last-minute'en: de gok wagen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

last-minute'en: de gok wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 11:38

Hallo,

Deze zomer willen mijn vriend en ik gaan last-minute'en. Gewoon omdat het meestal enorm scheelt in het geld.

Turkije is favoriet nummer 1, maar ook Tunesie of Griekenland lijkt ons wel wat. De dominicaanse republiek lijkt ons helemaal geweldig, maar is ook duur (misschien dan niet meer zo?). Eigenlijk is alles goed, als er maar zon is.
We willen 10 tot 14 dagen weg. M'n vriend heeft 3 weken vakantie (ik langer), en daarin moet het dus vallen.

Zullen jullie die gok wagen? Ervaring ermee? Of is het te risicovol, en kunnen we nergens meer terecht dan?

Eigenlijk willen we ook allebei wel zekerheid, maar het scheelt gewoon behoorlijk in de kosten. Maar toch, we willen wel weg deze zomer! Ik ben benieuwd naar de ervaringen en adviezen....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:41

turkije moet zeker nog kunnen hoor! Het hangt een beetje van je bestemming af. Soms zit bv. het vliegtuig al vol...Maar als je niet al te kieskeurig bent valt er genoeg te boeken last minute. En voor veel minder geld.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:47

Afgelopen zomer werkte ik nog op het reisbureau. Toen waren er weinig last-minutes. Veel mensen hadden hun vakantie al geboekt en de mensen die op een last-minute wachten waren nog veel geld kwijt. De reisorganisaties lieten de prijzen gewoon hoog tot het einde. Zodat mensen met een lastminute nog evenveel geld kwijt waren dan dat ze van te voren zouden boeken. Het is per jaar gewoon erg verschillend. Het kan goed zijn dat er dit jaar wel veel last-minutes zijn. Ligt ook aan de oorlog enzo. Eigenlijk kun je er weinig van zeggen en daarom heet het ook een last minute... (flauw ik weet het)

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:24

Turkije zul je nog wel genoeg voor vinden last-minute lijkt me, er zijn veel mensen die er niet heen willen ivm oorlogsdreiging daar omdat het toch dicht bij Irak ligt...

Ik zou in ieder geval de gok op een last-minute wagen.. het is wel onzeker enzo, maar ik denk dat er altijd wel wat voor 2 personen te regelen valt...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:26

Er zijn altijd zoveel last-minute aanbiedingen, dat je altijd wel iets zult vinden wat een beetje naar je zin is. Verder valt dat last-minute trouwens wel mee, ze zouden het beter last-week kunnen noemen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:17

Als je niet al te kieskeurig bent (en daarmee bedoel ik dat je niet precies een bepaalde bestemming op een exacte locatie wilt hebben Knipoog ) dan valt er vast nog wel iets te vinden hoor !
Mijn oog viel laatst trouwens op een website van Sunweb, daar worden idioot goedkope vakanties aangeboden.
Ik heb geen ervaring met deze aanbieder dus ik weet niet of het wat is, maar misschien wel leuk om even een kijkje te nemen: www.sunweb.nl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:12

ik vind de last-minute prijzen toch altijd erg tegenvallen en kies tegenwoordig voor zekerheid; heb ik lekker het appartementje wat IK wil en het zwembad wat IK wil. Nee, hoor ik ben geen last-minute fan....
Maar Turkije is nu natuurlijk wel spotgoedkoop!!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:15

Met zijn 2e moet dat denk ik wel lukken. Mijn broer en vriendin zijn zo ook het fagelopen jaar meerdere keren weg geweest.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:49

Ik vind dat het heel verschillend is. Ten eerste moet je niet te kieskeurig zijn met je bestemming en ten tweede ook niet met je vertrekdatum.

Wat mij opvalt aan last minutes is dat ze er meestal vooral zijn naar de grote toeristische trekpleisters (bv. Kreta, Costa del Sol, Gran Canaria) maar als je een wat kleiner eiland wilt of een niet zo toeristische bestemmming kun je beter netjes op tijd boeken. Vaak krijg je dan weer vroegboekkorting.

Wij gokken het er dit jaar ook op, mede gezien de situatie in de wereld. Eerst maar eens de kat uit de boom kijken.