'K heb Japik te koop gezet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

'K heb Japik te koop gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 18:29

Na ongeveer een half jaar lang te hebben zitten te denken en te dubben heb ik toch besloten om Japik te verkopen......
Al heel lang was er twijfel bij mij of ik er wel goed aan deed om hem te houden, helemaal nu ik zo met die kleintjes bezig ben "hangt hij er maar een beetje bij"..... Hij kan niet met de kleintjes in de wei, dus hij staat altijd apart, en nu er in mei nog 6 van die kleine monstertjes bijkomen zal er gewoon steeds minder tijd komen om Japik de aandacht te geven die hij verdient, hij staat gewoon te vaak stil, heeft geen kameraadjes bij zich in de wei om mee te spelen en te kroelen en hij verdient gewoon beter dan dat.
Als ik voor Japik een goed tehuis heb gevonden ga ik op zoek naar een leuke pony om mee te mennen van rond de 1.40m, die kan dan bij de kleintjes in de kudde lopen, zodat die zich niet verveelt als er een keer weinig tijd is om te mennen/trainen, en qua stalling en alles zal het er gewoon een heel stuk gemakkelijker van worden, voor mezelf, en voor Japik zal het veel beter zijn als hij een tehuis krijgt, bij mensen die veel met hem doen en waar hij de aandacht krijgt die hij verdient.

Het is niet zo dat ik er helemaal niks mee doe, we gaan elke week gewoon naar les, we maken buitenritjes als we kunnen, maar 2 of 3 keer in de week iets doen en voor de rest maar gewoon een beetje " staan te staan" omdat hij geen speelmaatjes heeft vindt ik niet goed.

Het zal me veel moeite kosten om hem daadwerkelijk weg te doen, maar uiteindelijk zal dit voor ons beide beter zijn denk ik....

Verdrietig

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:31

Jeetje moeilijke beslissing, maar wel eerlijk! Succes hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:31

Ah, nou misschien maar beter zo. Als je een goed tehuis kan vinden met een weide waar hij wel met de andere paardjes in kan, is het ook veel leuker voor hem. Veel succes!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:35

Ik vind het een heel eerlijke beslissing. Je paard mag blij zijn dat je zo denkt, vind ik wel een pluim waard.
En natuurlijk heel veel succes met het vinden van de ideale plek voor hem.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 20:13

Ik hoop ook echt dat ik een goed tehuis voor hem vindt,
dat verdient hij gewoon......
Eerlijk gezegd ben ik nu wel al een beetje opgelucht, gewoon om het feit dat ik de knoop door heb gehakt, nu maar hopen dat het niet al te lang duurt voordat er belangstelling komt. Hij staat eerst nog niet op internet, dat kan altijd nog, ik heb nu gewoon een aantal mensen gebeld en hun verteld dat hij te koop is. Zoals mijn meninstructeur, hij spreekt zoveel mensen uit de menwereld.... En dan zie ik wel....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:30

Dapper hoor, om hem toch te verkopen. Ik hoop dat je een goed huisje voor Japik kan vinden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:52

Om diezelfde reden heb ik besloten mijn fjord te verkopen.
Ik ken het gevoel, ik ben zelf ook nog niet zo ver om hem actief in de verkoop te zetten, maar heb hetzelfde gedaan als jij.

Sterkte ermee, want ik weet hoe moeilijk deze beslissing is.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:36

oooh? Verward mjah, goed van je.. 'k ben alleen een beetje verbaast en misschien begrijp je dat ik niet weet wat te zeggen... (misschien snap je wat k bedoel...)


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:55

Ah dat had ik nooit verwacht joh!! Ik hoop dat je superFries een heel
leuk en lief nieuw baasje krijgt. Ik wens je heel veel sterkte met
de verkoop en begrijp ook wel waarom je hem wilt verkopen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 08:36

Het is ook gewoon rot om te moeten doen, maar zoals nu twijfel ik weer heel erg, maar als hij straks weer alleen in de bak staat te kijken naar de kleintjes, en zich eigenlijk weer heel erg staat te vervelen weet ik dat ik het goed doe op deze manier.......
Al doet het me best wel verdriet..

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 08:45

Jeetje... joh dat had ik niet aan zien komen! Maar ja het is soms gewoon het beste.
Het blijft alleen zo verdomd moeilijk hé... Scheve mond
Ik zal mijn oren ook eens open houden voor iemand die een fries zoekt.
Japik is in elk geval een plaatje en ik hoop dat je bij je in de buurt een mooi plekje voor hem vindt, dan kan je hem af en toe nog eens opzoeken.

Maareh even over dat kleine ponytje dat je dan wilt gaan kopen... Waarom niet gewoon met die kleintjes die je nu al hebt? Daar kun je ook prima mee mennen toch? Doen ze in amerika ook veel, of wil je echt persé wat groters?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 08:53

Meavey schreef:
Maareh even over dat kleine ponytje dat je dan wilt gaan kopen... Waarom niet gewoon met die kleintjes die je nu al hebt? Daar kun je ook prima mee mennen toch? Doen ze in amerika ook veel, of wil je echt persé wat groters?


Klopt hoor, dat ze in amerika ook veel met die kleintjes rijden, maar ik wil wel graag echt iets voor de kar hebben......... Klinkt raar misschien, maar Mika is ook betuigd maar er is niks aan met zo'n kleintje.... Niet als je gewend bent om met een groot paard te mennen....
En daarbij ben ik een behoorlijke "forse" dame en vind ik het echt geen gezicht om op een heel klein karretje achter een heel klein ponietje te gaan zitten.... Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:18

Jeetje, wat een moeilijke beslissing. Maar wel de juiste denk ik, het is wel het eerlijkst tegenover Japik.
Succes met de verkoop

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, JPitty, Kashmino, Larislaatje, Mo_Noah, Piekosjj, Speirs, Vagabondo, xdesix en 129 bezoekers