Inferno x Esteban

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 14:53

Echt heel kinderachtig, maar kan iemand mij vertellen hoe ik informatie vind over dit KWPN paard?
Ik weet niet eens welke naam voor z'n moeder of vader staat...
Dom he! Kan iemand mij dit vertellen?

bedankt! Schijnheilig


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:55

Mail even naar het KWPN. Geloof dat hun website http://www.kwpn.nl is en daar zal vast wel een mailadres bij staan.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 17:54

Zo te zien is Inferno de vader en Esteban de vader van de moeder. Succes met verder zoeken. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 06:39

laat het even weten als je die Esteban gevonden hebt. Da's ook de vader van Lois en ik kon er ook nix over vinden. Zijn vader is Wolfgang en daar heb ik wel foto's van gevonden.

Niets zo charmant als een paard in her land.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 13:58

Op de site van KWPN kon ik niets vinden. Iemand suggesties waar ik moet zoeken????
doei Frusty

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:03


Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 17:18

heb je al wat gevonden over Inferno???? waar ik werk stond eerst een 4jarige ruin, met als paps Inferno. ik ben ook al eens op zoek geweest naar info maar niets kunnen vinden. ben benieuwd of t jou wel gelukt is!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 07:54

Jaaa! IK heb wat kunnen vinden. Komt ie:
Hier alvast wat informatie over de hengst Estaban, ik zal even gaan zoeken naar informatie over Inferno, want daarvan heb ik zo niets bij de hand.

ESTABAN
Wolfgang x Nimmerdor Pref

1.72 m
Bruin

Vader Wolfgang is één van de de vooraanstaande hengsten van Nederland, waarvan nu al tal van produkten hun weg hebben gevonden over de hele wereld. De nakomelingen van Wolfgang zijn opmerkelijk best ontwikkeld en Estaban vormt daarop geen uitzondering. Estaban voert aan zowel vader- als moederskant het bloed van de gewaardeerde Holsteiner hengst Farn pref, die onder meer de onovertroffen hengst Nimmerdor pref (hengst van de eeuw), de vader van Estaban´s moeder Zanora keur bracht. Nimmerdor heeft inmiddels 17 goedgekeurde zonen. Farn staat zelf bekend als vader van de bekende sportpaarden als Pasquino ZB en Optiebeurs Investment.
Wolfgang
Nimmerdor pref

Farn pref

Estaban´s moeder Zanora (v.Nimmerdor), wist tijdens de jubileumkeuring in Groningen veel indruk te maken en voor haar IBOP (AA) maar liefst 94 punten te scoren! Haar moeder Tanora heeft de bekende Lucky Boy xx- zoon Octrooi als vader. Octrooi sprong als Best of Luck internationaal in de Verenigde Staten. Een andere in het oog springende naam in de pedigree van Estaban, dat bol staat van het prestatiebloed, is die van Koridon xx, één van de meest gebruikte volbloedhengsten in Nederland.Hij is ook de moedersvader van de hengst Nimmerdor (Farn pref x Koridon xx). Verder komen we de onvergetelijke Eratshosthenes xx nog tegen als vader van de keur preferente Jolanda, moeder van Wolfgang. Eratosthenes xx bracht sportpaarden van absolute wereldklasse, waaronder Iwan F en Isocrates.

Tijdens het verrichtingsexamen van 1989 viel Estaban op vanwege zijn uitstekende basisgangen. Zijn stap is regelmatig en ruim, zijn draf ruim voldoende en de galop sterk en goed gedragen. Hij scoorde voor deze belangrijke onderdelen drie keer een 7,5. De eigenaar zag er in het seizoen 1990/1991 nog vanaf om Estaban te laten uitkomen in de NHS/KWPN-hengstencompetitie omdat de bruine in zijn eerste dekperiode al heel wat merries had bediend, maar Estaban heeft later alsnog bewezen dat hij de strijd op alle fronten aankan. Zo werd hij vierde tijdens de hengstencompetitie in de categorie B-dressuur. ( dat is de klasse M dressuur).

Twee zonen van Estaban zijn inmiddels op de hengstenkeuring sterwaardig verklaard. Daarnaast heeft Estaban al een aantal kampioensveulens geleverd, zoals bijvoorbeeld in Serooskerke ( Estaban x Ridder) en in Nieuwvliet (Estaban x Lucky Boy xx)

inmiddels staat Estaban óf op wacht óf is hij afgekeurd, dat heb ik niet kunnen vinden. Dit boek komt trouwens 1995. Ik krijg deze week een scanner, dus dan kan ik je wel een foto scannen van Estaban. En ik zoek dus nog (snel) naar informatie over Inferno.

Alleen nou zijn de foto's denk ik niet meegekomen. Hoe doe ik dat!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 08:49

ik ben benieuwd naar Estebans foto. Eindelijk eens wat info over Lois z'n vader. Als je niet weet hoe je een foto in moet voegen:
1) save een foto als jpeg bestand ergens op je pc
2) ga naar http://www.bokt.nl/forums/upload.php
3) browse onderin het scherm naar de file die je hebt gesaved totdat ie in het browse hokje staat
4) druk op de upload kno zodat de file als regel in het upload scherm staat
5) selecteer de regel met je linkermuisknop en doe ctrl-c
6) open een topic in het plaatjesforum en doe ctrl-v
7) voeg je tekst toe en druk ok
8) ga terug in je bericht om je plaatje te bekijken.
Ik hoop dat het dan wel lukt Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 11:25

foto van Nimmerdor:
[img]../upload/117/nimmerdor.jpg[/img]
Wolfgang:
[img]../upload/117/wolfgang.jpg[/img]
[img]../upload/117/wolfgang2.jpg[/img]
[img]../upload/117/wolfgang3.jpg[/img]
[img]../upload/117/wolfgang4.jpg[/img]
Farn:
[img]../upload/117/farn.jpg[/img]
En nu Esteban nog want daar kan ik nooit een foto van vinden

Niets zo charmant als een paard in her land.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 12:07

Ik krijg het e.e.a. thuisgestuurd over beide paarden. Dus eerdaags kan ik voor het eerst gaan scannen en dan krijg je een foto!!

Doei Koe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers