laarzen laten glimmen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 22:16

Volgende week woensdag heb ik weer een dressuurwedstrijd. Het is alleen zo lang geleden dat ik rubberen rijlaarzen heb moeten poetsen voor een wedstrijd, dat ik al niet eens meer weet hoe ik ze mooi glimmend krijg. Voor m'n vorige wedstrijd had ik ze net nieuw, dus toen hoefde ik ze niet te poetsen. En mijn zusje heeft al jaaaaaren leren laarzen, dus haar hoef ik het ook niet te vragen.

Er staat me iets bij van slaolie, maar is dat wel goed? Of kan ik gewoon beter leervet gebruiken (ook al is het geen leer)? Ik heb trouwens van die Aigle's Ecuyer, met zo'n kap aan de bovenkant.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:30

Aigle Swipol. Da's een spuitbus met glans- en onderhoudsmiddel voor rubberen rijlaarzen.

Ik denk trouwens dat er ook wel huis-tuin-en-keukenmiddeltjes zijn, zoals gewoon water en zeep, volgens mij werkt dat ook wel.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:43

Inderdaad, Aigle Swipol is ideaal, ik gebruik het zelf ook. Je laarzen gaan weer helemaal glimmen en zijn als nieuw. Voordat ik dit kende gebruikte ik ook wel slaolie. Werkt ook prima.

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-08-01 09:06 ]</font>


Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 23:56

Ik gebruikte voor mijn rubber laarzen atijd van die vloeibare zwarte schoensmeer, kant en klaar in een vlesje met een sponsje boven op (snap je welke ik bedoel??) FF insmeren laten drogen en klaar en die geven ook niet af! Heb zelfs een keer van een jury in m'n protocol een compliment gekregen over hoe mooi mijn laarzen glommen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 06:51

Aigle Swipol werkt inderdaad heel goed. Beter geen olie gebruiken want dat is mega slecht voor het rubber. Schoensmeer is ook niet echt bevoordelijk voor het rubber.
Afwasmiddel enzo mag je wel gebruiken om ze goed schoon te maken maar vooral geen schuursponsje gebruiken.

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 07:21

Ik maak ze eerst schoon met een spons met water en schoonmaakmiddel dat niet schuurt ( Ajax ofzo) en dan smeer ik ze dun in met dat spul dat je voor dashboards van auto's gebruikt. Dat poets ik uit als het droog is en dan glimmen ze goed, ze zijn niet vet en ze piepen niet als je rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 07:27

Volgens mij zit er in dat spul van Aigle bijna hetzelfde spul als in dashboard spray. Is ook qua prijs bijan hetzelfde dacht ik Haha!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 07:32

Ik smeerde er vroeger altijd sla-olie op en dat werkte goed. Ze glommen altijd enorm. En daarna, als het goed uitgewreven is, even met een panykousje erover!
Pling

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 07:56

Eerst goed schoonmaken met afwasmiddel en inderdaad GEEN schuursponsje!!! daarna wrijf ik ze altijd in met zonnebloemolie (ofzo iets..) en na een tijdje poets ik ze op! Niks geen dure spulletjes Haha! , maar het werkt net zo effectief!!

Succes!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 09:05

Ik pak altijd mijn potje zadelvet erbij en dat er lekker opsmeren. Nadeel is wel dat je het erop moet doen voordat je de ring in gaat, anders wordt het snel dof, maar als je het er voortijdig op smeert, glimmen je laarzen als een spiegel.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 15:26

Ja, idd. Die spuitbus van Swipol hadden wij ook altijd voor mijn rubberen laarzen. DAar gaan ze echt onwijs van glimmen!!
Dat was (toen) zo'n wit met groene spuitbus, toch??

Succes zussie!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 16:21

ik doe het altijd met sla olie maar dan moet je het wel even laten drogen
of goed uitsmeren anders krijg je als nog allemaal zand erop dat blijft kleven


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Googlebot, Wopkebrok en 31 bezoekers