Mijn tenen :x

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Mijn tenen :x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 21:53

Nu ik mijn handen redelijk normaal houd ben ik eens verder aan het kijken naar mijn houdingsproblemen en na foto's van een recente meeting heb ik toch wel door dat mijn tenen een beetje erg naar buiten wijzen. Zonder beugels rijden helpt niet, gaan ze alleen maar erger naar buiten staan...
Als ik gewoon sta/loop staan ze ook al naar buiten, dus volgens mij is het een gewone afwijking, maar iedereen beweert dat ook mijn tenen naar voren kunnen wijzen...
Wie o wie heeft er tips? Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:51

Er de heeeeeeeele tijd op letten....hielp bij mij ook!! Tong uitsteken

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:08

Niet op letten Haha!

Zadel kopen waarbij de beugelriemen onder de zweetbladen lopen. Dan wordt door de beperktere bewegingsvrijheid van de beugelriemen vanzelf de stand van je tenen beter Lachen

*ik spreek uit ervaring, kijk nog maar eens die foto van de hele groep na waarbij wij jullie tegenmoet rijden. Er steekt vanalles uit bij mij, behalve mn tenen* Of dat was een momentopname natuurlijk Tong uitsteken

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:17

Asymmetrische beugels wil ook wel iets helpen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:45

Apple schreef:
Zadel kopen waarbij de beugelriemen onder de zweetbladen lopen. Dan wordt door de beperktere bewegingsvrijheid van de beugelriemen vanzelf de stand van je tenen beter


je hoeft geen nieuw zadel te kopen voor je tenen maar het klopt wel dat als je de beugelriemen onder de zweetbladen hebt je je voeten en tenen in een betere houding hebt. je kunt ook beugelblokjes erin doen die van de buitenkant schuin naar onder aflopen. daardoor draai je je tenen meteen iets naar binnen.

groetjes en succes

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:57

Daar heb ik vroeger ook last van gehad, maar die beugelblokjes werken fantastisch!!!! Ik rijd er nog steeds mee en houd mijn tenen dus netjes... Het is niet duur en het helpt....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:42

Ik heb het ook. Als ik mijn tenen naar binnen doe heb ik het gevoel dat ik door mijn enkels klap. Moet nog ff die spieren trainen en rekken denk ik. Mijn instructeur roept om de 5 minuten: Richtingaanwijzers naar binnen!!!!
Dat helpt wel, je moet er gewoon aan wennen.

Ook bekend als Kim20!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 22:00

Hmmm ik wel gehoord dat je ipv alleen je tenen naar binnen (waar e dus idd last van krijgt) je je hele benen naar binnen moet draaien. Maar ja, dat zit dus voor geen meter en kan ik niet volhouden...
Verder nog mensen met tips?

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:41

precies, denk aan de houding van je hele been, als je je hele been naar binnen draait, gaan je tenen vanzelf mee en dan heb je niet het gevoel door je enkel heen te klappen, tja, je spieren voel je wel maar op den duur went dit ook. succes

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:25

je knieën aan het zadel aansluiten, maar niet gaan klemmen. je an een viltje tussen je knieën en het zadel leggen maar doe dit niet te vaak anders kun je toch gaan klemmen. maar hierdoor ga je er wel op letten en dan kun je eraan werken. als je je benen aansluit dan liggen je tenen meteen een stuk beter.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:34

Okkie1 schreef:
je knieën aan het zadel aansluiten, maar niet gaan klemmen. .


Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Let op je knieen en dan volgen de tenen vanzelf. Dat is mijn ervaring

(ff of-topic: wij zijn het wel vaak met elkaar eens he okkie1)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:41

Mikkie"]
[quote="Okkie1 schreef:
je knieën aan het zadel aansluiten, maar niet gaan klemmen. .


Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Let op je knieen en dan volgen de tenen vanzelf. Dat is mijn ervaring

(ff of-topic: wij zijn het wel vaak met elkaar eens he okkie1)
[/quote]

zal wel aan de stal liggen Haha!

sorry dat ik ook offtopic ga...

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:49

Hoi, misschien helpt het dat je moet drijven met de binnenkant van je been(kuit) en niet met je hakken, verder ben ik niet weg van schuine beugelblokjes want straks kun je niet meer zonder. Ik doe hetzelf ook(mijn tenen naar buiten steken) en nu zegt mijn zus of iemand anders het gewoon om de 2 sec. en ik denk er goed aan dat ik met de binnenkant van m`n been moet drijven. Je tenen zijn trouwens belangrijk vanwege je houding, zo blijven je bovenbenen netter in het zadel, je zit wat vaster maar je klemt niet.

Maar gewoon aan blijven denken want ik vind persoonlijk dat je zoiets zelf moet doen en niet door allerlei hulpmiddelen moet bestrijden dat is net alsof jij je pony aan de teugel wilt rijden maar hij (of jij) kan het niet en hangt er daarom maar een slof aan o.i.d.
Dus aan blijven denken en dus ook goed drijven want dat helpt wel al bij mij, ik doe het al minder erg dan eerst!

veel suc-6 ermee

p.s. je tenen is iets dat bijna iedereen fout doet behalve misschien de echte topruiters en die doen het waarschijnlijk ook niet perfect! dus het is gewoon heel moeilijk......

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:51

Probeer als het ware je knieen naar binnen te draaien, het is even wennen, maar het werkt wel!

:evaw:

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:12

Ik heb toen ik mijn wintec 2000 zadel kocht mijn kniestukken verwijderd, en deze heb ik er sinds kort weer op gedaan omdat ik merkte dat mijn knieeën meer los dan tegen het zadel zaten. Nu kan ik mijn knieeën goed tegen het zadel aanleggen, en mijn tenen draaien iets naar binnen. Beugelblokjes kopen zal ongetwijfeld ook wel een goed ideé zijn.

Succes ermee in ieder geval.


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:18

Karin zoals je weet Tong uitsteken is rotatie in je knie maar minimaal mogelijk, ga je dit toch uit je knieen halen heb jenog kans op knieklachten ook!
Dus zorg idd dat de rotatie uit je heup komt en zo min mogelijk uit je knie.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:00

spoekie schreef:
verder ben ik niet weg van schuine beugelblokjes want straks kun je niet meer zonder.

Maar gewoon aan blijven denken want ik vind persoonlijk dat je zoiets zelf moet doen en niet door allerlei hulpmiddelen moet bestrijden dat is net alsof jij je pony aan de teugel wilt rijden maar hij (of jij) kan het niet en hangt er daarom maar een slof aan o.i.d.......


ehm Verward doe dan ook maar geen stijgbeugels aan je zadel hangen want dadelijk kun je niet meer zonder

door verkeerd gebruik met een slof kun je je paard de knoppe op rijden. door die beugel-blokjes. (volkomen legaal op concours) hinder je het paard helemaal niet. het verbeterd juist je zit en daardoor kun je je paard beter rijden en minder hinderen. je kunt een slof dus echt niet met beugelblokjes vergelijken...!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 11:11

ukkie schreef:
Karin zoals je weet Tong uitsteken is rotatie in je knie maar minimaal mogelijk, ga je dit toch uit je knieen halen heb jenog kans op knieklachten ook!
Dus zorg idd dat de rotatie uit je heup komt en zo min mogelijk uit je knie.

*diepe, diepe zucht* Ik had het over hele been en niet over knieën... Rotatie in je knie lijkt me idd errug pijnlijk Cool

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:29

ik heb sinds kort een zadel met dikke bovebeen wrongen en ook de beugels onder de zweetbladen, daardoor heb ik een vele stillere en fijnere been ligging waar door ik beter kan in werken ed daarnaast wijzen mijn tenen nu ook niet meer naar buiten.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:00

En al zou je dan niet meer zonder die beugelblokjes kunnen, so what! Dan koop je toch nieuwe als ze versleten zijn, en weer, en wer.
J kunt ook een keer je beugels met een touwtje aan je singel vast maken, dan word je er konstand bewust van gemaakt dat je, je tenen naar buiten drukt...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:34

Hoi Okkie, ik weet niet hoe jij rijd maar eigenlijk hoor je je beugels niet echt te gebruiken ze zijn alleen maar een extra steuntje. Bij bijv. lichtrijden dat moet je met je knieen doen en niet met je stijbeugels en voeten.........dus dat is geen goede vergelijking vind ik.....

p.s. Sorry dat ik offtopic ga.....

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:43

Licht rijden hoor je helemaal niet te doen met je knieen. door te knijpen met je knieen, ga je langzaamaan de kuitdruk vergeten en dus met te weinig been rijden. Door het drukken met je knieen krijg je ook minder balans...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:49

zonder zadel gaan rijden Haha! Tong uitsteken
dan moet je je benen aan sluiten en je tenen naar binnen draaien (als je weinig zonder zadel rijd)
maar wie kan mij dan helpen? Tong uitsteken
ik heb er ook last van, in stap gaat het goed, maar daarna niet meer.
en zonder zadel rijden werkt ook niet Tong uitsteken
want ik zit er net zo op als met zadel (ik val er niet af Tong uitsteken)
moelijke vraag Tong uitsteken

veel succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:12

Nou Schoentje....ik boedle ook neit knijpen maar gewoon door je knieen goed tegen het zadel houden, verder hoor je ook je door je pony omhoog te laten 'gooien' en je moet gewoon eigenlijk lichtrijden zonder je beugels te gebruiken......zo heb ik het geleerd....

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 20:30

Je hoord juist wel druk op je beugels te houden, maar je moet natuurlijk wel een eigen evenwicht hebben. Als je geen druk op je beugels houd, kun je, je hakken niet omlaag doen en raak je, je beugels heel snel kwijt...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers