Tamme rat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Tamme rat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 20:54

Sinds vanochtend loopt er een tamme (qua kleur) wilde (qua gedrag) rat door onze tuin. Leuk, maar wat zal ik er mee doen? Hem vangen probeer ik, eerst ga ik hem voeren in een openstaande kooi en dan...klap deksel dicht.
Maar wat dan? Ik ben bang dat ze hem afmaken bij het asiel, en dat wil ik ook niet. Hem houden ook niet, want ik heb al dieren genoeg. En mijn konijn hoop ik binnenkort zwanger te hebben en met jonkies mag hij echt niet in haar kooi!
Heeft iemand suggesties?


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:56

Is er geen opvang oid waar je het beestje heen kan brengen?
En weet je zeker dat hij wild is?
Wat voor kleur heeft hij?
Je kunt ook een advertentie ophangen,misschien is iemand in de buurt een rat kwijt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:57

ik zou het niet weten! maar pb destinietje anders even, zij heeft ook tamme ratjes, misschien dat zij wel weet wat je er mee moet doen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:37

Ik heb zelf ook een tamme rat.
Je ziet het verschil tussen een tamme en een wilde rat heel goed.
Als het echt een tamme is moet je hem vangen anders overleeft hij het niet, je kan dan best een plaast zoeken soort asiel voor ratten enz..
laat me iets weten!!!

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:54

1 ding is zeker als je hem niet snel vangt is die al dood, omdat die niet kan overleven in de natuur omdat hij mist wat een wilde rat moet hebben.
Ze kunnen geen voedsel vinden enz.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:06

Ik heb inderdaad ook ratjes. Ik heb er nu 9 zitten, maar kan er echt niet meer bij gebruiken. Je kan hem het beste te koop zetten op een rattensite, want als je hem gratis aanbied, heb je hele grote kans dat er slangenliefhebbers op af komen. Je moet hem inderdaad snel vangen, want een tamme rat in de natuur overleeft het niet lang... succes ermee!
Ps: deze site kun je hem bijvoorbeeld te koop zetten: http://beta.prikpagina.nl/list.php?num=510


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:10

Je kan ook even de dierenambulanche bellen en vragen of zich iemand gemeld heeft die hem kwijt zou kunen zijn. Stel er loopt nu net in een ander deel van jullie buurt een kind te zoeken naar karel die jij te koop aanbied Knipoog

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:03

Tip: leg een container (clico) op de grond, het deksel omhoog met een stok eronder. Stuk ham oid in de container, touwtje aan de stok, in de bosjes gaan zitten, en aan het touwtje trekken als hij erin zit.
Dan de container weer overeind en het ratje eruit halen. Oh ja, niet met blote handen, want waarschijnlijk zal hij/zij dan wel bijten uit angst.

Als het echt een tamme rat is en een vrouwtje, en je kan hem niet kwijt, wik ik haar ook eventueel wel hebben. (Heb al ratten in huis sinds ik 2 ben, en ook regelmatig opvangratjes).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:39

Wat is er met 'm gebeurd? Als je bij mij in de buurt woont en je moet 'm kwijt dan geef maar een brul. Ik heb jaren lang ratjes gehad Lovers

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:06

ben wel benieuwd naar de kleur

Ik heb zelf ook jaren lang ratten gehad. Zelfs een keertje 22 tegelijk Haha!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:39

machie schreef:
ben wel benieuwd naar de kleur

Ik heb zelf ook jaren lang ratten gehad. Zelfs een keertje 22 tegelijk Haha!

hehe zoiets heb in ongeveer ook meegemaakt Knipoog
alleen waren het er 14

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:28

ach, ik had 2 nestjes tegelijkertijd Gaaaap
Zelfs de bevalling was bijna tegelijk

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 21:50

Heb hemnog niet gevangen maar wel gezien. Ik voer hem elke dag bij, en kan ook drinken. Het is een hele grote, zwart met witte vlekken...Hij is nu aan het azen op mijn konijnenhok, maar dat is niet leuk vond knijn. Boos!
Ik moet hem echt kwijt, want anders ben ik bang dat hij wordt gepakt door katten of de buurhond. Mijn honden hou ik zolang binnen. heb zelf ook ratjes gehad, maar heb er nu echt geen tijd voor. Wie komt hem vangen Knipoog) Maw: gratis af te halen, alleen effe vangen Lachen
Moet je wel vroeg komen, zie hem alleen in de morgen als het net licht wordt.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 21:51

Uh bedoel wit met zwarte vlekken

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:13

Pauline schreef:
Heb hemnog niet gevangen maar wel gezien. Ik voer hem elke dag bij, en kan ook drinken. Het is een hele grote, zwart met witte vlekken...Hij is nu aan het azen op mijn konijnenhok, maar dat is niet leuk vond knijn. Boos!
Ik moet hem echt kwijt, want anders ben ik bang dat hij wordt gepakt door katten of de buurhond. Mijn honden hou ik zolang binnen. heb zelf ook ratjes gehad, maar heb er nu echt geen tijd voor. Wie komt hem vangen Knipoog) Maw: gratis af te halen, alleen effe vangen Lachen
Moet je wel vroeg komen, zie hem alleen in de morgen als het net licht wordt.



Waar woon je? Lachen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 11:37

In Helmond, is wel een eindje weg. Maar dn heb je ook wat, haha. Heeft vannacht nog braaf zijn eten opgegeten, wel de lusten en niet de lasten van die mensen, denkt hij volgens mij, hihi.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:41

machie"]
ben wel benieuwd naar de kleur

Ik heb zelf ook jaren lang ratten gehad. Zelfs een keertje 22 tegelijk Haha!
[/quote]
[quote="Tessake schreef:
hehe zoiets heb in ongeveer ook meegemaakt Knipoog
alleen waren het er 14


hihi, de dierenwinkel zei bij mij dat het 2 mannetjes waren, maar na een paar weken kreeg dat ene mannetje toch echt 11 (!!!) kleine ratjes Haha! dus toen had ik er ook 13. Ik heb paps en mams gehouden en 2 zoons en een dochter. Mijn kamer is bijna 1 grote rattenkooi Haha! (gelukkig hebben we een aparte slaapkamer Knipoog) Ik kan er helaas niet meer hebben, maar ik wens je veel succes met vangen en ik hoop dat ie óf weer bij z'n oude baasje terecht komt óf een nieuwe goede thuis krijgt!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 08:27

Heb hem gisteren proberen te vangen met oiemand van een opvang voor ratten, maar was onvindbaar. Heeft ook niet meer gegeten en vanochtend zag ik hem niet... Vrees het ergste.Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:46

Dat is nou altijd het probleem... als je ze eenmaal wil vangen, komen ze niet meer opdagen.. succes er mee nog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, GoogleAdsense, Muga, Muronia en 143 bezoekers