Nahoesten bij hoestreflex-test

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Nahoesten bij hoestreflex-test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 21:57

Ik heb afgelopen vrijdag een aankoopkeuring laten doen bij een paard dat ik wil kopen. Ze is afgekeurd op haar longen. Ernstig was het echter niet: ze hoestte iets te lang na bij de hoestreflex-test.
Daar moet ik bij vertellen dat het een paard betreft wat al heel lang op rust heeft gestaan (=geen conditie) en die ochtend uit het niets zwaar aan het longeren is gezet. Nou, vergelijk het met jezelf, na een periode van niets doen een uur intensief sporten: daar hou je de rest van de dag last van.
Dit was dan ook waarschijnlijk de reden van de nahoest volgens de veearts. We laten haar daarom maandag a.s. herkeuren op dit punt. Wordt ze goedgekeurd, dan kopen we haar. Wordt ze afgekeurd, dan houd het op.
Mijn vraag is nu: zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of die me meer over het onderwerp longen en arbeid kan vertellen? Ik heb er namelijk geen ervaring mee en wil er graag meer over weten...


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:43

wat wil je weten?

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KarinW86, sas66 en 27 bezoekers