Wat te doen tegen kale plekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eminem
Berichten: 103
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Wat te doen tegen kale plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 14:08

Mijn paardje heeft tegenwoordig kalen plekken gekregen,..Verward
ik heb wel uierzalf wat ik er op smeer, is er nog wat tegen te doen?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:08

uierzalf heeft weinig zin, verstikt eerder, je kan ff lautwn onderzoeken of het geen schimmel is!! Een paard krijgt niet zomaar kale plekken?!?! Wat de haar groei wel bevordert is levertraan, dit zit in acederm(wondspray) of je kan bij het kruidvat capsules kopen, of levertraan zelf! Succes ermee!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:32

Je kunt ook levertraanzalf kopen.

Maar weet je waarom je paard kalen plekken krijgt. Het lijkt mij verstandig om dat eerst uit te zoeken ipv al meteen te gaan smeren.

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:47

Het zou best kunnen dat je paard een schimmel heeft, je kan dan voor de zekerheid het beste je paard met imaverol wassen (een middel tegen schimmel). Bij ons op stal staat ook een paard wat ineens kale plekken kreeg. Het bleek dat dat kwam omdat dit paard na het rijden niet goed gepoetst werd, waardoor het opgedroogde zweet een schurend effect had onder de deken. Misschien ook een mogelijkheid? Je kan de kale plekken beter insmeren met calendulan, dat is een homeopatisch middel, dat de haargroei enz. bevordert. Uierzalf is trouwens wel antibacterieel, wat misschien ook wel goed kan werken, maar hiermee smeer je de porien van de huid wel dicht, waardoor de haargroei weer belemmert wordt. Lastig, als het erger wordt zou ik er toch een dierenarts naar laten kijken! Succes ermee

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:06

Wassen met Betadine shampoo, daarna met Imaverol. Dan weet je zeker dat het geen schimmel was. Als het kleine kale plekjes zijn kan je het behandelen met een watje met alcohol 96 %.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:06

Weet je wat dit is???
Als de paarden in de rui zijn (deze periode) en op plekjes waar iets een heel klein beetje langs af schuurt gaan de haren er gewoon af. Dit is dus helemaal niet erg, gaat gewoon vanzelf over. Mijn paard heeft hier ook last van. Maak je dus niet al te druk, als het gewoon alleen kaal is, is er niks aan de hand.....