Jeuj, mijn buurmeisje mag paardenfan zijn.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Jeuj, mijn buurmeisje mag paardenfan zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 18:19

Ik heb 3 buurmeisjes, 1 van 14, 1 van 12 en 1 van 9/10. De jongste is echt helemaal gek op paarden en gaat al een paar jaar vaak mee als mijn vader me weg gaat brengen naar stal, dan aait ze even en mag ze even op de rug zitten. Haha!
Soms mocht ze wat rondhobbelen op een pony van mijn staleigenaar, en sinds een half jaartje geef ik haar les op een pony van mijn staleigenaar. Ook helpt ze vaak mee Camilla poetsen en is ze gewoon hartstikke graag bezig met paarden.
Maar haar ouders waren er niet blij mee. Boos! Paarden vonden ze niks, en ze waren dus ook niet bereid om er ook maar 1 cent voor uit te geven. Ik had nog ergens een oude rijbroek gevonden die haar paste dus die had ze van me gekregen. Rijlaarzen heeft ze niet, want haar ouders willen echt geen ene cent eraan uitgeven! Dus dan maar met normale laarzen, waar haar ouders ook niet blij mee waren want ze werden vies. Ondanks haar ouders bleef mijn buurmeisje de paarden nog steeds hartstikke leuk, lief enz vinden. Maar soms kon ze niet thuis zeggen dat ze mee was naar de paarden, want dat mocht ze niet vaak.
"Tennissen en Hockey, dat is wat voor haar, geen paardrijden"
Ik vond het zo sneu voor haar, dat meisje is helemaal gek van paarden, vind Tennis en Hockey ook leuk, maar rijdt liever paard. En eerlijk gezegd heeft ze ook echt talent! Bij haar eerste les kon ze al lichtrijden. Ze is er al een keer afgevallen, bij haar 2e les, maar er zo weer opgeklommen en vrolijk verder gereden. En geloof me maar, ze viel ontzettend hard. Een echte doorzetter dus!
Maar haar ouders zagen dat niet in..
Nu kwam ze vanmiddag blij naar me toe "Ik ben lid van de Penny!!!!"
Ze was zoo blij! Ach gut Ik vond het echt ontzettend leuk voor haar!
Het gaat toch de goede kant op. Lachen Wie weet binnenkort rijlaarsjes? Ach gut

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:30

Ahhh arm meisje! Sorry hoor maar als ze 2 sporten doet kunnen er toch wel rijlaarsjes af voor dat kind. Liever rijlaarzan kopen dan steeds vieze schoenen die je ook aan moet naar school enzo.

Als mijn kind wil paardrijden mag ze paard rijden en krijgt ze gewoon de standaard dingetjes die nodig zijn. Wel lief dat ze wel op de penny mag, jammer dat sommige ouders hun kinderen zo strak houden.

Wat ook erg is, precies het tegenover gestelde, kinderen pushe dat ze maar op die sport moeten en dit en dat

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:48

Heel herkenbaar verhaal Nathalie, ik was vroeger ook zo'n kindje. En ik had ook een buurmeisje die me haar oude rijbroek gaf! Hahahaha ik liep echt hele dagen in die broek! Haha!
Ik mocht dus ook nooit op paardrijden, wilde het al vanaf dat ik een jaar of zeven was, en heb jaaaaaaaren lopen zeuren, maar nee hoor... Verdrietig tot overmaat van ramp woonden we toen op een soort boerderij, dus ruimte genoeg voor een pony(tje) zou je zeggen, maar nee die kreeg ik niet... Boos!
Nu ik een vaste baan heb en een huis enzo, ben ik (sinds een half jaartje) begonnen met paardrijlesen!
En Nathalie, leuk dat je je buurmeisje meeneemt! Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 18:53

Ja ik vind dat wel het minste wat ik kan doen. Lachen Ze is als een zusje voor me, hangt hier de hele dag rond. En iedere dag maar weer vragen "Wanneer mag ik weer paardrijden?" Zo lief!
Ik snap dat niet van sommige ouders. Ze mag ook absoluut niet eten bij de mac donalds, dat heeft ze nog nooit gedaan. En waarom niet? Omdat haar ouders het niet lekker vinden. Nou, mijn vader vindt het ook niet lekker, maar reken maar dat we vroeger iedere zaterdag middag, als ik terugkwam van de manege, langs de mac reden hoor!
Dat meisje is hartstikke gek op paarden, vraagt zelfs of ze foto's mag hebben van Camilla om op haar kamer te zetten! Tuurlijk mag ze dat.
Wel leuk trouwens, Samantha, dat je nu, een heleboel jaar later, nog steeds gek op paarden bent en begonnen bent met rijden. Ik denk zelf, als ik vroeger niet mocht rijden, dat ik het dan na een paar jaar ook niet meer wilde. Want ik mocht het toch niet..

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:01

Nee ik heb een "tussen pauze' gehad. Toen ik ongeveer 15/16 was, vond ik andere dingen leuker, jongens en stappen voornamelijk haahahaha! Haha! En ik mocht toch niet op paardrijden, dus dan is de keuze makkelijk! Nu ben ik dus weer begonnen, heb nu ook echt les. Vind het wel voor schut eigenlijk, zeker in het begin. 23 en nog amper kunnen rijden! Gelukkig zie ik er jonger uit.
Vroeger mocht ik af en toe eens stappen, heb ook wel eens gedraafd maar meer niet. Maar het waren ook hele grote paarden! Heb er nog een foto van, dat ik op een van die paarden van haar zit. Weet ook nog precies hoe ze heten, Bagatelle en Chanel. Ze reed ook met allebei in de Z geloof ik. En ik mocht altijd mee op wedstrijd. Maar jou buurmeisje zal t later nog vast leuk vinden dat ze met je meemocht! (Oja wij gingen ook nooit naar de mac Boos! )

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:10

Ik mocht ook nooit op paardrijden, op mijn 11e mocht ik eindelijk (ik zeurde vanaf mijn 4e al Tong uitsteken ) op les, aangezien mijn ouders doorkregen dat het toch wel serieus was Tong uitsteken
Wel heel lief dat je je buurmeisje meeneemt!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:30

Belachelijk dat dat kind geen sport mag doen die ze het leukst vind.
Gelukkig gaat het nu wel de goede kant op met pennys ed. Laat ze die ouders maar lekker gek maken. Knipoog

Koekie

Berichten: 93
Geregistreerd: 01-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:00

Ik mocht wel op paardrijden, mijn ouders hadden er geen problemen mee... Ik was toen 7. Alle kinderen uit mijn straat deden het, dus ik ook *LOL* !

Ik vond het heel leuk, en ben blij dat ik er zelf op mocht gaan

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:04

Ik mocht wel paardrijden, maar geen paard... totdat we gingen verhuizen en toen kwam er wél een paard uit de hoge hoed. Aan de ene kant herken ik het gevoel wel, maar aan de andere kant had ik uiteindelijk wel een boel geluk en dus een eigen paard...

Bedenk ik me net dus dat ik heel iets anders wilde gaan tikken... *grijnz* Ok, WAKKER WORDEN!
Ik wilde nl. vertellen over mijn neefje. Die woont in Parijs en daar kun je geen paarden houden. Hij heeft trouwens wel kippen. Hij logeerde elke vakantie bij mijn oma, maar voor haar werd dat een beetje té. Dus kwam hij een keer bij ons. Die was gelijk helemaal weg van Jopie. Hij een oude rijbroek van m'n zusje, oude rijlaarzen van m'n zusje, oude cap opgeduikeld en elke keer te paard. Dat kan niet meer stuk, en elke keer vraagt hij of we gaan paardrijden. Elke dag een rondje op Joop. Hij vindt het echt helemaal geweldig, dat is zo leuk. Dus daarna wilde hij alle vakanties naar ons toe. Nu krijgt hij er een klein broertje bij, dus misschien wordt het wat minder, maar hij blijft komen hoor, eens Joop-fan, altijd Joop-fan!
Laatst bijgewerkt door Laui! op 08-04-03 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:10

Ik vind het echt heel lief dat je je buurmeisje meeneemt!!!

Ik was al heel jong gek van paarden dus mijn ouders wisten al dat ze er eens aan moesten geloven Knipoog Nou ja ik mocht ook vaak met mijn nicht mee die op paardrijden zat enzo en dan mocht ik ook eventjes rijden! Dat was altijd dikke pret!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:36

Erg leuk voor je buurmeisje dat ze met jou meekan enz. en lekker bij de paarden kan zijn...
Ik zeurde vanaf groep 4 (daarvoor zat ik op karate ) en in groep 6 mocht het eindelijk omdat ik er een spreekbeurt over ging houden (mn moeder zei: als je een spreekbeurt over paarden gaat houden moet je wel kunnen rijden natuurlijk en ik: )
Maar welke maat laarsjes moeten het zijn? Ik heb nog wel een paar van maat 36 hier staan maar ik weet niet of ze op de post kunnen en gewoon ophalen is ook ver weg (me lives in PinkpopPlace Haha! )

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:42

dat is echt niet leuk, als ouders gewoon dwars door de gevoelens van het kind heen kijken. als ze haar nou liever niet bij paarden hebben omdat ze jong is etc. dat vind ik logischer, maar niet omdat ze gewoon heel graag willen dat ze hockeyt en tennist

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:48

Ahhh wat lief van je Nath! En wat sneu voor je buurmeisje!! Vind ik echt oneerlijk dat ze dat niet mag van dr ouders... Die ouders doen toch ook dingen als ze daar zin in hebben? Waarom laten ze dr eigen kind dan ook geen plezier hebben?? Lips are sealed
Hopelijk zien ze het over een tijdje in, dat paardrijden toch een hele leuke sport kan zijn voor hun dochtertje!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 08:41

Ik vind het ook echt onwijs stom. Ze vindt het hartstikke leuk en is gewoon echt helemaal gek van paarden!
Ook toen ze eraf gevallen was en mijn vader dat vertelde tegen haar vader. Hij moest lachen en zei "Zie je, paardrijden is geen sport voor jou! Tennissen en Hockey, dan val je tenminste niet"

Ze heeft schoenmaat 34 BTW geloof ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:15

Wat hebben sommige ouders toch weinig inlevingsvermogen in hun kinderen. Waarom mogen ze niet ZELf hun hobby kiezen? WAar krijgen zulke mensen eigenlijk kinderen voor? Om zichzelf op te projecteren of zo? WAt vervelend voor die kinderen want ze zijn geen copie van hun ouders, helaas.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:23

Ik mocht vroeger ook niet op paardrijden hoor. De manege was aan de andere kant van het eiland en m'n ouders hadden geen zin om iedere keer op en neer te rijden. Ik zat op turnen, lekker makkelijk in het dorp. Kon ik zelf heen op te fiets. Op m'n 12de kreeg ik een vriendinnetje die een verzorg Fjord had en van het één kwam het ander...

Met je buurmeisje zal het wel goedkomen nu, denk ik.