combineren van werk met een studie; ervaringen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

combineren van werk met een studie; ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 16:11

ik werk al een aantal jaar als maatschappelijk werkster en zit er hard over na te denken Verward om een deeltijd studie pedagogische wetenschappen te volgen op de universiteit omdat me dat gewoon heel interessant lijkt en meerdere mogelijkheden biedt op werkgebied. Hebben jullie ervaringen met het combineren van werk (momenteel voltijd, maar wil dan naar 32 uur) met een studie?? En hoe bevalt dat; viel het mee Lachen of juist tegen ?
En ik ben ook benieuwd of er bokkers zijn die de studie pedagogische wetenschappen volgen of hebben gevolgd en wat de ervaringen zijn.
Groetjes!!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:22

ik heb vaak cursus en examen naast mijn 38-urige baan. eigenlijk bevalt dat heel goed, maar dat komt omdat het me interesseert en aansluit op mijn werk. verder doe ik alleen studeren voor de examens thuis, dus ik hoef niet zoveel vrije tijd in te leveren. je moet daarin een goede balans zien te vinden.

Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:38

Ik heb mijn HEAO-diploma in twee-en-een-half jaar gehaald terwijl ik een fulltime baan heb. Het was goed te doen.
Ben nu naast mijn studie bezig met een cursus grafische vormgeving en ook dat lukt prima.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:50

Ik heb een deeltijd HEAO opleiding naast een 40 urige baan volbracht. Het was prima te doen alleen tijdens tentamen periodes was het vrij druk. Het ligt erook aan of je studieverlof krijgt. Bij mij gingen mijn vrije dagen bijna allemaal op aan mijn studie en had ik daarnaast dus weinig vakantie.

Afgelopen jaar en ik begonnen met een studie aan de VU in amsterdam. Ook deeltijd. Maar ik kon deze niet meer combineren met de paarden (heb er namelijk twee nu, voorheen 1) en met werk en prive. Voor de studie aan de Vu had ik veel leeswerk tijd nodig. Per vak zeker 80 a 120 pagina's engelse literatuur per week. 5 dagen werken, paarden en privé... dan blijft enkel het weekend over om te studeren. Mij brank het een beetje op. Maar denk dat als je de mogelijkheid hebt om 4 dagen te werken dat het dan prima te doen is. Kun je 1 werkdag aan je studie besteden.

Succes ermee!