tv worden gehouden vraag ik me af?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:58

Vind ik ook Syph! Daarom heb ik vorig jaar ook niet meegedaan, maar wel heel veel mensen gesponsord Lachen.

Maar het idee erachter vind ik wel goed, dat er ook eens aan dat soort landen wordt gedacht . *door jongeren dan Knipoog*

Dit jaar is het ook weer bij ons op school maar altijd alleen voor 4e klassers.
Laatst bijgewerkt door grassie op 08-04-03 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:00

grassie schreef:
Maar het idee erachter vind ik wel goed, dat er ook eens aan dat soort landen wordt gedacht .

Tuurlijk, alleen ik vraag me altijd af wat er werkelijk met het geld gedaan wordt... er zijn al genoeg organisaties geweest waarbij fraude is gepleegd en hoeveel bewijsmateriaal krijg je nou werkelijk dat al het geld er aankomt??

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:18

Bij mij in de klas gaan er ook 2 meisjes meedoen. Ik zou eigenlijk ook wel een keer mee willen doen.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:02

Ik vind het onzin. Tuurlijk, goed dat er überhaupt aan gedacht wordt en dat er gesponsord wordt, maar waarom zouden wij honger lijden terwijl er vreten aan overvloed is. In Afrika worden ze er niet dikker op als wij stoppen met vreten hoor.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 11:42

XoNo schreef:
Ik vind het onzin. Tuurlijk, goed dat er überhaupt aan gedacht wordt en dat er gesponsord wordt, maar waarom zouden wij honger lijden terwijl er vreten aan overvloed is. In Afrika worden ze er niet dikker op als wij stoppen met vreten hoor.


We eten niet omdat je op weinig andere manieren geld kan ophalen, bovendien weet je dan het gevoel wat kinderen in Afrika voor honger lijden. De actie is betrouwbaar, ze doen het al jaren en volgens mij krijgt Zip Your Lip ook elke keer veel bedankbrieven

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:40

Ferda"]
[quote="XoNo schreef:
Ik vind het onzin. Tuurlijk, goed dat er überhaupt aan gedacht wordt en dat er gesponsord wordt, maar waarom zouden wij honger lijden terwijl er vreten aan overvloed is. In Afrika worden ze er niet dikker op als wij stoppen met vreten hoor.


We eten niet omdat je op weinig andere manieren geld kan ophalen, bovendien weet je dan het gevoel wat kinderen in Afrika voor honger lijden. De actie is betrouwbaar, ze doen het al jaren en volgens mij krijgt Zip Your Lip ook elke keer veel bedankbrieven
[/quote]
Ik denk niet dat je dat na een dag kan voelen, vooral omdat je weet dat je je na 24 uur weer vol kan vreten en je ook niet de hele dag met een lege maag in de bloedhete zon hard moet werken.
Toch vind ik het initiatief niet verkeerd, je komt er mee in aanraking enzo.
Succes er mee!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:13

Kinta schreef:
Ik denk niet dat je dat na een dag kan voelen, vooral omdat je weet dat je je na 24 uur weer vol kan vreten en je ook niet de hele dag met een lege maag in de bloedhete zon hard moet werken.
Toch vind ik het initiatief niet verkeerd, je komt er mee in aanraking enzo.
Succes er mee!


Ik denk wel dat je dat na een dag al kunt voelen. Wij zijn gewend om goed te eten, dus als we 24 uur niet eten weet ik zeker dat je er wel wat van voelt. Moet je nagaan hoe die arme mensen in Afrika zich moeten voelen. Die eten soms langer niet dan 24 uur. (Of te weinig....of te eentonig..)

Ik vind het hele goede acties.

:D

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:07

Maar WAT schiet je ermee op als je zelf honger gaat lijden? Je kunt toch gewoon geld ophalen zonder je vreten te laten staan? Ik zie er echt het nut niet van in om zelf een dag te gaan vasten. Daar hebben ze in Afrika ook geen ruk aan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:30

Ik heb het zelf ook een of 2 keer gedaan, maar de school had zoveel activiteiten eromheen geregeld, dat het nog niets uitmaakte... Die mensen daar moeten op hun lege maag werken. Wij moesten wel alle lessen volgen, maar verder hadden we allemaal leuke dingen om te doen, dan maakt het echt niet meer uit.
Het enige wat ik er nu nog goed aan vind is dat er geld wordt binnengehaald Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:50

XoNo schreef:
Maar WAT schiet je ermee op als je zelf honger gaat lijden? Je kunt toch gewoon geld ophalen zonder je vreten te laten staan? Ik zie er echt het nut niet van in om zelf een dag te gaan vasten. Daar hebben ze in Afrika ook geen ruk aan.


Door niet te eten bespaar je zelf ook geld. Het geld dat je eigenlijk zou besteden aan je eten, kun je nu naar Afrika sturen.

Ik vind het een goed initiatief hoor! Veel succes


ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:03

Ik vind het ook niet zo'n fantastisch idee, niet eten is niet echt gezond en niemand heeft er wat aan.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:26

XoNo schreef:
Maar WAT schiet je ermee op als je zelf honger gaat lijden?


Misschien weten hoe het voelt hoe de mensen daar leven?
Wij hebben altijd genoeg te eten,dus wij weten niet hoe dat is.
Bovendien geven mensen eerder geld als je een tegenprestatie neerzet.

Ik bedenk ook ter plekke maar wat hoor Knipoog
Ben het niet met je oneens ofzo,probeer alleen wat te bedenken Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:34

mariska"]
Door niet te eten bespaar je zelf ook geld. Het geld dat je eigenlijk zou besteden aan je eten, kun je nu naar Afrika sturen.
[/quote]

Nou, die paar euro kan ik naast mijn eten ook nog wel missen.

[quote="Lindy schreef:
Misschien weten hoe het voelt hoe de mensen daar leven?


En dan nog snap ik niet wat die mensen in Afrika daar aan hebben Haha! Ik vind het ander knap hypocriet om je eten te laten staan terwijl ze er in Afrika een moord voor zouden doen. Das weer de andere kant van de medaille. Het is én niet goed dat ze in Afrika hongersnood hebben, maar het is ook niet goed dat wij WEL eten hebben?? Verward

Sorry jongens, of ik ben te kortzichtig of veeeeel te nuchter voor dit soort praktijken.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:58

Maar mensen willen wel graag een tegenprestatie als ze sponseren.
Anders is het geen sponsoractie.

Voor de mensen hier is eten zo normaal dat ik denk dat het wel goed is
om eens te voelen dat dat niet overal zo is.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:01

XoNo"]
[quote="mariska"]Door niet te eten bespaar je zelf ook geld. Het geld dat je eigenlijk zou besteden aan je eten, kun je nu naar Afrika sturen.
[/quote]

Nou, die paar euro kan ik naast mijn eten ook nog wel missen.

[quote="Lindy schreef:
Misschien weten hoe het voelt hoe de mensen daar leven?


En dan nog snap ik niet wat die mensen in Afrika daar aan hebben Haha!
[/quote]

Mensen worden er bewust van dat niet de hele wereld zo welvarend is als ons,en zal dus eerder geld geven aan goede doelen.

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 17:06

XoNo schreef:
Maar WAT schiet je ermee op als je zelf honger gaat lijden? Je kunt toch gewoon geld ophalen zonder je vreten te laten staan? Ik zie er echt het nut niet van in om zelf een dag te gaan vasten. Daar hebben ze in Afrika ook geen ruk aan.


Anders krijg je toch nóóit sponsors!!
Als je er niks voor doet, geven ze vaak véél minder uit.

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:43

Eerst was ik flauwgavallen toen ik een hele dag niet gegeten had Bloos maar veel succes hoor, ik denk dat je beter niet kan paardrijden Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:43

Ik zal Ferda goed in de gaten houden Knipoog

(ze is mijn zusje voor degenen die dat nog niet wisten)

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 19:34

XoNo, ik denk dat we hier beter niet een discussie over kunnen maken op bokt. Bokt is een gezellig forum en dat wil ik graag zo houden.

Wie weet er trouwens nog iets om te doen in die 24 uur?

Ik had van half 7 tot half 8 turnen, dat is best zwaar dat is wel wat k*t.

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:24

Ferda, ik vind het anders knap gezellig hier hoor Lachen Misschien dat je mijn berichtje verkeerd geïnterpreteerd hebt, ik bedoelde het niet boos Ach gut

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:34

Nee,het was niet echt een discussie,en Xono en ik waren toch niet boos op elkaar ofzo?
Er was niks vijandigs hoor. Haha!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:31

Ik geef wel geld, had dr eerst eigenlijk niet eens bij stilgestaan wát voor actie het nou eigenlijk was, ik had zoiets van, whatever, als ik ja zeg zjin zij happy en ben ik ze weer kwijt te zeuren. (bovendien vind ik het moeilijk nee zeggen dus dan is het ja, en wegwezen Bloos ) Totdat een van die kids bij mn moeder kwam te vragen en die gewoon keihard nee zei, dus ik zo waarom niet? Omdat ze het dus een domme actie vond een dag niet te eten, want dan kun je beter iets anders bedenken en ook geld ophalen. En toen d8 ik dus ook, ja eigenlijk is het ook een domme actie maar ja ik denk dat ik de volgende keer wel ff beter oplet wáár ik geld aan geef (en hoeveel... Frusty )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie