Verslag Austerlitz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Verslag Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 16:07

Als ik nou een beetje opschiet ben ik misschien nog de eerste met een verslagje Knipoog

Vanmorgen om kwart voor 6 ging mijn wekker (mijn moeder was zo zenuwachtig dat ze om half zes al mijn kamer op kwam stormen, waarom ik in godsnaam nog in bed lag), even gegeten, even trutten voordat hij de vrachtwagen op wilde en om 7 uur zijn we gegaan.

Het keuren verliep goed, hij was wel ontzettend zenuwachtig, dus ik heb hem een paar keer bijna in m'n nek gehad, maar oke
Hartslag van 44, ademhaling ben ik alweer vergeten....

Eenmaal bij de start was het een beetje een rommeltje, het bleek dat je niet perse met z'n 4-en hoefde te starten en ook al niet precies op je eigen tijd. Naast mij stond een meisje dat op dezelfde tijd zou gaan dus ik heb maar meteen gevraagd of haar pony soms heeeel toevallig graag voorop wilde lopen }>

Na 50 meter lieten ze nog wat andere ruiters achter ons "los" die meteen in volle galop vertrokken....dat trok Amigo dus even niet Lips are sealed Hij begon te spinnen, te bokken en te steigeren tegelijk (daarbij mij rakelings langs bomen slingerend). Ik ben maar om zijn nek gaan hangen en heb gewacht tot het over was....

Daarna zijn wij ook gaan draven en het ging toen eigenlijk boven verwachting goed! Het bordje met 5 km kwam ook al ontzettend snel! Het waren echt lekkere brede paden en Amigo schoof af en toe al wat naast zijn voorganger, hij begon het leuk te vinden Cool

Bij de P/A controle waren ze allebei goed, dus na een sanitaire stop (zonder sanitair overigens) van ons zijn we maar weer op weg gegaan. We lagen mooi op schema (ik had in het boekje gelezen dat we 5 km in 30 minuten moesten proberen aan te houden en dat ging prima) en hebben toen vaker en langer gegaloppeerd dan in het eerste stuk.

Eigenlijk hebben we in het tweede stuk nauwelijks meer gedraafd, want ik had het idee dat Amigo in galop veel makkelijker liep.
Ongeveer 1,5 kilometer voor de finish zijn we gaan stappen en bij de controle had hij een hartslag van 40!!! Party!! De dierenarts vond het abnormaal dat hij zo'n lage hartslag had en vroeg zelfs of we geen stuk hadden afgesneden!! ( zou niet eens mogelijk zijn, want ik ken de weg daar absoluut niet en mijn richtingsgevoel was ik al na 5 kilometer kwijt )

Bij de verdere controles alles ook oke, we hebben er uiteindelijk 2.20 uur over gedaan. Bij de vrachtwagen kwam ik Maarten, Laura en....Rom, was jij dat? tegen die naar de finish gingen om Karin op te wachten die de 52 km reed!

Nu zit ik thuis dus even te bokken met toch wel een heel gelukzalig gevoel....zou mijn paardje dan toch nog ergens geschikt voor zijn? Lovers

Oja, wat ik van te voren hier op bokt maar niet vermeld heb, omdat ik ook wel weet dat het eigenlijk niet zo hoort......ik had al minstens 3 maanden Amigo niet meer gereden, ik was er alleen van de week een keertje op gaan zitten om te kijken of hij nog ingereden was Haha! maar verder dus helemaal niks.
Nou wist ik natuurlijk wel vanuit het verleden dat het beest een super basisconditie heeft en een echt vechtertje is, maar toch...

Ik heb heel erg genoten van de mooie rit en ben ook zeker van plan vaker mee te doen, wat een geluk eigenlijk dat ik een paard heb dat er zo geschikt voor is Schijnheilig ..(of was dat juist de reden dat ik het maares ging proberen, zo'n veredeld buitenritje Knipoog )

Ik ben benieuwd hoe het de andere bokkers is vergaan!

Xsara
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:48

Hi, lekker dat het zo goed gegaan is (behalve dat rondspringen dan).
Wie weet wordt endurance ook wel jullie sport.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:47

Nou nou, das echt een goede prestatie zeg! Fijn dat het zo goed ging en dat je er zo'n goed gevoel aan overgehouden hebt!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:24

Super Mariek! Party!!
Echt hartstikke fijn! *LOL*

(en van die drie maanden niet rijden heeft hij zo te lezen weinig last gehad Knipoog )

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 23:19

gomir schreef:
Super Mariek! Party!!
Echt hartstikke fijn! *LOL*

(en van die drie maanden niet rijden heeft hij zo te lezen weinig last gehad Knipoog )


Even afwachten of hij morgen zijn stal nog kan uitkomen....nee hoor, daar ben ik niet zo bang voor.....eerder of ik zelf nog kan lopen Bloos

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:26

Hey hartstikke leuk dat jullie eerste rit zo goed is verlopen! Maarten vertelde me al wat je tijden en waarden waren, dat klonk erg goed! En nu ik hoor dat je al drie maanden niet meer had gereden helemaal... Wel jammer dat ik jullie niet als combinatie heb gezien, heb wel steeds uitgekeken naar jullie startnummer maar helaas. Gelukkig kon ik je van tevoren wel een goede rit toewensen, en zo te zien hebben jullie die ook gehad! En ben blij te horen dat Amigo dit zowat op z'n slofjes heeft gedaan, misschien is het idd wel meer een endurancepaard dan een dressuurpaard? Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 00:14

Heee, ja dat was ik Haha!

Ik zou me nog voorstellen, maar jullie waren zo druk in gesprek Lachen
Was die druktemaker het paard waar ik ook op zou moeten Bloos

Maar goed gedaan joh!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 13:54

Jaja, dat is dat paard!! Maar het is me zo meegevallen, dus als je een keer endurance mee wil doen, mag je hem zo lenen hoor! (in het begin gewoon even ogen dicht en doen of je gek bent Tong uitsteken )

Ik vond je er al zo bekend uit zien, maar pas op de terugweg kwam ik erachter dat jij dé Romkabouter was....volgende keer maar even handjes schudden dan Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:55

Was jij dat die ik uit het bos zag komen lopen. Dacht eerst dat er iemand van het paard gevallen was en richting p/a kwam:-)) Maar je moest dus gewoon plassen:D


Gefeliciteerd hoor.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 14:01

Fasel schreef:
Was jij dat die ik uit het bos zag komen lopen. Dacht eerst dat er iemand van het paard gevallen was en richting p/a kwam:-)) Maar je moest dus gewoon plassen:D


Gefeliciteerd hoor.


Haha....dat zou goed kunnen, maar ik geloof dat er wel meer waren die dat deden.......toch? Zo'n dribbelaartje zit niet zo lekker als je nodig moet, dus ik had weinig keus Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:04

marieketencate schreef:
Jaja, dat is dat paard!!

Ik hou wel van pittige paarden Tong uitsteken

Citaat:
Ik vond je er al zo bekend uit zien, maar pas op de terugweg kwam ik erachter dat jij dé Romkabouter was....volgende keer maar even handjes schudden dan Knipoog

Goed plan Lachen
Maar had je me al eerder gezien dan Verward

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 14:06

Nee niet in het echie, maar wel op foto's van LAN party's, bosritten enz....hoe had ik het verslag van "Rom rijdt tegen verkeersbord aan" nou kunnen missen Tong uitsteken

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:36

En ik was NIET ranzig *LOL*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:38

Rom tegen verkeersbord??? Vertel.. Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:40

Niets Schijnheilig

Niet slowchatten hier mensen Tong uitsteken

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 14:43

Romkabouter schreef:
Niets Schijnheilig

Niet slowchatten hier mensen Tong uitsteken


Aldus mister slowchatter himself

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:16

Hi Marieke,

Gefeliciteerd met het goed uitrijden van je rit. We gaan je nu dus vaker zien op wedstrijden?

Groet Gerritje

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:19

marieketencate"]
[quote="Fasel schreef:
Was jij dat die ik uit het bos zag komen lopen. Dacht eerst dat er iemand van het paard gevallen was en richting p/a kwam:-)) Maar je moest dus gewoon plassen:D


Gefeliciteerd hoor.


Haha....dat zou goed kunnen, maar ik geloof dat er wel meer waren die dat deden.......toch? Zo'n dribbelaartje zit niet zo lekker als je nodig moet, dus ik had weinig keus Haha!
[/quote]

WEet ik alles van. Vorige week nog het Spijkbos beurineerd toen ik verschrikkelijke nood had na een erg stuiterende Maaraak. Ik tussen het hoge Riet van 2 meter door. Dacht dat ik ieder moment een moeras in kon zakke nmaar dat viel mee. Evert-Jan wees eerst een boompje van nog geen meter aan. Ik zeg 'daar ga ik niet achter zitten hoor' Verward Zucht Mannen ook altijd Haha!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:38

[quote="FaselKNIP KNIPVorige week nog het Spijkbos beurineerd toen ik verschrikkelijke nood had na een erg stuiterende Maaraak. Ik tussen het hoge Riet van 2 meter door. Dacht dat ik ieder moment een moeras in kon zakke nmaar dat viel mee. Evert-Jan wees eerst een boompje van nog geen meter aan. Ik zeg 'daar ga ik niet achter zitten hoor' Verward Zucht Mannen ook altijd Haha![/quote]
*LOL* *LOL* *LOL* Moet echt lachen... gebeurd er tenminste iets leuks op kantoor. Nou tja Fa je kunt best achter een klein boompje zitten hoor maar kan me voorstellen dat dat geen prettig gevoel geeft.

Is Maaraak ook zo geinteresseerd in wat je dan aan het doen bent? Merk dat met mijn knollies dat ze echt zoiets hebben van euhhhh baasje wat doe jij???

Groet Gerritje

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:39

Nou Gerritje, als ik MAaraak mee zou nemen op mijn plasavontuur weet ik dat ik in mijn blote kont door het bos getrokken wordt. Hij moet nog wat opgevoed worden daarvoor. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat gaat lukken:D

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:40

eeeh, een klein boompje met mijn dikke kont?????? Dan is het eerder een klein boompje achter een grote FA:D

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 15:49

Mijn vriendje opperde laatst bij het oefenspringen dat ik best achter een laag struikje kon gaan zitten, want HIJ kon mij vanaf de vrachtwagen niet zien (maar een vent op een groot paard die per ongeluk langskwam had het volle uitzicht natuurlijk Frusty )

Maarre...ik moet toch wel bekennen dat ik er echt van heb genoten en vandaag alweer aan het kijken was of ik binnenkort weer mee kan doen....wie had dat gedacht....van dressuurprikker naar de cross naar de endurance Verward

Ga dan wel even lid worden, dan telt het tenminste echt mee Knipoog

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:53

Fasel schreef:
Nou Gerritje, als ik MAaraak mee zou nemen op mijn plasavontuur weet ik dat ik in mijn blote kont door het bos getrokken wordt. Hij moet nog wat opgevoed worden daarvoor. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat gaat lukken:D


Euhhhh, volgens mij zijn paarden niet toegestaan in nudistenbossen of je moet je broek gewoon aanhouden Haha! Haha! Haha!

Misschien kun je oefenen met Marek erbij. Denk dat die gewoon naast je blijft staan. Wellicht gaat hij wel mee plassen Haha!
Kan Maaraak dat mooi van hem overnemen.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:44

Ha Marieke

Gaaf zeg dat het zo goed is gegaan met je paard!
Jee wat heeft Amigo een goede conditie zeg!
Mag ik hem niet eens lenen voor een bosritje? Haha!

Ik heb vandaag weer de coopertest met Jordy gedaan,ik heb nu 12 minuten over drie kilometer gedaan.
Maar daarna waren Jordy en ik wel moe Dromen Wat een watjes zijn wij he!

Maar het lijkt mij ook heel leuk om is mee te doen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:54

*herinnert zich een topic van Fasel op de endurance mailing list over het onderwerp 'plassen in het bos als je een paard bij je hebt'*

*LOL* *LOL* *LOL*

marieketencate schreef:
Ga dan wel even lid worden, dan telt het tenminste echt mee Knipoog