Meeting bij Debo, Rydar & Mexx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Meeting bij Debo, Rydar & Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 20:20

Voorstellen: Rydar, Debo en Mexx
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

draven
Afbeelding

Rydar & Mexx: Spaanse pas
Afbeelding
Afbeelding

Steigeren
Afbeelding

Met Sily Haha!
Afbeelding
Afbeelding

er ging ook wel wat mis Tong uitsteken
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 07-04-03 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)



_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:22

leuke foto's
vooral die blauwe sterren op zijn kont zijn leuk

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:23

ja die blauwe sterren zijn echt gaaf kan er geen genoeg van krijgen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:34

zo mexx kan het ook al goed zeg..!! die spaanse pas hij schopt zichzelf zo wat voor zijn hoofd zo hoog doet hij het !!! egt stoer!!

Tjelle mijn allerliefste fjordje!!

Karley ik zal je nooit vergeten!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:37

karleylover schreef:
zo mexx kan het ook al goed zeg..!! die spaanse pas hij schopt zichzelf zo wat voor zijn hoofd zo hoog doet hij het !!! egt stoer!!


haha,dan zou je raar opkijken,als hij dat zou doen. Haha!

Maar het zijn leuke foto's,Mexx doet het al heel goed.
Maar vooral Rydar is zo onwijs stoer!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:38

Tessake schreef:
ja die blauwe sterren zijn echt gaaf kan er geen genoeg van krijgen

Ja die zijn inderdaad supercool Cool

En mexx, doet zijn spaanse pas ook al goed

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:38

Hahahahha vin alle foto's mooi...maar tis wel jammer dat mijn gezicht er niet vol opstond met steigeren en capriolen Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 21:05

Sily schreef:
Hahahahha vin alle foto's mooi...maar tis wel jammer dat mijn gezicht er niet vol opstond met steigeren en capriolen Knipoog


Nee dat kwam omdat er andere fotografen in de weg stonden Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:13

Ineke2"]
[quote="Sily schreef:
Hahahahha vin alle foto's mooi...maar tis wel jammer dat mijn gezicht er niet vol opstond met steigeren en capriolen Knipoog


Nee dat kwam omdat er andere fotografen in de weg stonden Knipoog
[/quote]

Sjips....dat zou betekenen dat er ergens een foto van mij is die niet aan de buitenwereld geshowt mag worden Cool

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:42

Leuke foto's, maarruh een veulen van 10 maanden die de spaanse pas al kent? en wat ik van horen zeggen heb ook piroëttes??? Vind je dat zelf ook niet een beetje erg jong? Sorry hoor maar ik vind het echt niet kunnen!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:53

Joyce schreef:
Leuke foto's, maarruh een veulen van 10 maanden die de spaanse pas al kent? en wat ik van horen zeggen heb ook piroëttes??? Vind je dat zelf ook niet een beetje erg jong? Sorry hoor maar ik vind het echt niet kunnen!!


Waarom dat dan?
Beessie heeft dit zonder dwang geleert, gewoon voor de lol en heeft er erg veel plezier in?
Hij is ook niet verplicht dit te doen, hij ziet het Rydar doen, wilt ook een snoepje en gaat ook staan draaien.
En hij past heel erg leuk, maar als mijn paard iedere keer als ze haar been ver naar voren doet een snoepje krijgt heeft ze het ook zo geleert en doet ze het ook zo.*eff simpel gezegt*

Als je er nou bij was geweest had je kunnen zien dat het beestje gewoon net als Rydar heel veel lol heeft in dit soort dingen.
Net zoals het 3 jarig dochtertje van mijn baas graag kan ik u helpen of wilt u een tasje zegt tegen de klanten die in de winkel komen.
Dit is ook geen kinderarbeid of mishandeling neem ik aan?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:09

een pony van 10 maanden vraag je zulke dingen niet te doen naar mijn mening, nee!
en als ik er bij was geweest? dan had ik me nog veel erger geirriteerd na dat ik bepaalde verhalen heb gehoord van mensen die er WEL bij zijn geweest (nee ik noem geen namen! )
Ik ga me nu even heel erg inhouden...
een 3 jarig dochtertje en mexx is geen vergelijk en ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:12

Hej

MEERMEER MEER!! kan er geen genoeg van krijgen!! en ind als je er bij was geweest had je gezien dat t absluut zonder enkele dwang was...maarja oordelen als je er niet bij bent geweest is makkelijk he...

Ik wist niet dat Mexx t al zo hoog deed Whiiiaaa gaaf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:25

karleylover schreef:
zo mexx kan het ook al goed zeg..!! die spaanse pas hij schopt zichzelf zo wat voor zijn hoofd zo hoog doet hij het !!! egt stoer!!


daarom houd ik zijn hoofdje ook vast.. een beetje omhoog zodat zijn schouder vrij komt.. zo kan ie zich zelf niet raken.. Haha!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:26

Debo schreef:
Hej

MEERMEER MEER!! kan er geen genoeg van krijgen!! en ind als je er bij was geweest had je gezien dat t absluut zonder enkele dwang was...maarja oordelen als je er niet bij bent geweest is makkelijk he...

Ik wist niet dat Mexx t al zo hoog deed Whiiiaaa gaaf!!


Dat zie ik zo ook wel, dat het zonder dwang is, maar hij is nog in de groei, een kind van 2 ga je fysiek ook niet meer belasten dan hij of zij aankan! Laat hem dan dingetjes doen die nog niet zo belastend voor hem zijn en beloon dit gedrag pas als hij wat ouder is.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:29

Debo"]
[quote="karleylover schreef:
zo mexx kan het ook al goed zeg..!! die spaanse pas hij schopt zichzelf zo wat voor zijn hoofd zo hoog doet hij het !!! egt stoer!!


daarom houd ik zijn hoofdje ook vast.. een beetje omhoog zodat zijn schouder vrij komt.. zo kan ie zich zelf niet raken.. Haha!
[/quote]

Dat zou je dus nou net NIET moeten doen, lekker goed voor zijn schouderspieren als hij het al zo hoog doet Lips are sealed Hou het dan laag als je het toch zo schattig vindt.

Ik vind Mexx een superleuke pony trouwens maar verpest hem hier alsjeblieft niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:29

DinkeyGirl"]
[quote="Debo schreef:
Hej

MEERMEER MEER!! kan er geen genoeg van krijgen!! en ind als je er bij was geweest had je gezien dat t absluut zonder enkele dwang was...maarja oordelen als je er niet bij bent geweest is makkelijk he...

Ik wist niet dat Mexx t al zo hoog deed Whiiiaaa gaaf!!


Dat zie ik zo ook wel, dat het zonder dwang is, maar hij is nog in de groei, een kind van 2 ga je fysiek ook niet meer belasten dan hij of zij aankan! Laat hem dan dingetjes doen die nog niet zo belastend voor hem zijn en beloon dit gedrag pas als hij wat ouder is.
[/quote]


zucht denk je dat ik het hem een uur per dag laat doen?? tuurlijk niet! En ik heb het hem wel moeten leren hoor hij doet t niet zomaar ,omdat rydar t doet.. maar t was ind na 2 tellen gebeurt hij snapt t allemaal prima.. ik heb op de demo laten zien hoe ik mijn paarden train en dit is heel diervriendelijk en niet belastend..

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:30

oordelen zonder dat ik er niet bij ben geweest, ik hoef zulke dingen niet te zien. Fjorden die steigeren op harde grond terwijl je er voor staat (ok niet van deze 'voorstelling')
en wat is er anders als een veulen van 10 maanden irl de spaanse pas doen of op een foto?
Bovendien, de verhalen over jou en je onopgevoede fjord die zomaar rolt, steigerd en hapt (maar hij het niet gemeen bedoeld? Verward ) nee dank je Misselijk
misschien 1 tip, leer je paard ook wanneer hij wat moet doen en niet dat je niet eens weet of hij capriole gaat maken of steigeren...
Nee ben er niet bij geweest maar heb veel gehoord.. en geloof het idd ja... omdat mijn mening al zo over jou was en nu maar weer bevestigd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:30

DinkeyGirl"]
[quote="Debo"][quote="karleylover schreef:
zo mexx kan het ook al goed zeg..!! die spaanse pas hij schopt zichzelf zo wat voor zijn hoofd zo hoog doet hij het !!! egt stoer!!


daarom houd ik zijn hoofdje ook vast.. een beetje omhoog zodat zijn schouder vrij komt.. zo kan ie zich zelf niet raken.. Haha!
[/quote]

Dat zou je dus nou net NIET moeten doen, lekker goed voor zijn schouderspieren als hij het al zo hoog doet Lips are sealed Hou het dan laag als je het toch zo schattig vindt.

Ik vind Mexx een superleuke pony trouwens maar verpest hem hier alsjeblieft niet mee.
[/quote]


als ik zijn schouder niet vrij houd doet ie zich juist pijn.. ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor maak je maar niet ongerust..

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:31

oordelen zonder dat ik er niet bij ben geweest, ik hoef zulke dingen niet te zien. Fjorden die steigeren op harde grond terwijl je er voor staat (ok niet van deze 'voorstelling')
en wat is er anders als een veulen van 10 maanden irl de spaanse pas doen of op een foto?
Bovendien, de verhalen over jou en je onopgevoede fjord die zomaar rolt, steigerd en hapt (maar hij het niet gemeen bedoeld? Verward ) nee dank je Misselijk
misschien 1 tip, leer je paard ook wanneer hij wat moet doen en niet dat je niet eens weet of hij capriole gaat maken of steigeren...
Nee ben er niet bij geweest maar heb veel gehoord.. en geloof het idd ja... omdat mijn mening al zo over jou was en nu maar weer bevestigd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:33

Joyce schreef:
oordelen zonder dat ik er niet bij ben geweest, ik hoef zulke dingen niet te zien. Fjorden die steigeren op harde grond terwijl je er voor staat (ok niet van deze 'voorstelling')
en wat is er anders als een veulen van 10 maanden irl de spaanse pas doen of op een foto?
Bovendien, de verhalen over jou en je onopgevoede fjord die zomaar rolt, steigerd en hapt (maar hij het niet gemeen bedoeld? Verward ) nee dank je Misselijk
misschien 1 tip, leer je paard ook wanneer hij wat moet doen en niet dat je niet eens weet of hij capriole gaat maken of steigeren...
Nee ben er niet bij geweest maar heb veel gehoord.. en geloof het idd ja... omdat mijn mening al zo over jou was en nu maar weer bevestigd word.



nou iedereen was erg entoisiast dus ben erg benieuwd wie jou "boze woordjes"heeft ingefluisterd.. maara ga ff lekker iemand anders zijn toppic verpesten en laat dit ff met rust.. ik laat ook iedereen met rust hier bemoei me ook alleen nog met mijn eigen dingetjes .........

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:38

Debo schreef:
als ik zijn schouder niet vrij houd doet ie zich juist pijn.. ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor maak je maar niet ongerust..


Als je zo goed weet waar je mee bezig bent zou je een pony van 10 maanden dit niet LEREN, eerst zeg je dat hij Ry naaapte dus ik dacht dat je het dan beloonde om het zo spelenderwijs te doen. Maar zelfs dan vind ik dat je hem er niet voor moet belonen.
Als je het hem met opzet hebt geleerd vind ik het NOG erger, het gaat er niet om hoe lang hij het doet, het gaat erom DAT hij het doet. Dit zijn oefeningen uit de klassieke dressuur die veel vragen van de spieren en pezen van een paard en een dier wat nog zo jong is MAG je zo nog helemaal niet belasten. Een paard moet daar minimaal 5, beter nog 7 voor zijn om dat soort oefeningen aan te kunnen. Een paard moet daar lichamelijk sterk genoeg voor zijn en zelfs een uitgegroeid paard is dat niet altijd. Dus al helemaal geen veulen van 10 maanden

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:57

Joyce schreef:
oordelen zonder dat ik er niet bij ben geweest, ik hoef zulke dingen niet te zien. Fjorden die steigeren op harde grond terwijl je er voor staat (ok niet van deze 'voorstelling')
en wat is er anders als een veulen van 10 maanden irl de spaanse pas doen of op een foto?
Bovendien, de verhalen over jou en je onopgevoede fjord die zomaar rolt, steigerd en hapt (maar hij het niet gemeen bedoeld? Verward ) nee dank je Misselijk
misschien 1 tip, leer je paard ook wanneer hij wat moet doen en niet dat je niet eens weet of hij capriole gaat maken of steigeren...
Nee ben er niet bij geweest maar heb veel gehoord.. en geloof het idd ja... omdat mijn mening al zo over jou was en nu maar weer bevestigd word.


Sorry maar hoe oud ben jij?
Ik zat op dat paard en het was de bedoeling dat die steigerde.
En een paard is geen robot, dingen kunnen fout gaan en ze kunnen je verkeert begrijpen.

Je kan natuurlijk ook naar een perfect getraint paard gaan kijken, zijn die foutjes ook wel bij voorgekomen natuurlijk maar dat is er zo ver uitgedrilt dat jij er nix meer van zal merken hoor.

Wees blij dat deze paardjes fouten maken en ook niet bang zijn deze te maken.
Je schijnt veel gehoort te hebben maar heb je het ook weleens met eigen ogen gezien?
Het plezier wat deze twee beesten uitstralen?

Mensen sorry boor het off topic gaan maar zo verschrikkelijk kinderachtig heb ik het niet meer meegemaakt sinds de kleuterklas.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:09

Fouten maken mag zeker!! tuurlijk ben ik het meteen met je eens!!
maar de dingen die ik hoor vind ik niet kunnen, vind ik zelfs richting gevaarlijk gaan. Nee ik heb het zelf niet gezien maar zoals ik al zei, hoef ik zulke dingen geen eens te zien. Foto's liegen niet, en degene waarvan ik het gehoord heb al helemaal niet. Maar het is niet alleen uit deze foto's of uit deze verhalen waaruit ik deze mening heb...

maar vooral het 10 maanden JONGE ponytje wat hier belast word.. Maar het is natuurlijk gaaf om het jongste VD paardje te hebben Lips are sealed

Maar goed, Debo vraagt mij of ik haar topic niet wil verzieken (want dat doe je als je een andere mening hebt dan haar.. ) dus zal ik het verder negeren en wens ik haar heel veel succes ...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:11

Sily schreef:
Mensen sorry boor het off topic gaan maar zo verschrikkelijk kinderachtig heb ik het niet meer meegemaakt sinds de kleuterklas.


Sorry, maar ze geven alleen hun mening?!! Maar dat mag tegenwoordig natuurlijk niet meer Verward
Ze geven alleen maar adviezen dat Debo dat beter niet kan doen, vanwege belasting etc. Maar goed, je kon natuurlijk al op je vingers natellen hoe er gereageerd zou worden...

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers