muggenspray

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-01 22:19

In de kruidvat kan je een grote groene spuitbus met muggenspray kopen (met citronella erin) maar kan ik dit gewon om mijn paard spuiten?
Is dat niet giftig?
-Alice-

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:21

Ehh *denk denk*.. Voor Bolivia hebben we er ook 1 van de Kruitvat, een grote bus met groen en gele kleuren? Die gebruiken we wel op haar, alleen hij helpt niet supergeweldig, die rotdazen vinden het volgens mij alleen maar lekker ruiken Boos!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-01 22:28

Ik denk dat het ook alleen maar voor muggen is bedoeld, maar bij ons in de stal zitten er ook alleen maar muggen en vliegen.
Dazen en horzels hebben wij hier niet veel. (gelukkig)
-Alice-

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:29

Het is niet giftig, maar het helpt ook niet echt. Ik heb dat middeltje met thee en azijn gemaakt en da stinkt!!! Misselijk Vinden de beesten ook (dazen enz.) dus daarom helpt het wel heel goed!! je moet gewoon de helft azijn en de helft thee doen, dat in een plantenspuit ennuh...Klaar... Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:30

Geen idee, ik gebruik veerust maar of het goed werkt? Geen idee. Wat goed zou werken is kouwe thee met azijn Verward Heb ik ook maar horen zeggen hoor,.
Maar het lijkt me niet dat dat spul giftig is, alsdat wel is staat het op het etiket

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:49

Nou heb ik net wel gezegt dat het niet giftig is...Maar ik heb dat spul voor mezelf, tegen de muggen. Als ik het opspuit zit ik de volgende dag helemaal vol met kleine bultjes, waar ik gespoten heb. Is iets van exzeem waar ik dus niet tegen kan. Ik weet dus niet hoe paarden erop zullen reageren! Misschien zie je die bultjes niet omdat ze zo klein zijn! (Ze jeuken ontzettend)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 23:05

Ik heb muggenspry van de trekpleister.
Ik was helemaal in de overtuiging dat wij ook een kruidvat hadden dus ik tig keer de winkelstraat op en neer tot ik tot de conclusie kwam dat het de trekpleister moest zijn. Daar heb ik toen maar muggenspray gekocht. ik heb het met het lopen op Pol gespoten maar zag niet veel effect maar de pony van mijn vriendin was de hele tijd aan het heen en weer rennen in de wei enzo en daar heb ik het ook maar op gedaan en die had er helemaal geen last meer van. Is ook van dat spul met citronella (ofzo)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 07:36

ik heb het ook gehad en werkt alleen bij de "vroege" dazen. De dazen die er nu zitten zijn wat hardnekkiger geloof ik. Ik gebruik nu thee/azijn/cederolie en dat stinkt wel genoeg om ze van m'n lijf te houden.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 11:29

hoihoi
weet je wat enorm goed helpt tegen muggen vliegen dazen horzels enzovoort??? HERTSHOORNOLIE kan je kopen bij de drogist of aphotheek.
je wrijft het met een watje in een par strepen op je paard, het stinkt wel heel erg, maar je hebt absoluut geen last meer van ongewenste beesten...

groetjes liselot

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-01 17:20

Oh, Ik dacht dat dat alleen werdt gebruikt als anti-bijt spul.
-Alice-

carina

Berichten: 2785
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 20:18

hertshoornolie -> beesten weg en je baasje er meteen bij...