Vraagje aan Suzanne over Imatador

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-01 10:54

Hoi Suzanne, mijn vraag luidt of Imatador ook gebruikt wordt als dekhengst. Ik lees hier nooit iets over van jou, dus ik nam aan van niet. Ik heb begrepen dat het een in
Spanje goedgekeurde dekhengst is?

Ik vraag dit omdat een kennisje van mij een papierloze Lusitanomerrie heeft, die ze graag wil laten dekken door een barokke hengst, die zelf goed presteert, geen ramshoofd heeft, met goede gangen (zonder dat echte maaien) en een heel fijn karakter. De Lusitanohengsten in Nederland vind zij niet passen op haar merrie (die erg mooi is, maar een grote witte vlek op haar schouder heeft, waardoor ze niet in het stamboek is opgenomen). Ze denkt dus dat een Andalusier beter bij haar merrie past. Ik heb haar wat foto's van Imatador laten zien (van Arnd) en ze was er helemaal weg van. Imatador heb ik op paard (98? ik weet niet meer precies wanneer het was) gezien onder Hella de Wolff van Westerode in een clinic van haar man en vond hem fantastisch. Eddie was ook zeer lovend over Imatador, vooral over zijn karakter.

Zou het eventueel mogelijk zijn dat mijn kennis haar merrie door Imatador laat dekken of begin je hier niet aan? Zijn er uberhaupt nakomelingen van hem in Nederland? Hij heeft drie zonen, dat weet ik wel, maar of die in Spanje zijn of hier, dat weet ik niet.

In een oude Bit heb ik nog een leuk verhaal gelezen over Imatador, ik hoop dit vanmiddag te kunnen plaatsen (ik zit namelijk op mijn werk en moet die tekst dan even rustig over kunnen typen en dat lukt nu eventjes niet...)

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Mieke


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 12:12

Nou moe...ik had al een stukje geschreven, maar het komt er maar niet onder, dus maar opnieuw!!

Imatador is in Spanje goedgekeurd als dekhengst, is meerdere malen kampioen geweest van de SICAB in Sevilla. Daar komen allemaal goedgekeurde dekhengsten samen en is hij dus steeds als beste uit de bus gekomen! Wij hebben hem nu een maand of 10 en hebben hem hier in Nederland opnieuw laten keuren. Hij is weer goedgekeurd en mag nu dus ook in Nederland dekken...anders had hij dat ook gemogen, maar hadden er geen papieren op het veulen gekomen.
We zijn bezig om hem straks te laten dekken bij 'de Woeste Hoeve', een Andalusier Fokkerij. We willen zelf ook graag een veulen van hem.
Op dit moment zijn we nog bezig met het bepalen van dekgeld etc, zijn er niet zo in thuis nl. Verder zijn we natuurlijk druk met zijn herstel, dus dat wachten we ook even af. En we zitten nog met het dilemma hoe meneer reageert als hij weer gaat dekken!!! Hij knapt erg op na zijn blessure en is opeens zoveel meer hengst!! Gisteren zeiknat op stal, deur uit de voegen getrapt, stangen boven zijn hoofd verschoven, schaafwonden op de voorbenen; heeft weer lekker gereageerd op voorbijkomende merries!!!

Verder is het echt een schattie hoor, inderdaad een gouden karakter, heb 'm nog nooit iets gemeens zien doen. Hij heeft mooie gangen, wel wat verheven, maar hij heeft behoorlijk gepresteerd in de dressuur.

Mail me anders even, dan kan ik hier even overleggen...Bob wil Imatador in principe alleen op goedgekeurde Andalusische merries hebben. Iemand hier wilde haar kruising Fries/Groninger door Mat laten dekken en dat wilde Bob absoluut niet hebben.
Maar een Lusitano ligt toch wat meer in de lijn, dus wie weet....

Wel een compliment trouwens dat jouw kennis zo weg van hem is en hem graag op haar merrie wil...bedankt dus!!!

Groetjes Suzanne

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 15:10

Suzanne heb jij mijn mailtje van maandag jl. over Imatador nog ontvangen? Mijn pc deed namelijk een beetje raar, maar volgens mij is de mail wel goed eruit gegaan.

Nou ja, mocht je hem niet ontvangen hebben, laat me dat even weten via bokt, dan stuur ik hem opnieuw!

Groetjes Mieke


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 21:25

wel ontvangen, maar nog aan het overleggen! Sorry dat ik nog nietheb gereageerd, was wel zo netjes geweest...maar er komt een mailtje terug!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-01 10:03

Maakt niet uit joh, was alleen bang dat je hem niet ontvangen had!

Denk er rustig over na met Bob!

Met die MKZ en rhino ellende houdt alle lol toch even op wat betreft paarden komen bekijken en zo.

Ik hoor het wel!

Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Juniores, Kalea, nikkietjuh en 120 bezoekers