Mondhoeken gescheurd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Mondhoeken gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 14:13

Un paardje bij mij op de manege is heel gevoel in zijn mondhoeken.. en nu hebben laatst un stel van die kindjes erop gereden die lekker in zijn mond gaan hangen.. en nu zijn dus zijn mond hoeken gescheurd wat kan ik er het beste aan doen zodat het snel geneesd?? Huilen Huilen Huilen

Patou power folife!! Jolanca ik mis je!! kwou dat je er nog was!!


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:26

Voorlopig geen bit meer inhangen!
Ik neem aan dat de manegehouder dat ook wel bedenkt?
Op wondjes (en nu dus ook) kan je calendulazalf smeren (gewoon bij kruidvat oid te halen), dan heelt het sneller en mooier.

Maar overleg wel met de manegehouder, het lijkt me dat die er ook wel wat aan doet, en er niet blij van zou worden wanneer verschillende mensen allerlei middeltjes op een pony smeren waar hij niets van af weet.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:49

Nou en daar sluit ik me dus voor de volle 100% bij aan.
Zorg dat de mondhoeken goed "vettig" blijven. Dan heelt het sneller en doet het minder zeer. Net zoals bij een schrale neus.


Duif
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:25

Goed vettig houden dan blijft het soepeler en hebben de mond hoeken wat meer rek.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:33

Ik gebruik altijd purol voor dit type wondjes. Is super vet, gewoon ook voor mensen, in de supermarkt of drogist te krijgen.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:45

gewoon uiercreme wil ook helpen.. althans dat gebruikten wij voor de mondhoeken...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:32

Kasmier heeft ook een keer een scheurtje in z'n mondhoek gehad doordat z'n velletje tussen het bitstuk en de ring schoof. Ik heb 2 dagen geen bit ingehangen en totdat het helemaal geheeld was heb ik iedere keer voordat ik het bit inhing de mondhoek ingesmeerd met vaseline. Helpt als een tierelier en is lekker goedkoop.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

boemel

Berichten: 8355
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:54

Bij Trekpleister heb je uierzalf met calendulanzalf erbij in. Is erg fijn. Dit lekker dik insmeren.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:01

met een rubbere, ongebroken bit rijden helpt ook wel.. daar zit ook wat rek in, en is soepel, dus heefte ie er ook minder last van...

en verder idd goed vet en soepel houden.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:10

ben ik niet met je eens, een rubber bit werkt vaak harder in op de mond omdat het matriaal niet langs de mondhoeken glijdt, maar juist heel stroef is waardoor je eerder de mondhoeken openhaalt.

En voor de rest sluit ik me aan bij de rest.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:36

Ga zelf eens met natte handen een tijdje over rubber wrijven, dat gaat dus branden!

Wat ik ook vreemd vind, wordt er niet op gelet of die kinderen in zijn mond hangen dan?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:45

als je dat vind.... kan je natuurlijk ook met een hack gaan rijden.. die zit helemaal niet aan zijn mond, of met een halstertje.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:34

Tsja en als je daar dan weer flink op hangt kunnen er ook ernstige beschadigingen volgen. 'T lijkt mij niet verstandig om kinderen met een Hack te laten rijden.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:22

Eh, bitringen, wat vindt je daar van? Of een bustrens in plaats van ringen.

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 20:19

Supertje schreef:
Ga zelf eens met natte handen een tijdje over rubber wrijven, dat gaat dus branden!

Wat ik ook vreemd vind, wordt er niet op gelet of die kinderen in zijn mond hangen dan?
Jahwel dat word wel gedaan.. maar wij hebben grote groepen op de manege.. er stom natuurlijk.. maar ze kan niet op iedereen letten.. als ik zelf aan d ekant zeg ik er wel wat van als ik het zie..

Patou power folife!! Jolanca ik mis je!! kwou dat je er nog was!!

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 20:20

bubbels schreef:
Eh, bitringen, wat vindt je daar van? Of een bustrens in plaats van ringen.
bitringen heeft ze.. en un soort tape om zijn bit heen aan de hoeken

Patou power folife!! Jolanca ik mis je!! kwou dat je er nog was!!

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 20:24

Jantien schreef:
Voorlopig geen bit meer inhangen!
Ik neem aan dat de manegehouder dat ook wel bedenkt?
Op wondjes (en nu dus ook) kan je calendulazalf smeren (gewoon bij kruidvat oid te halen), dan heelt het sneller en mooier.

Maar overleg wel met de manegehouder, het lijkt me dat die er ook wel wat aan doet, en er niet blij van zou worden wanneer verschillende mensen allerlei middeltjes op een pony smeren waar hij niets van af weet.
Bit moet ze gewoon in.. wat ik ook nie tsnap.. en een andere mevrouw die mij af en toe helpt met rijden snapt het ook nie.. maar ik ken de manegehouder erg goed en hij weet wel dat ik en vriendinv an mij geen gekke dingen doen met de paarden..

Patou power folife!! Jolanca ik mis je!! kwou dat je er nog was!!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:44

uierzalf erop smeren en bitringen aan het bit maken en tegen die kids zeggen dat ze niet z mogen scheuren aan de mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:08

Tijd is de beste genezing. Het beste zou zijn om er een paar dagen geen bit in te hangen, tot de mondhoeken geheeld zijn. Als je nu een bit gebruikt doe je dat paardje onnodig pijn...

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Eline_S_S, henshem, Kirrietje, MyWishMax, Nancy01, ogidni, paardnmeisje, sandra1312, SUSANNEx, wiifke en 92 bezoekers