Omgeving + manege Bergemo in Heijen (Heijderbos)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Omgeving + manege Bergemo in Heijen (Heijderbos)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 16:46

Daar was ik dus even benieuwd naar omdat wij in het naastgelegen park (Het Heijderbos) een huisje hebben gehuurd.

Is het de moeite waard om in deze omgeving buitenritten te maken, want dan sleep ik Haha! mijn paard hier mee naar toe.
Het is best een hele tocht (zo'n 2 1/2 uur met de trailer) dus ik wil het graag van tevoren weten.

Wie is bekend in deze omgeving?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:22

eej

ik ben er ook geweest en ik vond het reuze gezellig maar ik had gen eigenpaard mee (heb er ook geen 1 Frusty ) je kan ook echt in de bossen rijden met of zonder begeleider(ik moest met begeleider had geen ruiterpaspoort en geen eigen pony Boos! ) ze hebebn een buitenbak en binnenbak van de buitenbak kan je onbeperkt gebruik maken en van de binnebak weet ik niet ik heb wel folders van de mange liggen ik wil ze wel voor je scannen de pension paarden hebebn mooie ruime boxen dus dat is wel heel goed verzorgdt het ziet er verder ook netjes uit alleen de stallen van de pony's die van hun zijn vind ik niet zo goed maar dat is mijn mening

xies sharon

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:31

Mooie omgeving. Heb er een korte (uur, anderhalf) buitenrit gemaakt. Weet niet of je overal mag rijden en of je lange ritten kan maken. Vanuit de manege hebben ze wel lange ritten. Ik vond het er netjes uitzien...
Rijden met laarzen en cap (op hun paarden) is verplicht. Mag niet met schoenen, dan krijg je van die stomme regenlaarsjes aan *LOL*

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:48

maar je mag wel met schoenen rijen als het je eiegn paard is toch?

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:58

Ik ben er een paar weken geleden wezen kijken, toen ik in Center Parcs was. Toen ik de kantine binnen liep, was er net een ponyles bezig. 12 ponies, de helft Fjorden en Haffies, met een stang in hun mond, bevestigt aan een halster, de andere helft 'standaard' pinues, waarvan er maar 2 niet strak met hun koppie naar beneden waren gebonden. Toen ik dit en de hoge prijzen zag, heb ik dus besloten daar niet te gaan rijden.

Ik weet dus niet hoe het met een eigen paard is (stallen zijn afgesloten voor kijkers), de omgeving is wel mooi (heb gewandeld), maar redt het absoluut niet bij bijv. de Loonse en Drunense duinen.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:07

de prijzen vindt ik nog al mee vallen voor een buitenrit en ze hebben er wel veel forden en haffies er leuke beestjes de stallen van de pension stallen zijn ruim en mooi dat vind ik dan

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 19:33

Klinkt voor eigen paarden iig niet verkeerd met mooie ruime boxen en stallen die afgesloten zijn voor kijkers.
Dus Fitz moet verplicht mee Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:43

Is heel erg leuk voor je eigen paardje hoor!
Ze hebben een grote en (heel belangrijk!) schone stal.
Alleen ruiters die hun paarden/ponys moeten gaan opzadelen of halen oid, je pony heeft dus genoeg rust.
De bakken zijn heel groot en ook bijna nooit nat, het zand is ook niet echt zwaar.
Je kunt daar in de bossen uren rijden. Het is daar echt mooi. En je hebt er bijna geen dazen of andere prikbeesten! En ook allemaal verschillende paden: brede, smalle, langs weides en akkers, dwars door het bos. Het bos is volgens mij ongerveer alleen maar loofbos, heel mooi dus.
(Ik weet het want mijn zus rijd er en ik heel soms ook)
De eigen ponys behandelen ze soms wel raar, maar daar heb je dan toch niks mee te maken.


_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:16

een buitenrit dara maken is zeker de moeite waard(moet je wel naar grote bos gaan Lachen ), ben er al 2x op ponykmap geweest op die manege. ik vond de bosritten erg leuk! (ga in de meivakanatie ook daar weer een bosrit maken, met een aantal bokkers. en dit jaar ga ik ook weer op ponykmap daar)

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:50

Het is best een aardige omgeving. Nu ben ik gewend om drie dagen te kunnen rijden vrijwel zonder op dezelfde plek te hoeven komen en dat is het andere uiterste, maar je kunt er best mooi rijden. Bovendien is in een andere omgeving rijden met je eigen paard altijd het leukst, ik spreek uit jarenlange ervaring *LOL*
Die 2,5 uur trailer zou ik me niet druk om maken, meestal ben ik dan nog maar net over de helft en mijn paard heeft daar geen problemen mee. Tip: stop niet onderweg, rijdt er in een ruk naartoe. Mijn paard wordt juist onrustig van stop onderweg en van andere NVVR-ders hoor ik soortgelijke ervaringen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 22:18

Ik was idd van plan om er in ruk naar toe te rijden, heb ik verleden jaar naar Almelo ook gedaan en dat was ongeveer even ver.
Worden ze hard van, die paarden Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:26

Ik vind het wel de moeite waard om daar te rijden. Ik ben er jaren geleden geweest en toen heb ik daar buitenritten gemaakt op paarden van de manege. Wel leuk hoor! Ze kijken tenminste ook eerst van te voren naar je rijstijl, als het niet goed genoeg is kan je afstappen en met een beginnersgroep mee naar buiten. De prijzen vind (vond) ik trouwens reuze meevallen.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:24

Je kunt hier overal lekker buiten rijden hoor. Ik woon op 10 minuten van Bergemo. Je kunt ook met de trailer bv. naar St. Anthonis gaan en in de staatsbossen rijden. Daar ligt een hele grote ruiterroute of in Wanroy. Overal zijn ruiterpaden. Ik vind vooral St. Anthonis mooi (doe ik het liefst iedere week een keer) maar ook vanuit de manege ben je zo in het bos. Zorg wel dat je niet verdwaalt (wij zijn eens uren 'zoek' geweest...)
Je brengt me op een idee... Volgende week word het weer lekker weer, denk dat ik Jump maar weer eens oplaad en naar Heyen rijd.....

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 09:34

JollyJumper schreef:
Je brengt me op een idee... Volgende week word het weer lekker weer, denk dat ik Jump maar weer eens oplaad en naar Heyen rijd.....


Tijd voor een boktritje dan Knipoog, ik zit er nl. het Paasweekeinde!
Kun jij mooi voor gids spelen ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:51

Nou of dat gids spelen nou zo handig is... Haha! . Zie boven. Ze hebben ons uren moeten zoeken de laatste keer dat ik daar was...
Maar een boktritje is wel wat misschien, wanneer ben je er precies want ik moet tweede paasdag weg op verjaardag Gaaaap .

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:54


ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:58

ik werk bij centerparcs maar ik was daar nog nooit geweest. ik vroeg t me dus ook al af hoe het zou zijn om jewel daar neer te zetten. weet iemand of ze ook wei hebben?

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:19

Ze hebben daar ook wei, een vrij grote verdeeld in vakken. Het is wel handig om je ruiterbewijs mee te nemen als je daar gaat rijden want daar vragen ze om (tenminste als je op een van hun paarden gaat rijden) Of ze verder in de bossen controleren weet ik niet zeker.

Veni, vidi, vici

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 10:40

Nee hoor, ruiterbewijs was niet verplicht daar, maar ik ga dan ook met eigen paard. Cap wel overigens (ook voor eigen paarden, bah)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:36

Cap ook? Hmm ik heb er die week niets over gehoord hoor toen ik er was. Zelfs niet toen ik in de binnenbak reed. Maar goed. Ik weet dat als je rechts af gaat waar je dus met de auto parkeerd. Daar kun je rechtsaf. Ik weet dat dat een kleine anderhalf uur rijden is. Je schijnt ook naar links te kunnen onder een viaduct en dan kun je uren en uren rijden. Informatie kun je gewoon vragen op manege Bergemo. Ze laten je dan ook kaart zien en leggen het een beetje uit. Het is zeker de moeite waard hoor!

Hera_oud
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:02

kvond het daar erg gezellig en de omgeving is ook z. mooi

He waar is mn onderschrift?Oh daar! Haha!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:25

ik ga ook er heen in de zomervakantie van: 01-08 t/m 08-08

Mystery neem ik niet mee die laat ik thuis, ik heb de manege opgebeld en ze zeiden dat je geen paard voor een week kon huren wat ik wel jammer vond. dus nu ga ik gewoon een aantal keer wat buitenritten maken.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 27 bezoekers