Hoevaak doen jullie iets aan de manen/staart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Hoevaak doen jullie iets aan de manen/staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 16:23

Ja was ik wel benieuwd naar.
Ik doe Blacky's staart+manen 1 x per week helemaal goed uitkammen...en de rest van de week doe ik er niet veel aan.
Ik ben dr nogal zuinig op

Maar mn vraag is, hoevaak doen jullie iets aan de straat en manen?

Kiss sun

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:26

In de winter heb ik 'm 1x uitgepluist en wat erin gespoten(merkloos rotzooi wat dus geen nut had).
In de zomer heb ik 'm 2 keer gewassen, en soms voor de foto met de borstel er doorheen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:30

1 รก 2 keer in de maand!!
Ben der zeer zuinig op.
vooral op de vlut staartjes *LOL*
Ook op de volle staarten natuurlijk.
Maar wassen doe ik wel vaker in de zomer

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:50

Ik doe de staart en manen een keer per week borstelen, manen meestal wel vaker. Uitpluizen doe ik misschien 2 keer per jaar, want dat vind ik niet zo leuk. En wassen doe ik ook niet zo vaak, want mijn paard heeft een zwarte staart dus dan valt het niet zo op als hij vies is!! Haha!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:51

Ik gooi de manen 1 keer in de 2 weken opnieuw in de vlechten of ze moeten al te slordig worden. De staart was ik alleen voor wedstrijden.

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:50

De manen doe ik een keer per week deze ogen nogal dun in mijn ogen volgens andere niet. De staart pluis ik bijna elke dag uit en 1keer per week spuit ik er glansspray in wat tevens anti klit is. Dit omdat hij van alles uitspookt en dus zijn staart altijd helemaal in de knup zit en zo krijg ik het er weer beter uit. Ik was de staart nu het weer mooier weer is 1 keer in de 2 weken. Omdat hij altijd een hele vieze staart heeft.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:58

De manen 1 keer in de twee weken antiklit en opnieuw in de vlechten. De staart elke week in de anti klit en dan elke dag even doorborstelen. Zomers elke week in de biotex dan blijft ie mooi wit.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:06

Ligt eraan hoe vaak ik wedstrijd heb Schijnheilig
Manen knippen (trekken en snijden gaat echt niet) als ze echt te lang zijn om te vlechten, en dan meteen een mega stuk eraf, zodat ze eigenlijk te kort zijn om te vlechten, maar dan ben ik er wel weer een tijd vanaf.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:08

In principe bijna nooit. Maaraak had toen ik hem kreeg amper een staart en nog minder manen. Ik heb een tijdje manen getrokken omdat ik zoiets had van 'als ik het niet doe lijkt ie onverzorgd. Laat hem dan maar verzorgd eruitzien'. Dat heb ik daarna neit meer gedaan. Heb het gewoon gelaten voor wat het is. Voor de wedstrijd antiklit en doorborstelen. En moet je nu zien. Ok, het is nog niet eecht een supervolle arabierenstaart maar het gaat de goede kant op.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:26

ik durf niet zoveel aan haar staart komen. ze heeft een enorm dunne staart en als ik er te veel aan kom ben ik bang dat ik te veel haar zal uittrekken. bijna om de 2 weken doe ik er antiklit in en borstel hem door. natuurlijk heb je haar mee. ik doe hem dan alleeen voor een jumping de rest van de tijd kom ik er niet aan, alleen af en toe wat uitpluizen. weet iemand een middeltje voor een dikkere staart???

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:27

Bijna iedere dag. Iedere dag uitborstelen(met een mensen haren borstel) is nodig bij Dennis om z'n manen en staart zo dik te houden. Zodra z'n manen gaan klitten worden ze dunner. En ong iedere week wat anti klit uit engeland. Dat werkt vele male beter dan de gewone Equishine.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:28

Voordat ik een wedstrijd heb was ik de staart en pluis hem helemaal uit. Anti-klit spray erin en dan op de wedstrijddag een zachte borstel erdoor.
Dat is alles.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:12

Ik borstel ze bijna iedere dag wel door met een zachte borstel of kam. Z'n manen was ik bijna nooit, zijn staart eens in de zoveel weken.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:16

Iedere dag. Bij het poetsen gebruik ik een hondenborstel voor manen en staart. Voor wedstrijden dan was ik de staart, spuit er antiklit in, 3 vlechten erin. Na 2 uurtjes vlechten eruit, en een hartstikke mooie staart. Haha! Ookal istie nog best wel erg dun.
Bij Robin doe ik niets aan zn manen en staart. Soms even een borsteltje er doorheen, maar hij staat toch lekker dag en nacht op de wei van zn pensioen te genieten dus ik vind dat niet nodig. Lovers

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:35

Aan de manen hoef ik meestal niks te doen,omdat ze dan rechtop staan.
Als ze lang zijn ga ik er elke dag even met de harde borstel doorheen.

De staart doe ik weinig aan,eigenlijk te weinig.
Ik was hem ong 1x in de maand.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:48

iedere dag borstel ik de manen en staart helemaal uit, met een gewone haarborstel voor mensen.
een keer per week gaat er wat mane&tail in, superspul.
in de zomer was ik de manen en staart regelmatig, met gewone shampoo en daarna wat cremespoeling en dan goed uitspoelen natuurlijk.
na het wassen ff inspuiten met mane&tail, op laten drogen en je kunt er met je vingers zo doorheen.
oeds heeft btw giga lange manen en een mega dikke staart Haha!
toedeledoki
gillian

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:27

Ppfff....Palermo is gezegent met een enorme hoeveelheid maan en staart.
Enigste nadeel si dat haar manen snel dreadlocks worden als ik er niets aan doe.
Dus dat is bijna elke dag pluizen, sprayen en vlechten zodat ik de volgende dag niet weer in de klittenzooi aankom.
Wassen als het lekker weer is en als ik zin heb.
Haar staart is nog een ramp op dit moment, is geloof ik in geen jaren meer gewassen dus ik was ongeveer 1 keer in de week, en conditioner en creme en ga maar door.

Het fijnste zou zijn als ik haar manen en staart gewoon met rust kon laten en heb dit ook geprobeert maar na drie dagen is eht een ramp en dan breekt er meer af dan als ik eht elke dag even bij hou.

Maar ok het was mijn eigen keus en als het allemaal net uit de vlecht komt en helemaal schoon is is het dan ook supermooi en ben ik supertrots Lovers Kwijl

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:29

gillian schreef:
iedere dag borstel ik de manen en staart helemaal uit, met een gewone haarborstel voor mensen.
een keer per week gaat er wat mane&tail in, superspul.
in de zomer was ik de manen en staart regelmatig, met gewone shampoo en daarna wat cremespoeling en dan goed uitspoelen natuurlijk.
na het wassen ff inspuiten met mane&tail, op laten drogen en je kunt er met je vingers zo doorheen.
oeds heeft btw giga lange manen en een mega dikke staart Haha!
toedeledoki
gillian


Ik heb nu voor het eerst mane and taille gekocht en hoop dat het inderdaad zo goed is als jij zegt.
Alleen staat er op de beschrijving dat je het moet uitwassen.
Heb ik dan een andere of kan je het er ook gewoon inspuiten?
Het is namelijk gewoon een spuitfles.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:31

Ik doe er niet zo veel aan. Mijn merrie heeft een hele dunne staart (wel vrij lange manen) en ong. 2 keer per week spuit ik er antiklit in en borstel ik hem heel voorzichtig even door.
Mijn hengst heeft verschrikkelijk mooie manen van zo'n 60 cm lang, met een lichte slag erin, die kam ik voor mijn plezier wat vaker door, is zo'n mooi gezicht....

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:34

staart 1 keer goed wassen en main and tail-achtig spul erin.Daarna in een vlecht en dit zo laten,ook tijdens het rijden.iedere dag (of iedere keer dat je rijdt)een keer uitborstelen en main and tail sprayen,gaat dan heel goed.Zo kweek je een hele mooie dikke staart.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:36

aan de staart niet veel, 1 x in de week wassen (<--wedstrijd) en voor de rest af en toe uitpluizen (dat ie maar lekker dik wordt) en de manen vandaag nog uitgedunt en geknipt Haha! (als ze langer zijn of dik worden doe ik er wat aan, geen vast ritme)

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:44

De manen doe ik eens in de week met een plastic borstel. Ze heeft genoeg manen dus ik ben er niet echt zuinig op. De staart wordt voor een wedstrijd gewassen en uitgeplozen en geborsteld. Tussen de wedstrijden door borstel ik soms de onderkant een beetje los en verder haal ik alleen het stro en zaagsel eruit.
Als ik ergens lang moet wachten ga ik ook wel een stukje uitpluizen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:48

Omdat mijn merrie op houtkrul staat moet ik de manen elke dag even met de harde borstel afborstelen...ze zijn op dit moment ca. 20cm lang...

De staart zit in een vlecht, en die wordt eens in de week opnieuw gedaan. Eventueel een staartzak eromheen...en als het heel ernstig is wordt de staart gewassen, gaat er nieuwe antiklit in, en weer een vlecht met staartzak...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:59

Ik doe er zo min mogelijk aan, maar als ik rijles heb moet de hele handel in vlechten. Dus dan borstel ik het even grof uit. Een keer in de paar maanden borstel ik het echt helemaal uit, want anders krijg je het nooit meer uit de klit. Nuala heeft nu manen van ongv.80 cm ofzo? (op het langste stuk dan) en verder een flutstaart voor een Tinker, dus die raak ik nauwelijks aan.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:34

Ik ben er heel zuinig op..
Puk heeft manen van wel 60 cm!
En een voorpluk tot op ze neus!
En ook een hele mooie volle staart..

Ik borstel het om de dag gewoon normaal uit..
Zoals je ook altijd bij je eigen doet als je klitten hebt!
Gewoon hardhandig laat maar zeggen Haha!

Ik spuit er dan wel van dat antiklit in in zo'n oranje
spuitbus is dat! Kost wel veel maar werkt super!
Dit ontklit de manen onwijs goed!