Open mondhoeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Open mondhoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:01

Heel irritant, ik heb al een week open mondhoeken. Steeds korstjes en dan gaat het weer open. Omdat ik dacht dat het misschien een soort koortslip was heb ik er Akolip (koortslip zalf met zinksulfaat) op gesmeerd, tubetje is bijna leeg maar mijn mondhoeken zijn nog steeds open.
Het zijn geen echte blaasjes maar het is open en soms komen er kleine korstjes op.
Mijn vriend heeft nergens last van trouwens.

Iemand een tip?


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:01

Probeer eens Eight Hour Creme van Elizabeth Arden. Helpt goed tegen dit soort plekjes.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:25

Ik denk dat het door de tijd van het jaar komt, het gure weer van de laatste week doet er zeker geen goed aan.
'k Heb ook zo'n vervelende plek, heel lastig, want telkens als er een korstje op zit dan barst het weer open.
's Nachts doe ik er vaseline op zodat het korstje niet zo "strak" wordt dat het telkens barst.
Dus mijn tip: doe er wat vettigheid op !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:37

Zelf heb ik er last van als mijn weerstand te laag is.

Ik merk dan dat ik voor mijn doen teveel gedaan heb (is nogal snel als ME patient)
Ik moet dan echt rustiger aan doen en goed slapen.

Bij mij is het juist het eerste weg als ik er niets op smeer
Alleen als het te erg zeer doet, smeer ik er vaseline op.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:13

Ik heb hetzelfde nu! Heb maar een labello med repair gehaald, hopen dat dat werkt..

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:41

Ja ik heb het nu ook weer. Ik dacht eindelijk dat ik er vanaf was maar vanochtend ging het weer open. Ik smeer er nu maar iedere keer labello of blistex op maar of dat nou echt helpt..

-

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:56

Ik heb het ook in 1 mondhoek. Zovirax schijnt ook goed te helpen. Te koop bij onder andere Etos enzo Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 07:12

Ok dank jullie wel voor de tips! Niets smeren helpt iig niet heb ik ondervonden. Ik ga nu maar over op de vaseline Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 07:24

Ik heb het ook in mijn linker mondhoek.
Sinds ik mijn mondhoek verbrandt heb met een iets te warm broodje (aaauw!), heb ik dat plekje en het korstje gaat maar niet weg. Steeds als ik 's ochtends voor het eerst weer praat of gaap, doet het echt zeer!
Ik ga ook eens vaseline proberen Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:38

Kapotte mondhoeken = vitamine/mineralen gebrek = vorm van scurvy, wat zoveel betekend als scheurbuik.......

Ik heb het ook heel vaak en snel, niets helpt behalve Bonduelle en Elizabeth Arden Haha! .

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:42

Jaaaaaa die van mij is een beetje dicht gegaan, nu gewoon geen grote bek opentrekken Schijnheilig Lips are sealed

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:43

Ik heb er ook altijd last van, vorig jaar liep ik al drie weken met zere mondhoeken en ben uiteindelijk naar de Dr gegaan.
Die heeft me een tube creme meegegeven en dan ben je er in een paar dagen vanaf.
Als ik het nu weer voel tintelen of 'trekken' smeer ik het er gelijk op en heb ik vaak maar een dag of 2 ongemak.

Ik heb geen idee hoe het heet, de tube was lek en ik heb het in een leeg blistexpotje gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:07

Roos schreef:
Kapotte mondhoeken = vitamine/mineralen gebrek = vorm van scurvy, wat zoveel betekend als scheurbuik.......

Ik heb het ook heel vaak en snel, niets helpt behalve Bonduelle en Elizabeth Arden Haha! .


Sjips hoe kan dat nou? Ik eet braaf genoeg (en vaak meer) groenten en fruit iedere dag.
Ik zal eens een multivitamine pil nemen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 17:20

de lippenbalsem van Dokter swaab hielp bij mij altijd heel erg goed, gewoon bij de etos te krijgen.

succes ermee !

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:55

Heb ik ook steeds de laatste maanden! Heb al gezoviraxt, maar dat hielp niet zo, gewoon heel klein beetje uiercreme van de kruidvat erop werkt wel een beetje.. ( al komt t steeds weer terug Boos! )

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:57

Ok hier nog een tip Haha! gebruik eens purol, dat helpt bij mij altijd goed op schrale plekjes

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:14

Ik heb het pas ook weer gehad.
Ik smeer er Lippenbalsem van de Hema op (in van die leuke kleine Jip
&Janneke potjes... Werkt best goed.
Enne....niet steeds nat'likken' met je tong Vingers aflikken , daar wordt het alleen maar erger van. Maar goed, dat is algemeen bekendmaar wilde het toch even gezegd hebben Pling

:D

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:29

Ik had het altijd als ik naar de beugeltandarts geweest was... Elke keer als dat mens in mijn mond gekeken en alles bijgesteld had, was het weer zover. Sinds beugel weg is? Zijn de scheurtjes ook weg.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:38

MarianneR schreef:
Ik heb het pas ook weer gehad.
Ik smeer er Lippenbalsem van de Hema op (in van die leuke kleine Jip
&Janneke potjes... Werkt best goed.
Enne....niet steeds nat'likken' met je tong Vingers aflikken , daar wordt het alleen maar erger van. Maar goed, dat is algemeen bekendmaar wilde het toch even gezegd hebben Pling


die gebruik ik ook, goed spul he Haha!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:36

purol,heb er ook last van :-\

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:56

Okee, we hebben nu allemaal tips om je mondhoeken dmv een smeerseltje te laten helen.
Wat dacht je van de aard van het probleem: vitaminetekort/weerstandvermindering? Neem dus preventief multivitaminen en vitamine C tabletten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Corelli, Facebook, Fientj, Kirsha, lisanne87, Plonspony, Schuur_, winnetou4502, Zoe_97 en 176 bezoekers