verzekering paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 14:22

ik heb een vraag ik wil mijn paard gaan verzekeren maar ik weet niet bij welke maatschappy weet een van jullie een goede nou ik hoor het wel groetjes floor

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:24

gewoon de zoekfunctie gebruiken. Er zijn al tientallen topics geweest over verzekeren, hoe bij wie enz enz.......

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 14:25

ja weet ik maar dat zijn er zo veel ik wil gewoon weten waar jullie ervaring mee hebben goede of slechte

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:20

ik ben erg te spreken over fairmount. makkelijk en niet te duur!

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 15:03

ik heb veel goede verhalen gehoord over de EFO. ze hebben ook een site www.efo.nl

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:00

ik heb ook lang gezocht, gewikt en gewogen.
ben uiteindelijk terecht gekomen bij fairmount.
niet te moeilijk en vrij voordelig....ook de basisdekking is vrij uitgebreid....namelijk inclusief diefstal etc.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:07

shiana schreef:
ik heb veel goede verhalen gehoord over de EFO. ze hebben ook een site www.efo.nl


Hier zit ik ook bij. Ook alleen maar goede verhalen van gehoord, verder zelf nog niet nodig gehad eigenlijk.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:08

sym is bij de efo verzekerd. heb nog geen rare dingen gehad.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:30

hoor hele goeie verhalen over amev hippo mede omdat ze jou zelf laten kiezen wat er met je paardje gebeurd als het afgekeurd word of moet worden afgemaakt/ingeslapen.je blijft dus baas over je eigen paard en dat is wel heel erg belangrijk vind ik!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:59

Ik heb mijn paard bij Fairmount verzekerd en daar ben ik erg tevreden over!!!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:12

Let op, ik heb hele slechte ervaringen met Fairmount. Ze zijn niet voor niets de goedkoopste, want als het er echt op aankomt betalen ze niet uit! Zelfs werden kwakzalvers voorgesteld of om mijn paard maar met zware pijnstillers te verkopen! Neeeee, pas op met Fairmount. Echt alles, al is het maar een klein wondje wat geen dierenartsverzorging nodig heeft MOET je binnen 24 uur melden. Doe je het niet en dat wondje wordt een probleem en je hebt een veearts nodig na een paar dagen , krijg je geen cent want je had het telaat gemeld. Geldt trouwens OOK als je GEEN medische verzekering hebt!!!!!!!! Dus, elke kreupelheidje, kuchje of ander klein mankementje, gelijk melden. Beter teveel dan teweinig wil je ooit nog geld zien.
Dit probleem ligt aan hun reglementen die dit voorschrijft dat je absoluut ongeacht verzekeringsvorm alles binnen 24 uur MOET melden. Daar beroepen ze meestal op als je geld wilt zien van ze.
Bij de andere verzekerings maatschappijen is dit niet het geval, althans niet zo strikt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:20

Ik ben verzekerd bij Interpolis en dat bevalt me prima!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:27

Ik ben bij mezelf verzekerd. Elke maand maak ik tweehonderd euro over naar mijn spaarrekening.
Als ik het niet gebruik voor medische zaken voor mijn paard, stapelt dit bedrag zich op.Als ik het wel nodig heb, kan ik het er meteen afhalen zonder toestemming te moeten vragen. Als ik het niet nodig heb, blijft het gewoon op mijn rekening staan.
Bij een gewone verzekering betaal je ook al weet je niet of je het nodig hebt.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:48

ben t helemaal met kitty eens!!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:47

ik ben bij amev hippo verzekerd.. ik ben er tevreden over. ik kan me voorstellen dat mensen een eigen verwzekering opzetten. maar dat ligt aan jezelf...
ik mocht van mijn ouders alleen aan een paard beginnen (en dat is een aantal jaren terug) als ie verzekerd zou worden...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:06

Het nadeel van zo'n eigen verzekering is dat ik in 2 jaar echt nog geen behandeling in Utrecht heb gespaard. En als je paard 3 maanden nadat je hem hebt gekocht een peesblessure ofzo krijgt heb je nog lang niet genoeg bij elkaar. Ik betaal nu 4x in een jaar €103 en ben overal voor verzekerd. Ik zou geen €200 hebben om te sparen iedere maand.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:56

Esme_27 schreef:
Ik zou geen €200 hebben om te sparen iedere maand.

Ik ook niet! Ik ben het dan ook met Esme eens. Heb overigens dezelfde verzekering als haar.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:38

Ik heb mijn paard bij een onderlinge verzekering in de buurt verzekerd. Dit is dus alleen voor het geval hij niet meer geschikt is voor de sport, dan nemen ze hem direct over. Ik heb hiervoor een verzekering bij Interpolis gehad en toen ik ze nodig had heb ik veel moeite moeten doen om mijn paard door hun over te laten nemen. Eerst naar Utrecht en paard op speciaal beslag en zware pijnstillers. Vervolgens bleek dat helemaal niet te helpen (wat mijn DA dus vooruit al had verteld).

Hebben er veel mensen een verzekering die alle dierenartskosten dekt? Ik wist niet eens dat die bestond. Dat lijkt mij ook wel wat, wat kost zoiets ongeveer per jaar en moet je paard dan echt helemaal goedgekeurd zijn door de DA?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:42

Ik heb dus idd een ziektenkostenverzekering, dat is voor mij de hele reden om een verzekering af te sluiten, mijn paard word dus echt NIET overgenomen door de verzekering! Maar goed dat is een keuze.

Ik zit bij Interpolis en betaal €103 per kwartaal, dat is de meest uitgebreide polis en er zit ook echt alles in. Bronchitus, peesklap noem maar op. Ik hoefde mijn paard niet te laten keuren, alleen iemand van Interpolis komt dan kijken. Als je je paard boven een bepaald bedrag wilt verzekeren moet er wel een keuring komen.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:06

Ik ben ook verzekerd bij Interpolis. Uitgebreide polis voor zowel medische kosten als de risicoverzekering. Er zitten op de Paardenverzekeringenafdeling (scrabble-woord) mensen die verstand en affiniteit met paarden hebben en dat vind ik heel prettig. Ze keren snel uit en willen je overal mee helpen. Prima dus!

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:32

ik zit bij een verzekering hier in de buurt. ben er heel tevreden over.
Onderlinge parden verzekering Bierum. te vinden onder www.agriver.nl

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:23

Ik heb een interpolis verzekering voor Valentino.
Mijn moeder betaald deze, en we hebben de een na hoogste genomen,
puur voor het geval dat.
Gelukkig nog geen ervaring ermee,
en de keuze voor interpolis was voor ons nogal logisch aangezien goede kennissen daar werken, en we dus wat bovengemiddelde aandacht kregen.
Maar ach... tot nu toe ben ik dus erg tevreden

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:30

Esme_27 schreef:
Het nadeel van zo'n eigen verzekering is dat ik in 2 jaar echt nog geen behandeling in Utrecht heb gespaard. En als je paard 3 maanden nadat je hem hebt gekocht een peesblessure ofzo krijgt heb je nog lang niet genoeg bij elkaar. Ik betaal nu 4x in een jaar €103 en ben overal voor verzekerd. Ik zou geen €200 hebben om te sparen iedere maand.


Ik heb toch echt gemiddeld geen 412 euro aan dierenartskosten per jaar hoor, na een paar jaar gaat zoiets in de duizenden euro's lopen. Nee ik neem ook gewoon bewust dit risico, en als er wat gebeurd betaal ik de dierenartskosten, maar er moet nogal wat gebeuren hoor voordat je aan de 900 gulden per jaar komt!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:46

De Amev is zeer pietluttig in het opnemen van paarden, er mag echt geen enkele opmerking zijn aan een goedgekeurd paard, anders willen ze hem/haar niet volledig opnemen. De EFO (waar ik nu verzekerd ben) is ook een goede verzekering, maar is wat makkelijker met paarden uitgebreid opnemen in de verzekering. Het nadeel is inderdaad dat de EFO bepaald wat er met het paard gebeurd, indien hij afgekeurd wordt en ze gaan uitbetalen. Bij de Amev beslis je zelf.

Wat ziektekosten betreft, ik ben héél erg blij dat wij de meest uitgebreide ziektekostenverzekering hebben genomen. Met mijn merrie hebben we er namelijk gelijk gebruik van moeten maken, de dierenarts is al 3 keer langsgeweest in 2 maanden tijd. Tis niet dat we kostenvrij zijn hoor... Je betaald bij de EFO 1 keer per jaar een eigen risico van 75 euro en daarna is per schadegeval 20% voor eigen rekening. Maar de rekeningen lopen toch snel op, een simpele pot Ventipulmin kost al snel €50,-!!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:06

Hoi Mause, ik heb ook een verzekering bij de EFO. Nu is mijn ervaring dat zij helemaal niet beslissen wat er met je paard gebeurd na afkeuring. Mijn pony is ook afgekeurd en ik heb en gewoon mijn geld gehad en mijn pony ondergebracht bij een particulier rusthuis, was helemaal geen probleem hoor. Ik had hem zelfs bij ons op stal mogen houden!

Dus wat dat betreft is de EFO ook erg makkelijk in mijn ervaring, vandaar dat ik mijn nieuwe paard ook weer daar verzekerd heb.

Groetjes Simone