The Day After The B(ig) 52 - Pijn is Fijn :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

The Day After The B(ig) 52 - Pijn is Fijn :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 23:02

Nog even een verslagje van The Day After [WD] Endurance Austerlitz - Turbo Ret en een verrassing

Mijn ledematen werkten niet echt mee vanmorgen, oftewel: ik had gi-gan-ti-sche spierpijn... Best een eng gevoel als je wakker wordt en je kunt niets meer bewegen... Huilen

Afijn, het is me toch nog gelukt om op te staan, maar helaas werkte die hete douche niet zo. Ben de dag al strompelend doorgekomen, heb zelfs nog gereden, trappen lopen was een ramp en in-en-uit-de-auto al helemaal. Alles ging tien keer zo langzaam, bij elke beweging het gevoel dat ze met messen in je bovenbenen staan te snijden... En het is zooooo grappig als mensen om je lachen, want dan ga je meelachen en dan voel je je buikspieren ook nog eens tegenwerken. Tong uitsteken

Ik voelde me echt een watje, want Ret had he-le-maal nergens last van! Die stond er fris en vrolijk bij, in staat om nog zo'n zelfde rondje te sjouwen in minimaal hetzelfde tempo. Helaas moest ik hem flink teleurstellen: opstijgen lukte nog net (met stoeltje), maar draven zat er vandaag niet in (ik voelde als één grote blauwe plek) en afstijgen heb ik maar op de onconventionele manier gedaan: been over hals en springen maar *auw*. Was overigens nog wel een gezellig stapritje, zo met Susan en Annabel. Annabel wilde ook maar wat graag draven, maar *sorry sorry* dat ging ik toch even niet trekken. 's Avonds weer een hete douche, maar ook die had geen effect. En ruim een uur in dezelfde houding in de auto zitten is ook funest.

Ik zit nu stijf en stram en pijnlijk achter de pc, ze zeggen dat dag 2 het ergst is dus ik vrees met grote vreze voor morgen... Heb wel vaker spierpijn gehad, maar dit is behoorlijk extreem. En ik heb het ook na iedere wedstrijd weer op andere plaatsen (een enkele keer helemaal niet), weet dus ook niet wat ik ertegen kan doen (overigens heb ik me NIET doorgereden, echt een superbroek en superzadel!). Ben een watje dus.

Maar guess what? Over twee maanden doe ik het gewoon weer. En dan 60 km. Want Pijn is Fijn. Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:52

Jemig Karin! Dit klinkt toch niet meer als een veredelde buitenrit...(Duik...haha)
Hee heel veel sterkte, hoop voor je dat het niet erger wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:03

Karin, ik hoorde dat dag 3 altijd het ergst is. Sorry!

Maar je weet waar je het voor gedaan hebt he!!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:08

Super Karin, thats the spirit!
Maar heus niet Pipp dat dag 3 het ergst is. 24 uur erna is het ergst, daarna neemt het af.
Lekker een pijnstiller nemen en BEWEGEN! Beweging is de beste remedie!!!!!!!!!!!!!!! Doorbloeding goed op peil houden zodat de spieren zich snel kunnen herstellen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:30

Hahahaha!!! Sorry hoor, moet wel erg lachen *LOL*

Remedie tegen spierpijn: Marco + vibra-tor Haha!

Ben benieuwd hoe ik de buitenritten bij Maarten ga overleven Bloos Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:34

Ik heb net pas je andere verslag gelezen, haha, het was natuurlijk wel een beetje te voorspellen dat je last zou krijgen van spierpijn Haha! Heb je niet een lieve vrijwilliger die zich aanbiedt als masseur??? Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 07:52

Hier ook hoor, gisterochtend ging het nog wel... maar 's avonds kon ik niets meer. Ik had 's ochtends al op Jopie gezeten, maar draven was niet zon strak plan idd (m'n benen werden lood en loodzwaar). Vandaag moet ik wel weer aan de bak, want m'n zusje is niet thuis smiddags en de arabieren moeten echt gedressuurd en Joop ook. Aangezien mijn vader niet dressuurt is dat dus helemaal voor mij weggelegd... 3 paarden is wat overdreven, maar ik ga het gewoon even doen.
De volgende keer dat ik kl 2 rijdt ga ik wel degelijk 'smiddags nog even mijn Joop rijden, want dan heb ik dat iig gehad en kan ik zeggen: klasse 3 wordt 'n eitje... En na elke training ook... Gelukkig is spierpijn niet 'the lasting kind', dus kan ik met een gerust hart uitkijken naar volgende week, dan ben ik weer pijnvrij!
Ik liep er gister echt als een kreupele bij, ongelofeloos, ik voelde me zo'n randdebiel. In het vervolg kunnen we misschien beter dag 2 met z'n allen saampjes optrekken... praatgroepje oprichten enzo.
En dan te bedenken dat wij met onze twee paarden ook nog een uur gewandeld hebben... pffffff!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:49

Hihi, ik ken het gevoel helaas. Ik heb zaterdag ook een buitenrit van drie uur op een berig groot paar gedaan (Harald) terwijl ik al een maand tot anderhalve maand niet gereden had.... Dat wil je ook wel voelen.... *zucht*
Bij mij was dag twee het ergst, nu gaat het wel weer beter.... Sterkte en hoop dat je snel weer de oude bent.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:50

Ohhh Kaar wat begrijp ik jou goed, hier presies hetzelfde verhaal, ik loop krom en Tjo spingt alweer door de bak, hihihii.
Ohjeee nòg erger???? Waaahhh ik kon nu al amper op mn skoetertje stappen. Heb mezelf wel beloofd dat ik vanavond ga rijden, hoop dat ik er morgen nog zo positief over denk. GRIJNZZ.
Sterkte!
Viv

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:14

Gezocht:
Rollator met lichtmetalen velgjes, sportstuurtje en hier en daar een spoiler zodat de combinatie toch nog flitsend oogt Haha!

Sterkte! Knipoog

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:38

Cole's Liniment.
Helpt mi jwel erg goed. Maar idnerdaad je moet er wat voor voer hebben. Wel knap dat je gelij kzeg tvan die 60 km. doen we gewoon. sterkte vandaag.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:59

Ik heb me ongeveer hetzelfde gevoeld een paar weken geleden na een idioot lange strandwandeling, door mul zand, met verkeerde schoenen... Ik kon de volgende dag NIET meer lopen en de dag daarna al helemaal niet!
Misschien helpt het om de volgende keer (als je tenminste nog WILT) wat rek en strekoefeningen te doen voor je aan de rit begint? Ik heb geen idee of dat helpt hoor, maar het is het proberen waard. Spierpijn zul je zowiezo wel houden, maar misschien dan wat minder extreem?

Sterkte hoor!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:59

sorry, dat was 2 keer hetzelfde bericht... ook een beetje overdreven! Haha!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:12

Oei! En ik begon die Endurance sport nog wel interessant te vinden! Maar als ik dit zo hoor... Verward

Heel veel sterkte voor diegene die met spierpijn lopen! Geen lekker, heet bad in de buurt? Kan wonderen doen hoor!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:33

Mmm krijg opeens wat minder zin in endurance Haha! Ken het gevoel van spierpijn wel en dat is niet fijn Ik wens jullie veel sterkte en zoals Laui al zegt... volgende week zal het wel weer over zijn Schijnheilig

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:08

Heet bad gedaan... geen effect.
Wat ik meestal wel doe en nu niet gedaan had is van te voren en na afloop me helemaal uit elkaar rekken. Naderhand was het wat pijnlijk om voorover gehangen heen en weer te slingeren, maar het had ongetwijfeld gescheeld... En een beetje trainen van te voren doet ook wonderen! In het vervolg dus iets minder impulsief zeggen: dat doe ik wel even...

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:17

Whaha Karin, ik heb gisteren wel om je gelachen hoor!
Ret de oortjes naar voren goh laten we eens een stukje draven, Karin die schommelt in het zadel en na drie passen echt weer wil stappen.
Maar ik geloof dat Annabel Ret wel erg leuk vond want ze wilde niet bij hem weg.
De volgende keer een echte buitenrit?
Ennuh Jezelf lekker verwennen met een warme douche en daarna intensief insmeren met bodylotion wil nog wel eens helpen.
Sterkte.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:19

Auuuw Verdrietig

Wat was die onzinnge spreuk ook weer? "No pain, no gain" ofzo Tong uitsteken
Volgende keer heb je vast nergens last van Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 11:24

Tja, aan dit soort dingen merk ik wel dat ik een weekendruiter ben. Het is voor mij gewoon praktisch niet haalbaar om door de week regelmatig te rijden, omdat het paard ruim 100 km verderop staat. Hij wordt wel getraind, maar ik niet. En skaten o.i.d. helpt ook niet echt, daar train je weer andere spieren mee, niet exact de spieren die je bij paardrijden gebruikt. Na KWB had ik nergens last van, heel iets pijnlijke benen maar ik kon de volgende dag nog gewoon lekker draven. En toen had ik de dag voor de wedstrijd nog per ongeluk een rondje 28 km gereden. Misschien moet ik dat gewoon voor iedere wedstrijd doen (of verhuizen...). Knipoog

Maar goed, vannacht was het dus een verschrikking. Heb alleen maar liggen zweten en draaien, en werkelijk m'n hele lichaam schreeuwde het uit van de pijn. Soort afweerreactie ofzo? Nu gaat het beter, pijn is er nog steeds, niet meer overal en continu maar ik ben wel helemaal leeg, nauwelijks geslapen dus ook maar thuisgebleven van m'n werk. Dit wil ik niet elke keer, maar ik wil natuurlijk wel wedstrijden blijven rijden. Kreeg via PB al de tip om magnesium te slikken, zowel preventief als genezend. Dat ga ik bij m'n volgende wedstrijd proberen. Heb trouwens sinds de wedstrijd al vier hete douches achter de rug (helaas heb ik geen bad), maar weinig effect te merken. Masseren is al helemaal geen optie, veel te pijnlijk.

Ergens ben ik wel blij te horen dat ik niet de enige ben, hoewel het voor mij mede-spierpijnlijders ook niet echt prettig moet zijn (jullie ook sterkte!). Ben dan zo jaloers op die knol die gisteren lekker los door de paddock liep te huppelen en alle kanten op rolde toen hij (voor het eerst dit jaar) de wei in mocht. Hij wel... Tong uitsteken

En erg fijn, zo'n vriendje dat je een rollator probeert aan te smeren... Extreme duivel

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:27

Ka heeft een Kater }>
Het is gelukkig lang geleden dat ik zo'n spierpijn heb gehad, maar ik weet helaas wel hoe het voelt. Oud, bejaard en stram Haha!
En Ret is nog steeds dezelfde spring in 't veld (letterlijk? Schijnheilig ) *LOL*
Hoe zit het met je kuiten, ook spierpijn?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 11:29

Het gekke is dat ik vlak na de rit alleen last had van m'n rechter kuitspier, maar dat NU juist de minst pijnlijke plekken mijn kuiten zijn. Vooral m'n bovenbenen zitten helemaal vast, en m'n bovenarmen en buikspieren werken ook niet echt mee.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:32

Jeetje! Dat is wel heel erg balen zeg, dat je er zelfs niet goed van kan slapen Scheve mond

Ik had gisteren nergens last van, een klein beetje spierpijn in mijn onderrug, omdat ik niet gewend ben om zo lang in verlichte zit te galopperen.

Vandaag loop ik ook behoorlijk als een idioot, want ik heb enorme last van mijn scheenbenen, net zoals na het snowboarden...rare plek hoor Verward
Massage vanavond van mijn vriendje kan ik wel gebruiken, een rollator gaat in mijn geval wel erg ver Knipoog
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 08-04-03 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:32

ag gossie Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:34

Je mag wel in mijn bad hoor Ka.

Magnesium ben ik nu ook aan het slikken. Ik wilde het tegen de kramp hebben en kreeg dit als advies. Maar ja, nog geen wedstrijd gereden dus kan je de ervaringen nog niet vertellen:-)). Denk er ineens wel aan dat ik ze nog moet nemen. Bleeeh, ze zijn zo groot.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:36

Ik moest direct denken aan een liedje van de SpaceMarines na het zien van je titel, daarvan gaat het refrein;

"pijn is fijn en dat zal altijd zo zijn, ik lig er niet van wakker want ik ben een houthakker" Tong uitsteken