Endurance Austerlitz->Beter laat dan nooit ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Endurance Austerlitz->Beter laat dan nooit ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 16:18

Ook nog een verslagje van mij dan maar.. Ben de laatste geloof ik, maar ach, dit kon ik niet overslaan..

Weer vroeg op, 6 uur. Omdat mijn moeder/groom er niet bij kon zijn vandaag, moesten mijn vader, ik, Navy en opa en oma Lachen de klus alleen klaren. Dat ging trouwens super.
Navy deed eventjes moeilijk bij de trailer, maar toen mijn vader (die inmiddels cameraman denkt te zijn..) eindelijk zijn camera weglegde om toch maar te helpen.. stond ze er binnen no-time in.

Op naar Austerlitz.. Dat was nog geen 20 minuutjes rijden, zo heerlijk is dat. De route was ons geheel bekend: we rijden dagelijks over die paden. Heb er nog meegezeten of dat wel zou gaan, maar dat viel alles mee.

Voorkeuring was helemaal goed, er waren veel paarden met locomotieproblemen, en dat is altijd spannend met mijn hoefkatrolpaciëntje Knipoog Maar gelukkig weer onnodig, helemaal goed. Nog behoorlijk wat complimentjes gekregen over Navy´s manen, die waren in trek vandaag Tong uitsteken

En toen klaarmaken.. Altijd zo vreselijk, dat wachten.. Met tegenzin wat gegeten en toen gauw opgezadeld.
Op naar de start. Daar was het druk omdat klasse 2 elk moment kon vertrekken. Nog even met Karin gebabbeld en toen die weg waren vooral veel Navy-problemen gehad.. net als in Kootwijkberbroek.. Een en al steigeren en schrapen.. "Ik wil!! IK WIHIL!!".
En daar gingen we uiteindelijk.. Meteen 2 voorgangers ingehaald, zij draafde, ik draafde.. Maar tsja, Navy draaft nou eenmaal 3x zo snel. Vonden ze niet zo leuk. Na netjes te hebben gevraagd of ik kon passeren, en geduldig wachtte op een teken dat ik er langs kon (ze reden naast elkaar en moesten dus even achter elkaar gaan rijden), kreeg ik snauwend "Kom dan!! Ga nou!! Komt er nog wat van?" te horen. Achja, iedereen heeft de zenuwen op zo´n dag..

Op ongeveer 4 km reden we achterop Karin en Ret Lachen Ret had er zin in, overduidelijk Ik dacht dat Navy wel eens kon drammen, maar die kan er ook wat van Schijnheilig Bij de eerste groompoist gewoon doorgereden.

Het was zo ontzettend vreemd om in je eigen omgeving te rijden.. Ik wist elke hoek, elk zwaar stukje, elke boomstronk uit m´n hoofd.. Heel gek! De km´s leken wel 100x korter dan ik ze altijd had gedacht, we waren zo bij de P/A..

Daar was de hartslag netjes, 52. Ze loopt zich nooit op te fokken 2 km voor de P/A, maar nu wel. Ik denk dat ze nog te energievol was om te relaxen.. En te hengstig Lachen Ze bleef maar drammen..
Maar goed, hartslag dus voldoende, en weer lekker verder gereden. Nog een keer Karin tegen gekomen (we bleven elkaar inhalen Knipoog ), maar omdat Navy toch wat sneller draafde dan Karins bedoeling was zijn we doorgereden.

Het ging zo lekker allemaal, we vlogen door dat parcours. Nog wel een paar keer gestapt om niet te ver boven de 13 km/u uit te komen.. En toen gefinished. 26 km, 13 km/u is dus exact 2 uur tijd. En we zaten op 1 uur 59.. En we waren er bijna.. We zouden exact de 13 halen! Ehm.. Vergeet je niet iets?? Ow sjit, opstijgen! Gauw erop, ietsjes doorgestapt, en voilá, exact in de 120e minuut Lachen Hoe bedoel je timen?

Hartslag was bij de finish super netjes: 44, echt geweldig. Niet zo fantastisch als de 38 vorige wedstrijd, maar dat was ook té extreem Lachen Ademhaling van 12, ook perfect.
Toen gauw afgezadeld, laten drinken, plassen, wat hooi.. En naar de nakeuring.. Gelukkig ook alles weer 100% goed, nog lekker soepel en attent. Ik ehb zelfs nog serieus met de gedachte gespeeld naar huis te RIJDEN, maar vond dat Neef genoeg werk verricht had (al had ze het met gemak gehaald..).

Rustig op de trailer gezet en thuis op de wei. Lekker rennen eerst nog, even rollen, drinken en toen gauw het gras in gedoken: die had het gewoon als een dagelijks trainingsrondje gezien.. Omdat de prijsuitreiking nog lang niet zou beginnen zijn we nog even langs huis gegaan.
Om kwart voor 4 weer terug, en toen wachten.. wachten.. wachten.. Pff, dat is het vermoeiendste van de hele dag!

Rond 6 uur begon het dan toch. En ja hoor: EERSTE. Dan denk ik maar één ding: "en dat met mijn afgekeurde hoefkatrolknol..". Ik merk wel dat de prijs me opzich weinig doet, of het feit dat ik eerste was. Tuurlijk, het is leuk, maar ik vond het veel le4uker dat Neef zo´n lage hartslag had en dat we zo exact getimed hadden Lachen Toch een leuk KNALgeel halster (arm paard..) en een heel tevreden gevoel.

Karin keek nog verbaasd op toen ze de bestcondition scheen te hebben gewonnen, was helemaal stil Lachen Echt leuk om te zien, en knap gedaan!

Ik baalde wel dat ik geen klasse 2 heb gedaan, we hadden het makkelijk afgekund. Nu is het even uitkienen wanneer we dat dan wél gaan doen; Kootwijk is namelijk 62 km, en da´s toch wel een stukje meer..

Groetjes een hele tevreden Mandy

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:23

Gefeliciteerd!! Party!! Party!! Party!!

Ik dacht al dat jij dat was toen ik net de uitslagen bekeek, ook omdat er "draver" bijstond....vroeg me al af waar het verslag van de enige winnaar bleef!

Mooi getimed hoor, dat moet ik allemaal nog maar onder de knie zien te krijgen....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:30

Ik had ook al in de uitslagen gezien dat je 1e was en wachtte dus ook met smart op je verslagje!
Van harte gefeliciteerd joh!
Eerste worden in je 'achtertuin', super!
En inderdaad 'met je afgekeurde hoefkatrol-knol' Knipoog
Je hebt wel iets met timing he? Nu al zo perfect en ik herinner me ook een rit waar je exact 15 km/h hebt gereden *LOL*
Super joh!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 16:46

Klopt Haha! In Holten, maar toen ging het echt toaal onbewust.. Kwamen we binnen, na een tijdje eventjes uitgerekend, en bleek het exact 15 te zijn.. Nu waren we er iets meer mee bezig dan toen die keer..

Maar goedm gauw klasse 2, kan niet meer wachten Lachen Mag hopen dat we dan ook tussen de 12/13 km/u zitten, maar ach, dat moet lukken Tong uitsteken

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Xsara
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:50

Gefeliciteerd!! Echt super.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:04

Gefeliciteerd zeg, topprestatie! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:43

gefeliciteerd he.
kwam jou nog tegen toen je over dat kruispunt met stoplichten heen kwam.
ik ging toen weer net richting pa.
navy liep echt mooi toen.
ik zat op dat schimmeltje, rood hoofdstel, maar weet niet of je ons gezien hebt want je reed aardig door.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:46

Nogmaals gefeliciteerd met jullie overwinning! Party!!

Ik dacht dat Ret hard kon draven, maar jullie kunnen er helemaal wat van! Helaas maakt Ret zich in zo'n tempo vaak te druk en naast je blijven galopperen leek me ook niet zo'n goed plan (wij moesten nog 2 x zo ver als jullie) dus hebben we jullie maar lekker vooruit laten gaan.

Ik heb nu een cd voor me liggen met -als het goed is- alle foto's van gisteren, ga zo kijken en dan zie je vanzelf wel of die foto van jullie er ook bij zit!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:07

Gefeliciteerd! Netjes gedaan hoor. We komen je wle tegen in klasse 2!

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:10

marieketencate schreef:
Gefeliciteerd!! Party!! Party!! Party!!

Ik dacht al dat jij dat was toen ik net de uitslagen bekeek, ook omdat er "draver" bijstond....vroeg me al af waar het verslag van de enige winnaar bleef!

Mooi getimed hoor, dat moet ik allemaal nog maar onder de knie zien te krijgen....


Hoi Marieke,

Iedereen die de wedstrijd goed heeft uitgelopen is een winnaar hoor!!!! Het gaat er niet om of je nu 1e of 60e ste wordt. Het uitreiden is je overwinning......

Geniet van de dag

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:44

Goed gedaan Mandy!!! Gefeliciteerd! En waren de veterinairen nu wat aardiger dan in KWB?
Ik zie je wel in Kootwijk, hopelijk loopt Salty dan ook weer zo lekker als in KWB.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:51

Westernfreak schreef:
En waren de veterinairen nu wat aardiger dan in KWB?


Ze waren streng en kritisch, maar wel heel redelijk. Echt een verademing vergeleken bij KWB!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:18

gerritje"]
[quote="marieketencate schreef:
Gefeliciteerd!! Party!! Party!! Party!!

Ik dacht al dat jij dat was toen ik net de uitslagen bekeek, ook omdat er "draver" bijstond....vroeg me al af waar het verslag van de enige winnaar bleef!

Mooi getimed hoor, dat moet ik allemaal nog maar onder de knie zien te krijgen....


Hoi Marieke,

Iedereen die de wedstrijd goed heeft uitgelopen is een winnaar hoor!!!! Het gaat er niet om of je nu 1e of 60e ste wordt. Het uitreiden is je overwinning......
[/quote]

Natuurlijk, maar het is toch leuk om de winnaar des winnaars te zijn Tong uitsteken

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 16:54

Nogmaals: een hartslag van 44 (of 38 zoals in KWB Haha! Haha! ) vind ik een heel wat betere prestatie dan een eerste prijs. Een goed gevoel, tijdens en ná de wedstrijd doet me veel meer Lachen Maar leuk is het natuurlijk wel Lachen

Bedankt allemaal voor de lieve reactie´s Lachen Helaas hebben we zelf weer geen foto´s, mijn vader heeft de digi verbannen voor de digitale videocamera Frusty

En mooooi onderschrift Karin Geweldig!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:00

woeee goed joh
nog een x gefeliciteerd Pling (2e x vandaag Knipoog )
Echt heel leuk dat het zo goed ging Pling

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:23

NaVy! schreef:
En mooooi onderschrift Karin Geweldig!


Retje 'F1' Verstappen, met dank aan Chello. Haha!

Retje had gisteren bij de nakeuring trouwens ook een ademhaling van 12, heb even vergeleken met andere vetkaarten en zag dat ie 'm nog nooit zo laag had gehad! Bloos

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:03

tja ademhaling kan soms erg laag zijn. heb ooit een keer 8 gehad bij Uck. Euhhh leeft ie nog.....

Geniet van de dag

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:07

Heey mandy,
Goed joh!! alweer! eerste!! dat gaat lekker!!
En knap dat Navy dan ook nog zo'n goede hartslag heeft enz...
Goed hoor ga zo door! Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 08:54

Karin"]
[quote="NaVy! schreef:
En mooooi onderschrift Karin Geweldig!


Retje 'F1' Verstappen, met dank aan Chello. Haha!

Retje had gisteren bij de nakeuring trouwens ook een ademhaling van 12, heb even vergeleken met andere vetkaarten en zag dat ie 'm nog nooit zo laag had gehad! Bloos
[/quote]

Retje? Verstappen? En Chello??? Hiermee kan je dan toch niet bedoelen dat hij snel is. Want ik heb Ret nog niet de grindbak zien opzoeken en zo langzaam als Chello heb ik hem al helemaal niet zien gaan. Dan had het een schildpad geweest en dan nog was ie sneller:-)

'Paint' it 'Black'

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:13

Nope, die grindbak zat me ook even dwars, hoewel ik Retje toch een paar keer bijna heb moeten stopzetten in de berm naast het ruiterpad. Haha!

En de tekst van die reclame heeft destijds nogal indruk op me gemaakt, idd alleen jammer dat-ie van Chello was. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:53

hahaha, wellicht kun je ret laten sponsoren...
\Chello retje.....

Geniet van de dag

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:06

gerritje schreef:
hahaha, wellicht kun je ret laten sponsoren...
\Chello retje.....


FerraRETJE Haha!

'Paint' it 'Black'

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:31

Maar dan slaat het logo weer nergens op, want Retje steigert nooit. Haha!

Mandy, ik heb trouwens je foto inmiddels op mijn server staan! Ik ga zo wat foto-topics plaatsen, dus beware! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 12:58

voor een sponsor zou ik best wat willen aanpassen hoor......

Geniet van de dag

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:05

Nou het lijkt erop dat Maaraak toch is goedgekeurd. Ik ga er dan maar even vanuit. Ga oveirgens ook even wat tootjes plaatsen zo.

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker