Zo mooi mogelijk.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Zo mooi mogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 13:08

Zoals iedereen wil ik graag mijn paardje zo mooi en gezond mogelijk zien. Maar ik krijg het idee dat ik zo ongeveer alles wel heb gedaan nou.

Ik heb een haflinger dus haar manen en staart was ik met zilvershampoo, ze krijgt elke dag voldoende beweging zodat ze een mooi figuurtje krijgt en een goede conditie. Van de winter heb ik haar manen getrokken omdat ze heel veel had afgeschuurd. Ze beginnen al weer wat te groeien. Maar hoe krijg ik ze nou echt weer lang en houd ik ze ook mooi vol? Verder krijg ik haar benen maar niet mooi wit.

Wie heeft er nog meer tips om mijn paardje zo mooi mogelijk voor de dag te laten komen?


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:18

manen niet te vaak kammen, voordat je ze kamt veel anti klit er in gooien
en de benen kun je ook wel met zilvershampoo doen, wel heel goed weer afspoelen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 13:30

Dat met die benen heb ik ook geprobeerd. Met de lange haren aan de achterkant lukt het prima. Heb alleen wat problemen met het inwrijven van de shampoo aan de voorkant, waar de haren zo kort zijn...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:33

Die benen kan je ook met zilver shampoo doen. En als je ze echt verblindend wit wil hebben moet je Quick Silver shampoo uit Amerika hebben. Dat gebruikte ik vroeger voor mijn katten (is off. voor paarden hoor) en ze werden er superwit van.

Gewoon goed inwrijven, heel even in laten trekken (niet te lang anders heb je blauwe benen:-) en er weer uitspoelen.

'Paint' it 'Black'

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 16:51

Weet je ook hoe ik daar aan kan komen?

Heeft iemand verder nog tips? Waar gaan ze mooi van glanzen enz?

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:13

ik wil niet blond Haha! overkomen maar wat is zilvershampoo Lips are sealed Schijnheilig

[EA-TK-PP] Gelderse merrie.
Evt inruil haf mogelijk!


Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 22:35

Shampoo voor wit haar. Het is fel blauw of paars, en verweiderd blonde, gele zwarte kleur uit witte haren.

shaundylover
Berichten: 236
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:42

idd niet teveel er aan zitten en uit de klit halen met je handen ipv een borstel ofzo.......

XXX linsey

Leeftijd is maar een getal wat je bij je geboorte hebt meegekregen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 07:11

Op de western-stal waar we van de winter 2 mnd. stonden, wassen ze de witte delen van het paard (voor wedstrijden, als ze er écht goed uit moeten zien) met een wasmiddel voor gordijnen Tong uitsteken !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:26

er is speciale shampoo te krijgen om witte sokken weer wit te maken, met een beschermlaag zodat ze minder snel weer zwart zijn Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:24

staart doe ik met biotex. Warm water, schep biotex (groene doosje) erin, staart erin, 10 min/kwartiertje laten weken (krijg je lamme armen van trouwens) en tada, schitterende staart

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:31

Stef, doe je dat alleen bij een paard met witte staart, of ook bij eentje met een zwarte staart ??

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:46

ik doe het alleen bij jamaica. Als hon's staart vies is voldoet normale huis tuin en keuken shampoo (babyshampoo meestal)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:51

Ik was na het rijden de benen altijd met gewoon koud water, gaan ze mooi van glanzen en de sokken blijven ook netjes wit. Maar ja, ik heb een koffievos en een haf heeft toch wel wat lichtere benen.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:56

de groene biotex kan ik beamen!
inderdaad...een lamme arm na een kwartier....maar wel resultaat! Tong uitsteken

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:04

M'n tinker zijn sokken zijn gek genoeg weer helemaal schoon als ie door de modder heeft gebanjerd om vervolgens in een hoog opgestrooide stal te komen staan ... zonder wrijven en wassen!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 17:47

Die van Ewalda zijn voor grauw, achter wel wit, maar de onderste lange puntjes zijn dan weer geel. :s

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:16

Simpel: doe je paard een deken met half om, transportbeschermers om die tot aan de lies komen, staartbeschermer en een masker.. Voilá, een schoon en (onder al die zooi Lachen ) mooi paard Lachen

Hihi, nee hoor. Maar opzich is een paard een paard, daar moet je niet elke dag aan gaan wassen en frunnikken.. Glanzen gaan ze toch wel van een goede gezondheid Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 19:24

Dat was ik ook eigenlijk niet van plan hoor. Haha! Maar om je paard schoon te houden moet ie het wel eerst zijn he?

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:08

Mystica schreef:
Verder krijg ik haar benen maar niet mooi wit.


Paard inladen en naar het strand rijden, daar ff door het water lopen Haha!
prachtige schone benen! Knipoog

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:51

NaVy! schreef:
Hihi, nee hoor. Maar opzich is een paard een paard, daar moet je niet elke dag aan gaan wassen en frunnikken.. Glanzen gaan ze toch wel van een goede gezondheid Lachen


Helemaal mee eens!!! Maar ja, ik kan me voorstellen dat je er voor een wedstrijd extra goed uit wilt zien.
Mijn paard was ik 1 a 2 keer per jaar denk ik. Mijn schimmeltje wel wat vaker en Nanda (de witte pony die Bertus voor de kar heeft lopen) was ik telkens een dag voor de wedstrijd (dat zijn er niet zo veel Schijnheilig ) Voor Salty voldoet een paardenshampoo of babyshampoo.
Voor Nanda gebruik ik zilvershampoo voor manen, staart en benen. Ze blijft dan nog wel een paar dagen glansen.....als je die modderlaag even wegdenkt tenminste Haha!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:24

Anti-klit-SHAMPOO is een afrader, tenzij het speciaal voor paarden is. Schwarzkopf Anti-klit eindigde bij mij in een ranzige vette staart. Na intensief uitspoelen bleef zijn staart kleven en het trok vuil aan. Jakkes! Manen kan je vlechten, hoewel dat soms zorgt voor extra geschuur dus in de gaten houden. En een borstel aan de muur schroeven om tegen te schuren werkt ok.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:04

trouwens, de benen van de meeste hafs zijn niet wit, die zijn wat gelig (met uitzondering van witte aftekeningen)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 12:50

Dat weet ik. Haha! Als je de benen nat maakt, zie je de aftekeningen, maar als ze opdrogen worden ze weer geel.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 13:56

Volgens mij moet je ook niet teveel wassen, dt is slecht voor de vetlaag, en gaat oa je staart juist klitten! Rgelematig uitpluizen met je handen, enne, als Joris gerold heeft en helemaal tevreden en zwart aan kotmsjouwen, dan geniet ik van zijn blije koppie! *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Noor17, YandexBot en 74 bezoekers