welke maat chaps??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
qwerty

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: geldrop

welke maat chaps??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 12:09

Ik wil graag minichaps kopen..gewoon via internet. Maar ik ben vrij klein dus qwa lengte zal het een kleine maat moeten zijn. Maar mijn kuiten zijn vrij breed...dus dan moet het een grotere maat zijn.

Hoe weet ik welke maat ik moet hebben, qwa kuitomvang, zijn daar maten voor? ..zonder dat ik naar een ruitershop moet om te passen... Knipoog

Of heeft hier iemand nog deze maat chaps te koop?
Heb schoenmaat 38.

hoe zit dat nou??


Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:28

Schoenmaat is niet belangrijk. De maten zijn s,m,l en xl geloof ik. Als je dikke kuiten hebt heb je denk ik L of XL nodig. Als ze dan te lang zijn kun je ze korter maken. Dat kan alleen als je chaps hebt met klitteband.

Ook bekend als Kim20!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:41

Als je chaps hebt met elastische stukken maakt de kuitmaat niet zo gek veel uit.
Omdat je zei dat je vrij klein bent zou ik voor de maat M gaan, maar dan wel chaps met elastische stukken!

qwerty

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 13:13

Hee, alvast bedankt voor de info!! Zijn er maattabellen voor chaps?
En, wat zijn nou volgens jullie goede chaps..die lekker zitten met elastische stukken?

Eindelijk fotos van mijn lieve 'Angy'!!

skoebie

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Limmen (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 13:22

Als ik nieuwe chaps zou kopen (oude zijn nog niet op). Dan zou ik zeker chaps van Tredstepp nemen.
Deze zijn per maat bestelbaar (lengte en breedte) ze zitten daardoor heel lekker en mooi en gaan ook nog eens heel lang mee. Ik heb de mijne al vijf jaar en gebruik ze iedere dag.... Pling

ik bokt wat af, wie niet?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 13:22

Ik heb hetzelfde probleem,ik heb door het rijden dikke kuiten,
maar ik ben niet zo groot.
Ben nog helemaal geen passende chaps tegengekomen.

qwerty

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 13:31

Minichaps Legs, bij Divoza heb ik gezien. deze zien er goed uit. Zouden deze ook passen?? staan geen kuitmaten bij...maar zijn er ook ergens leren te koop?

Skoebie: waar zijn die Tredsteppers te koop? hebbie een plaatje??

Eindelijk fotos van mijn lieve 'Angy'!!

qwerty

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 13:35

Lindy; waar rij jij nu mee dan? gewoon laarzen?

Eindelijk fotos van mijn lieve 'Angy'!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 14:07

Ik heb paardrijlaarzen met een extra grote kuitbreedte.
Dat blijft het lekkerst rijden vind ik.
Maar omdat ik een trektocht ga maken wil ik dan liver chaps met jodpurs,zodat ik niet apart schoenen hoef mee te nemen.
Maar dan moet ik van die dure,die extra breed zijn,
terwijl het maar voor 1 keer is.

qwerty

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 15:25

Iemand nog suggesties? Voor ongeveer 50 euro.
Enneh, wel eens iemand bij DIVOZA besteld?

Eindelijk fotos van mijn lieve 'Angy'!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 15:44

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van passen. Sommige chaps vallen ook "hoger" uit dan anderen. Dus per merk kan ook de maat verschillend zijn.
Misschien moet je gewoon eens wat gaan passen in de winkel?

* To Belg, or not to Belg *

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:18

Ik heb toevallig net op stal in de divozagids van 2001 zitten bladeren en daar staat een tabel in voor de breedte. Ik kan me alleen nog herinneren dat maat S tot 32 cm kuitbreedte was en M tot 38 cm.
Verder heb ik goede verhalen gehoord over die Legs, die waren vroeger van Kieffer, maar mogen nu om een of andere vage reden die naam niet meer gebruiken.
Tredstep vind ik in verhouding veel te duur, dan zou ik liever die van Mountain Horse nemen.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:21

Ik weet niet welk merk ik heb. Ze zijn van een soort suede, ze kunnen gewoon in de wasmachine. Er zitten ook van die elastische stukken in, van die ribbeltjes zeg maar. Ik heb ook hele dikke kuiten door het paardrijden en door stepaerobics. Ik heb maat L en ik ben ook niet zo groot, 1.69. Ze zitten als gegoten.

Ook bekend als Kim20!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:46

Dat zijn waarschijnlijk die minichaps Legs die jij bedoelt kim20. Dat zijn een van de weinige wasbare die te krijgen zijn. Ik zit nog te twijfelen tussen echt leren of wasbare. Dit zijn iig die Legs.
Afbeelding

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:51

Ja, die heb ik! Ik vind het wel fijn dat ze wasbaar zijn. Ze worden soms zo wit van huidvet e.d. Ze zijn ook lekker soepel.

Ook bekend als Kim20!


skoebie

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Limmen (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:18

Sorry het is Tredstep (dus met 1 p) Het is een Ierse firma met een eigen web-site. Kun je gewoon vinden met een zoekmachine. Ik vind de foto's niet echt flaterend (in het echt zijn ze echt mooier). Haha!
Ze lijken erg op de chaps die je goedkoop kunt kopen bij Divoza, maar de kwaliteit is echt veeeeel beter. Ik heb ze gekocht bij een ruitersportzaak in de buurt. Niet iedereen heeft ze. Divoza verkoopt ze volgens mij ook maar daar kun je ze alleen in S, M etc. kopen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze toen al circa fl. 220,00 kosten dus ze zijn niet echt goedkoop. Haha!

ik bokt wat af, wie niet?

qwerty

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 19:27

Nou, hehe. ik heb Chaps! kl*te dingen.... was bij een ruiterzaak en ze hebben alle maten maar niet klein. wel normaal en lang..passen passen ...niks past. Nu heb ik wel hele mooie leren die enigsids wel passen. van soubirac. Wel erg duur(105 euro), maarja moest iets hebben en op maat maken doen ze niet allemaal of je moet 5 weken wachten, JA daaaag. Maar iemand ook dit merk?

Dus voor kleine mensen met de bredere kuit zou ik deze aanraden

Eindelijk fotos van mijn lieve 'Angy'!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers