Klimop Giftig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Klimop Giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 14:34

Weet iemand van jullie of klimop giftig is voor paarden? ik meen mij iets te herinneren dat het van de vorm van het blad afhing maar ik vind het nu niet Frusty . ik zou het nogal dringend moeten weten want onze paarden mogen op een nieuw weitje en een deel daarvan is draad die helemaal is dichtgegroeid met klimop. Wie weet het zeker?

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:19

Klimop is giftig, ik meen in grote hoeveelheden. Yep, hier wat info die ik hierover verzameld heb:
Klimop: Grote hoeveelheden kunnen dodelijk zijn, kleine hoeveeldheden kunnen zonder bezwaar worden gegeten.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:25

Maya schreef:
Klimop: Grote hoeveelheden kunnen dodelijk zijn, kleine hoeveeldheden kunnen zonder bezwaar worden gegeten.

Dus kleine hoeveelheden kunnen zonder bezwaar Verward
Ik zou het maar niet uitproberen Knipoog

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:34

Ze houden heus niet op na twee blaadjes dus echt niet doen dus.
Ik kreeg van iemand de tip dat alles wat 's winters groen (dus blad houdt) blijft giftig is!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 19:52

Dank jullie wel ik zal er dan een stroomdraad voor zetten dan kunnen ze er niet bij. bedankt Lachen

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:53

Saar, heel veel dingen zijn giftig, het hangt van de hoeveelheid giftige stof in iets af eer het gevaarlijk wordt. Van taxus heb je bijvoorbeeld maar 250 gram nodig (dat opgegeten wordt) eer je paard plat ligt, bij klimop, dat is dus minder giftig, en er kan dus meer van gegeten worden. Een appel is bijvoorbeeld ook giftig, maar jij hebt je paard vast wel eens een appel gegeven of niet? Die pitten bevatten blauwzuur, dat is heel link spul, maar omdat jij je paard geen kilo's appels met kilo's pitten geeft zal het niet gevaarlijk zijn, dito voor klimop.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:37

In principe is alle "wintergroen" in meer of mindere mate giftig, dus ook coniferen, klimop dennebomen en natuurlijk buxus en taxis. Gelukkig schijnt het allemaal bitter te smaken en zullen paarden het niet zo snel eten. Maar ja, iedereen kent wel gevallen, zeker van Taxis.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:38

Onze paarden hebben een tijdje terug een voor een krampkoliek gehad en we denken dat het er aan lag dat ze zich verveelden in de bak en dus klimop gingen eten, we hebben het weggehaald en ze hebben nu geen koliek meer gehad. De DA zei ook dat Klimop krampkoliek kon veroorzaken dus het is giftig.

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:42

Het is taxus, taxis lijkt zo op taksi, dat vieze drankje...
Coniferen zijn niet zo giftig trouwens. Of anders gezegd: die staan ook langs de bak en daar eten ze ook al sinds jaar en dag grote hoeveelheden van en daar hebben ze nog niets van gemerkt in de vorm van rare epileptische aanvallen of koliekjes...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:25

Maya schreef:
Saar, heel veel dingen zijn giftig, het hangt van de hoeveelheid giftige stof in iets af eer het gevaarlijk wordt.

Dat weet ik. Maar je weet nooit welk blaadje net één teveel is. Dus gewoon oppassen.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 21:37

ja ik denk dat ik het zekere voor het onzekere ga nemen dus draadje voor.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:20

Da's wel zo verstandig. Daarbij komt dat je paard ervan uit zijn klep daat stinken. Haha! De mijne eet graag conifeer, dan kom je van zijn adem in kerstsfeer, maar ik wil niet dat ie het eet!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:33

Kijk, giftige stoffen hebben een relatie tot de verhouding tot de massa waarin ze opgenomen worden en een paard is een groot, gróót beest. Denk aan de dode, vergiftige de muis, waar een Jack Russell stil van op zijn rug gaat liggen, maar een BullMastiff hooguit een onrustige nacht of een kwalijk riekende ontluchting van krijgt.

Bij coniferen zijn het overigens de vruchtjes!!! Dat zijn die rare veelhoekige dingetjes aan de takken.

Brem is ook giftig, net als Finca Minor en een soort onkruid met gele bloemetjes waarvan ik de Nederlandse naam niet weet.
Hier in Spanje groeien nog eena antal meer listige plantje waar een paard een 'Jack Russell' van kan doen.
Voor dieren met zo'n groot hoofd en z'n goede neus zijn paarden knap stom in het herkennen van giftige plantjes.....maar goed dat ze zo groot zijn.

www.homocaballus.net


lecoco
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 08:58

klimop is giftig dus als ik jouw was zal ik het maar verwijderen

nog een maandje dan geen school meer en lekker vakantie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Charaz, XladyX en 92 bezoekers