[LO] Lange lijnen => Hoe oplossen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

[LO] Lange lijnen => Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 17:49

Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met Timon aan de lange lijnen en het ging op
heden erg goed!
Alleen de laatste tijd gaat het gewoon niet meer Scheve mond
Want gister was ik bij evelien om te oefenen met VD en toen gingen we lijnen en opeens maakte hij rare sprongen waar door hij zijn hoofdstel verloor (zonder neusriem). Frusty
Gelukkig was het niet buiten maar in de bak.
Vandaag was ik weer aan het lijnen, maar nu buiten en hij maakte weer rare sprongen (ik denk dat hij het onthouden heb van gister), maar nu
had ik een neusriem aan mijn hoofdstel gedaan, dus ik dacht hij ken weinig beginnen, maar toch het hoofdstel zat nog een 1 oor. Verward
En de laatste tijd is hij heel druk als ik ga lijnen. Hij springt opeens uit de berm enzo. Terwijl ik hem toch voldoende beweging geef en als ik hem eerst laat uitrazen aan de longe en dan ga lijnen dan is hij ook druk Scheve mond
Maar ik ging dus net in de bak lijnen, maar hij was toch best te houden alleen langs de weg denkt hij maar zijn gang te kunnen gaan. Hij
is de laatste tijd ook helemaal niet meer ontspannen. Het enige waar
hij aan denkt is racen. In de galop loopt hij altijd heel mooi aan de teugel
maar net zoals vandaag hij doet zijn hoofd naar voren en wil er vandoor gaan... Frusty

Heeft misschien iemand tips voor mij?


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:38

Ik zou in ieder geval proberen of z'n hoofdstel niet een stukje strakker kan, want die zit denk ik niet helemaal goed. gebeuren echt nog eens ongelukken van.
heb je een rede om langs te weg te gaan lopen?? wil je bijv. later gaan mennen of zo??
Ik zou aan de lijnen voorlopig alleen nog in de bak doen. als hij er een keer echt vandoor schiet of naar de zijkant springt tegen een auto of zo, heb je een heel groot probleem. en zeker als het hoofdstel niet goed is/zit.
als je perse langs de wel wil lopen als voorbereiding van mennen, zou ik bijv. een bokkebit of liverpoolstang gebruiken. dan heb je net even iets te vertellen. Of anders iemand mee laten lopen die je paard beethoudt.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 18:53

odis schreef:
Ik zou in ieder geval proberen of z'n hoofdstel niet een stukje strakker kan, want die zit denk ik niet helemaal goed. gebeuren echt nog eens ongelukken van.

heb je een rede om langs te weg te gaan lopen?? wil je bijv. later gaan mennen of zo??

Ik zou aan de lijnen voorlopig alleen nog in de bak doen. als hij er een keer echt vandoor schiet of naar de zijkant springt tegen een auto of zo, heb je een heel groot probleem. en zeker als het hoofdstel niet goed is/zit.
als je perse langs de wel wil lopen als voorbereiding van mennen, zou ik bijv. een bokkebit of liverpoolstang gebruiken. dan heb je net even iets te vertellen. Of anders iemand mee laten lopen die je paard beethoudt.


Het hoofdstel kan niet strakker Haha!

Ja, ik heb een reden, want we hebben alleen een klein weiland en geen bak, overgens zou ik vaker fietsend met Timon naar de buitenbak hier vlak in de buurt kunnen gaan om daar te oefenen.

Oke, bedankt voor de tip Knipoog


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:02

Tuurlijk kan je hoofdstel strakker. Even wat gaatjes bij prikken met een gaatjes tang of met een spijker in het leer slaan dan heb je ook een gaatje extra. Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 20:57

Nee, het kan niet! Knipoog
Zie hier!

Afbeelding

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:11

vraag het aan de schoen maker, hij heeft verstand van leer, misschien wil hij je keel riem wat kleiner maken. Onze schoen maker maakt best wel veel dingen voor de paarden.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:26

Of even het kopstuk met een touwtje goed aan de manen vastmaken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers