Informatie welsh hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Informatie welsh hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 18:31

Aangezien er aardig wat Welsh kenners zijn , ben ik benieuwd of jullie wat van deze dieren weten.
Ik ben op zoek naar informatie en eventuele foto's .

Ik ben op zoek naar de volgende hengsten:

Ceulan Scamp
twytord sprig
rowfant sascha

En naar deze volgende merrie's :

ceulan sprite
OLGA
rondeels gardenia


Alvast bedankt,

Groetjes, Priscilla

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Informatie welsh hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:53


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Informatie welsh hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:16

Ik heb even de info op Allbreed "gecorrigeerd". Er zaten spelfouten in de namen, wat het dan moeilijk maakt. Gebruik dus altijd de goede spelling.

Maar als ik de namen bekijk, zie ik nog meer problemen. Rondeels Gardenia is een dochter van Rowfant Sacha en ik heb niet de indruk dat Gardenia ooit door haar vader is gedekt. Daarnaast zou Olga dan ook Flevozicht's Olga moeten heten, aangezien Gardenia van Scholten uit Oosterwolde was.

De palominokleur van Mon Cherie zal waarschijnlijk wel van Gardenia komen, dus ergens zit het toch wel goed. Ben alleen benieuwd hoe de vork verder in de steel zit. Een hengst van 97 cm uit pure Welsh lijnen lijkt me wel heel sterk.

Overigens is ook de naam van Mon Cherie verkeerd gespeld. Had geen zin om die fout er ook nog uit te halen..

Noukje
Berichten: 118
Geregistreerd: 24-02-05

Re: Informatie welsh hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:17

zie mijn onderschrift

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Informatie welsh hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:43

joostvangestel schreef:
Ik heb even de info op Allbreed "gecorrigeerd". Er zaten spelfouten in de namen, wat het dan moeilijk maakt. Gebruik dus altijd de goede spelling.

Maar als ik de namen bekijk, zie ik nog meer problemen. Rondeels Gardenia is een dochter van Rowfant Sacha en ik heb niet de indruk dat Gardenia ooit door haar vader is gedekt. Daarnaast zou Olga dan ook Flevozicht's Olga moeten heten, aangezien Gardenia van Scholten uit Oosterwolde was.

De palominokleur van Mon Cherie zal waarschijnlijk wel van Gardenia komen, dus ergens zit het toch wel goed. Ben alleen benieuwd hoe de vork verder in de steel zit. Een hengst van 97 cm uit pure Welsh lijnen lijkt me wel heel sterk.

Overigens is ook de naam van Mon Cherie verkeerd gespeld. Had geen zin om die fout er ook nog uit te halen..


Wat spelling betreft heb je gelijk. Ik had alleen mon cherie ingevoerd (al miste daar ook een O) en de rest volgde dan vanzelf.

De stamboom van Mon Cherie ziet er in het paspoort zo uit:

Twyford Sprig
Ceulan Scamp
Ceulan Sprite
Mon Cherie
Rowfant Sascha
Olga welsh. (A25370 STB)
Ronddeels Gardenia

Meer dingen kan ik dus ook niet met zekerheid zeggen.
Ik weet wel dat toen we Elite kochten ze drachtig hoorde te zijn van Sunny boy, de zoon dus van Mon Cherie. Er wordt dus wel erg mee doorgefokt, dus je hebt kans dat Rowfant wel degelijk de vader is. Misschien kan Harry (hetterscheidt) me nog iets meer vertellen. Als ik daar wat van weet zal ik dat ook hier posten, al zal dat wel een tijdje duren.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Informatie welsh hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:00

Dan staan er dus twee typfouten in het paspoort:

Rowfant Sacha is de juiste naam
Rondeel's Gardenia is de andere juiste naam.

Wat Olga betreft, zou ik het niet weten.

PS: Op stal Sebastopol heeft lang Rowfant Saul ter dekking gestaan. Zou het die kunnen zijn?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Informatie welsh hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:20

Correctie: Olga is geboren op 30 April 1983 en is inderdaad van Rowfant Sacha en is dus een inteeltproduct op Sacha