Ik baal behoorlijk..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Ik baal behoorlijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 16:30

Revanza is verkocht, tenminste als het goed is. ( [PP] Revanza is verkocht! )
Krijg ik vandaag een telefoontje van de aanstaande eigenaresse of ze misschien de helft kan betalen en dan later, want het is zoveel in een keer Verward . Ik vraag voor Revanza potverdikkie maar 250 euro, en dat is veel?! Toen werd mijn vader nogal argwanend wat vrij logisch is, en vroeg toch maar eens hoe ze Revanza in hemelsnaam willen onderhouden als ze niet eens 250 euro in een keer kunnen betalen? Ja ze hadden uitgerekend dat ze 20 euro per week aan voer over hebben. Euh? Ik weet dat ze op een wei komt, maar 20 euro is wel erg weinig.. Ze kan nog niet meteen helemaal over op gras, niet nu ze eindelijk lekker in haar velletje zit door het goede voer (biks en muesli). Ook wil ze over een tijdje haar vriend leren rijden op Revanza, REVANZA KAN NIET BEREDEN WORDEN! Ik doe haar niks voor niks weg, ik heb alles voor die rug al gedaan! Ik baal dus behoorlijk en begin ook zeker te twijfelen, wat nu?! Scheve mond

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:33

op zoek naar een andere koper Scheve mond

succes!

dat ze die mensen toch eens even snappen/beseffen ze het niet ofzo? Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:36

Andere koper zoeken ja, en dan vantevoren kijken hoe die persoon is.... Scheve mond

succes

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:45

Ik zou dr echt niet weg doen hoor aan die mensen! Scheve mond
Denk dat je beter op zoek kan gaan naar mensen waar ze wel goed bij af is.
Vind het iid ook maar een raar verhaal van die mensen...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:49

Idd, bij twijfel niet doen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:03

ik zou het ook niet doen.....

[EA-TK-PP] Gelderse merrie.
Evt inruil haf mogelijk!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:20

Echt niet doen, je wilt toch een goed plekje voor je lieve paardje, en zo te lezen kunnen die mensen haar dat niet bieden. Gewoon op zoek gaan naar iemand anders en van te voren gewoon checken waar ze heen gaat. Ik zou niet te snel beslissen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 17:23

Het probleem is, dat ik in feite al heb toegestemd met de verkoop Scheve mond . Ik heb nog geen geld en revanza staat ook nog bij mij, maar ik zit dus met een behoorlijk probleem en een dikke twijfel..

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:25

Kan heel goed begrijpen dat je dan aardig gaat twijfelen.. wel vreemd dat ze 250 euro niet meteen kunnen betalen, hoe willen ze dat gaan doen met de kosten van de veeart, hoefsmid?
En inderdaad nogal vreemd dat haar vriend erop wil gaan rijden, juist terwijl je haar verkoopt omdat er niet meer op gereden kan worden.
In jouw situatie zou ik op zoek gaan naar een andere koper

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:40

Ilse schreef:
Het probleem is, dat ik in feite al heb toegestemd met de verkoop Scheve mond . Ik heb nog geen geld en revanza staat ook nog bij mij, maar ik zit dus met een behoorlijk probleem en een dikke twijfel..


Nou ik vind dat je het recht hebt om nog af te zeggen, die mensen houden zich toch ook niet aan de afspraak! ze weten toch dat je er niet op kan rijden!

Zolang niet betaald is ie nog van jou, echt niet weg doen aan die mensen!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:50

Niet doen! Omgekeerd zullen zij haar ook terug brengen als er "iets" mee is, en je krijgt er spijt van, echt. Niet doen dus. Wat asl ze morgen koliek oid krijgt en er een dierenarts bij moet komen? Doen ze niet want hebben geen geld. Nee, zulke mensen verdienen geen dieren.Boos!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:00

Oh meisje, verkoop haar alsjeblieft niet aan haar je kunt er nu dus al van uitgaan dat ze WEL bereden gaat worden!!!!!!!1
NIET DOEN!!!!!!!!!!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:26

nee echt niet doen! klikt heel slecht! een andere koper zoeken en hele goede afspraken maken! je kunt ook zorgen dat ze van jou blijft, dat mensen die revanza willen verzorgen, haar bv in de wei houden, maar dat je als het tegenvalt (de verzorgers) haar terug kunt halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:28

Ilse schreef:
Het probleem is, dat ik in feite al heb toegestemd met de verkoop Scheve mond . Ik heb nog geen geld en revanza staat ook nog bij mij, maar ik zit dus met een behoorlijk probleem en een dikke twijfel..


Je hebt misschien wel toegestemd, maar zolang er nog niet betaald is, is de koop nog niet gedaan en kun je er volgens mij nog wel op terug komen. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je de koop nu liever ongedaan maakt, of liever gezegd de koopintentie.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:32

Ik ga met het bovenstaande mee...Niet verkopen aan haar!
Als ze al aangeeft dat ze het bedrag wat er betaald moet worden te veel vind in een keer en haar vriend wil leren rijden... Dat kan gewoon niet goed zijn...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:40

vaak is het zo dat als je handgeld geeft, dat je dan echt een "deal"hebt waar je niet meer onderuit kan....

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 18:46

missnynke schreef:
vaak is het zo dat als je handgeld geeft, dat je dan echt een "deal"hebt waar je niet meer onderuit kan....


Ja idd, maar ik heb nog geen geld ontvangen hoor.
Ow please, wat moet ik nou doen? Verward *baalbaal*

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:57

afzeggen die hap! gewoon van: ik wil zeker weten dat hij naar een goed tehuis gaat waar niet op hem gereden wordt, en omdat jij gezegd hebt dat je vriedn erop gaat rijden en je geen 250 euro in 1x kunt opbrengen (want de onderhoudskosten zullen nog veel hoger zijn, dus dan red je dat ook niet) wil ik hem liever verkopen waarvan ik zeker weet dat die aan mijn eisen kunnen voldoen,....
(of één of ander banketstaaf smoesje verzinnen: ik heb een plekje bij mij in de buurt gevonden waar ik hem kan houden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:59

Je zou eens kunnen navragen hoe het zit als er nog geen geld gegeven is. Je kunt dit navragen bij de rechtswinkel of bij een advocaat (kijk anders een in de bit of hoefslag voor een adres), vaak kun je gewoon even bellen voor een kort advies (misschien kan je vader je helpen?). Ik heb even op www.juridisch.nl gekeken, maar daar kon ik zo gauw niks vinden. Hebben jullie iets schriftelijks over deze koop, een overeenkomst of contract???

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:59

Niet doen dus... Je verkoopt toch alleen aan een goed tehuis? Daar heb je nu terechte twijfels over... Ga wel het gesprek aan!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 19:04

Lovely schreef:
Je zou eens kunnen navragen hoe het zit als er nog geen geld gegeven is. Je kunt dit navragen bij de rechtswinkel of bij een advocaat (kijk anders een in de bit of hoefslag voor een adres), vaak kun je gewoon even bellen voor een kort advies (misschien kan je vader je helpen?). Ik heb even op www.juridisch.nl gekeken, maar daar kon ik zo gauw niks vinden. Hebben jullie iets schriftelijks over deze koop, een overeenkomst of contract???


Nee alleen gesproken zeg maar, ik weet niet of daar een naam voor is.
Sja, en ik zit er ook nog eens mee, dat Racer zondag komt, en die wil ik wel graag al dicht bij me hebben.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:16

Ilse schreef:
Sja, en ik zit er ook nog eens mee, dat Racer zondag komt, en die wil ik wel graag al dicht bij me hebben.


Tja daar moet je dan nog maar even mee wachten. Daar is vast wel een oplossing voor te vinden, lijkt me nu niet echt het grootste probleem.

Volgens mij moet het wel willen gaan rijden op een paard wat je als niet te berijden hebt aangeboden wel als koopontbindend gelden. Probeer anders of je Revanza ergens op het land kan zetten. Dan heb je er niet zoveel kosten aan en kun je rustig uitkijken naar een goed adres voor haar.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:29

Zeker niet doen!!! Je hebt r nu nog en je hebt nog geen geld van die mensen dus bepaal jij nog wat je met r doet! Hier leer je weer van voor de volgende kopers... Echt niet je paardje naar zulke mensen doen!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:33

doe het alsjeblieft niet, ilse. Straks wordt er dus zeker weten weer op haar gereden en dat wil je gewoon niet, moet je je voorstellen hoe triest dat voor revanza is!!!!!!
Het is heel jammer, maar Racer moet je echt even op een 2e plek zetten nu hoor!!! Revanza is je eerste zorg!!

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:02

Het zit je niet mee he Ilse.
Ik hoop dat je snel een goed tehuis voor haar vind!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Laj1, Lanoca, mino1, Pellelilly en 42 bezoekers