Achterna gezeten door boze zwaan, super eng zeg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Achterna gezeten door boze zwaan, super eng zeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 20:21

Nou dat was toch eng. Ik was lekker op Elise een van de laatste keren dus Huilen naar het oostenpark gegaan, en om daar te komen moet je langs een sloot met zwamen erin.
Ik stap gewoon rustig aan de water kant, zwemt die zwaan heel dreigend mee. Ik al aan de andere kant rijden maar hij wou de kant al op naar ons toe, dus ik galoppeer weg. Komt tie keihard achter ons aan gevlogen Bloos Scheve mond Nou dat was toch eng ineens zo beest achter ons aan.

Elise schrik zich te pleuris van het geluid en gaat er keihard vandoor, nou dat beest er nog achteraan ook. OMG ik was echt zo bang gewoon. Dus er liep nog zo'n vrouw met een hond ben ik gewoon door bij gaan lopen (zo hard al ik kon Haha! ) en toen zag ik hem ons weer achterna komen.

Toen ben ik weer ernaast gaan rennen en toen waren we hem gelukkig kwijt. Wat een ontzettend klote beesten zeg Boos!

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:27

Hahahh, het klinkt wel grappig Haha!
Al heb ik het zelf ook meegemaakt een keer, maar ik was wel te voet Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 20:31

Nou het galopje zat wel heel lekker want ze gingen super hard, maar eng was het echt.
Nu thuiis denk ik ach dan had ik toch gewoon zijn nek kunnen omdraaien }> Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:32

Tja zwanen zijn geen lieverdjes, zeker niet met jongen. Je kan beter uit de buurt blijven want je zal niet de eerste zijn die wat breekt door een aanvallende zwaan. Leuk geluidje maken ze dan hé dat sssssisssssen

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:35

Van dichtbij zijn ze ook aardig groot he? Vooral met die mooie vleugeltjes dreigend uit elkaar Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 20:35

Ja maar jongen zag ik nergens Verward Maar dat ze die dingen gewoon daar laten van mij mogen ze alles worden weggebracht en in ieder gavel niet bij een woonwijk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:37

in deze periode zijn ze aan het nesten en misschien al broeden, dan zijn ze ook al best link

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:07

Jeetje, kijk maar uit!
Zwanen kunnen bloedlink worden als ze jongen hebben. Brrrrr, enge beesten. Lips are sealed

Ik ben ooit een keer achterna gezeten door zo'n Schotse Hooglander, je weet wel, zo'n koe met van die gekke lange haren. Ik liep met mijn honden langs zo'n geval en ze had het geloof ik niet zo op mijn hondenvriendjes...... Huilen Gelukkig gaf ze het na een meter of 15 op en draaide zich om, maar ik sch.....t wel 7 kleuren tegelijk! Nou, de volgende keer loop ik wel een heeeeeel eind om, ook al loopt de wandelroute langs die beesten, ik waag me er echt niet meer vlakbij hoor

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:32

Brr lekker eng.
vorige week hadden de shets ruzie met de zwanen en ganzen die de wei ingepikt hebben. Best grappig gezicht, maar niet helemaal ongevaarlijk.
Gelukkig dat je 'm kwijtgeraakt bent!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 22:25

Ging je rennen bij de schotse hooglander? Echt zo'n stripverhaal ding is dat dan he en dat beest er dan achteraan. Gelukkig stopte die zeg.

Ja gelukkig wel, zulke dingen vind ik nou echt eng, dat beest kan je zo van boven aan vallen. Gelukkig goed afgelopen Lachen zou eigenlijk echt iets voor mij zijn om met de beest te gaan vechten *LOL* haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:18

Avanti schreef:
Ging je rennen bij de schotse hooglander? Echt zo'n stripverhaal ding is dat dan he en dat beest er dan achteraan. Gelukkig stopte die zeg.

Ja gelukkig wel, zulke dingen vind ik nou echt eng, dat beest kan je zo van boven aan vallen. Gelukkig goed afgelopen Lachen zou eigenlijk echt iets voor mij zijn om met de beest te gaan vechten *LOL* haha


Ja, zie je het voor je *LOL*
Ik had helaas mijn rode zakdoek niet bij me, anders had ik een poging gewaagd hoor *LOL*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:36

maar hoe ging het op de terugweg???
heel herkenbaar hoor, ik heb het een keer met ganzen gehad, ik was niet te paard, okee, maar ook dat vond ik maar niets. Rare beesten, kunnen flink agressief zijn.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:32

Ik heb het vroeger ook een keer meegemaak (te voet Tong uitsteken)
maar niet met een zwaan maar met een gans, die zijn nog ietsjes agressiever Tong uitsteken

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:38

Stond toevallig vandaag in de Telegraaf dat een amazone van haar paard is gevallen nadat ze was aangevallen door een koppeltje agressieve zwanen, was in Overveen.
Van een afstand vind ik zwanen heel erg mooi, maar dichtbij moeten ze niet komen.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:55

Wij hadden zo'n brutale gans. Die deed ook wel eens alsof hij je aan ging vliegen. Maar zodra jij op hem af rende(als hij al met z'n vleugels wijd stond) was het over ook.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:56

Dennis schreef:
Wij hadden zo'n brutale gans. Die deed ook wel eens alsof hij je aan ging vliegen. Maar zodra jij op hem af rende(als hij al met z'n vleugels wijd stond) was het over ook.



hmm en bij mij met die stomme ganzen (leuk : stomme gans!!) was ik op m'n brommer en ging hard gassend op ze af om ze weg te jagen, neeeee, komen ze nog harder op MIJ af rennen, HELP
Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen hahahhaaa
bang voor een gans, het is toch wat..... Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:32

Van veraf vind ik ze ook ontzettend mooi, maar die beesten kunnen inderdaad best gevaarlijk zijn, gelukkig maar dat er niks ergs gebeurd is.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:15

HAHA echt weer iets voor Lydia Knipoog

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:24

Ik was eens aan het skaten langs het kanaal, aan de ene kant van de weg, stonden een paar ganzen in de tuin van een aantal mensen(zonder poortje) en aan de andere kant was eht kanaal, vielen dioe ganzen me aan, de ene weg die ik kon was of rechtuit héél hard skaten, of eht kanaal in. Ik sprinten langs dat kanaal daar, na 100 meter hielden ze pas op... Het was zoooo eng, echt, als ik daar ga skaten, neem ik een grijphaak of een stok mee, want als zo'n beest me dan weer aanvalt (zonder reden) sla ik hem lens... desnoods breng ik hem dan zelf naar de dierenarts, maar dan is eht tenminste een vorm van zelfverdediging... ik vind ze echt ENG

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:35

Haha! dat heb ik ook een keer gehad.

Ik dacht dat zwamen wel respect zouden hebben voor paarden.
pff verkeerd gedacht en felix dacht er toen ook anders over.

Die zwaam viel zelfs grote auto's aan.
maar uiteindelijk ben ik er wel langsgekomen, was wel erg lollig.


dat vrouwtje uit de telegraaf kwam er minder goed af, die reed zonder zadel en zonder cap langs de weg en ligt nu in het ziekenhuis

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:36

Citaat:
Ik dacht dat zwamen wel respect zouden hebben voor paarden.


Kan iemand mij vertellen hoe een zwaam eruit ziet????? Haha! Haha! Haha!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:05

Klinkt wel heel erg grappig, maar hoop het zelf niet mee te maken. Lijkt me echt eng

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:39

Ja zwanen kunnen superlink worden als ze zich gestoord voelen. Zo'n klap van zo'n vleugel komt hard aan, lijkt me echt doodeng zo'n beest achter je aan en dan vliegend nog wel. Lijkt wel Jurassic Park Haha!