Esteban en Pygmalion

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Esteban en Pygmalion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 14:03

Ik heb er ooit wel eens eerder naar geinformeerd maar toen was er weinig informatie. Aangezien er nu heel wat meer bokkers zijn vraag ik het nog maar een keertje.
Mijn paard z'n vader heet Esteban. Zijn er hier meer mensen met Esteban paarden? Er is bar weing over dit paard te vinden omdat hij schijnbaar gecastreerd is.
En een vriendin van me heeft een hengst van Pygmalion. Omdat meneer al 25 is is zij op zoek naar meer Pygamalion paarden en wat meer informatie over P. himself. We hebben een slechte zwart wit foto kunnen vinden via inet. Misschien dat er bokkers zijn die ons wat meer informatie kunnen vinden? Dus bovenstaande paarden en mensen met afstammingen zouden erg welkom zijn Knipoog

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:11

Esteban is een zoon van de hengst Wolfgang. Hij fokte paarden met een wat eenvoudig exterieur en er werd ook gezegd slecht beenwerk. Hij had een heel goed karakter en fokte dat ook door. Ik heb een merrie gekend, die inderdaad heel eenvoudig van type was maar wel met een super karakter. Er zijn fokkers die hem hebben gebruikt bij hele lastige merries en dan kwam er nog een super braaf paard uit.

Pygmalion was een tuigpaardhengst die inmiddels niet meer leeft. Hij heeft goede nakomelingen geleverd en hij is behoorlijk oud geworden.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:56

Pygmalion leefde van 1974 tot 1989 en was een zoon van Locomotief uit de Oregon-merrie Melvira.

Afbeelding

Foto: www.gelderlanderhorse.nl

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:33

k heb 2 merries van Esteban gekend, 1 hele grote (1.80/1.82m.) en een van rond de 1.70m. Beide bruin, de grote had een heel erg lief karakter, echt een schat, jammer genoeg moest zij wegens een blessure afgemaakt worden op vrij jonge leeftijd. Naar mijn smaak was dit paard toch wel wat te grof. De andere was een mooie merrie, volgens mij niet simpel van bouw, goed karakter maar had ze geen respect voor je liet ze zich achterover vallen bij het steigeren. Zij is geloof ik later verkocht naar een springstal. Op zich sprak zij me wel aan, kon ook lekker lopen.
Hij heeft trouwens ook een goedgekeurde zoon Este (m. Dillerole v. Marinier).
Verelst Iceberg, die onder Marc van Dijk internationale parcoursen sprong is ook een Esteban. Ik dacht dat hij inmiddels verkocht is?
Hier vind je meer over Iceberg http://www.marcvandijck.com/ (bij het onderdeel wedstrijdstal)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:43

Als het goed is, heb ik thuis (ik zit nu op mn werk) informatie over Esteban op de computer staan. En anders in elk geval in 1 van mn hengstenboeken. Voor Pygmalion kan je me mailen.

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:10

Ik kende 1 nakomeling van Esteban. Mooi dier om te zien (zwart met weinig aftekeningen). Hij was echt overal bang voor. Nog nooit zoveel moeite moeten doen om een dier zadelmak te maken. Bij dit paard is het mij ook niet gelukt. Hij kon goed springen.