Onze eerste echte buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Onze eerste echte buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 10:59

Zaterdagochtend 9:30 uur. Het is nog redelijk rustig op stal. Het zonnetje schijnt als ik aankom en onze instructrice heeft al twee paarden in de stands gezet om te poetsen.
Zodra ik binnenkom vraagt ze of ik misschien niet toch op Dusica kan gaan, want er zijn eigenlijk te weinig paarden voor het aantal mensen dat meewilt. Hmmm, een twee uur durende buitenrit op Dusica. Ach wat, laten we het gewoon doen. Cool
Of ik dan even voor haar Troffet uit de wei wil halen, bij haar wil ze niet komen. Nou, bij mij dus ook niet, wel twintig minuten bezig geweest en op het moment dat ik het opgeef en wegloop, komt die dame naar me toe. Extreme duivel
Snel poetsen en opzadelen en dan gaan we.
Eerst maar even achteraan. Dit gaat goed. Ze is een beetje zenuwachtig, maar ze houd zich redelijk ontspannen. Na een tijdje toch maar een positie naar voren gaan stappen, ook dit gaat goed. Oeps, links liggen twee Schotse Hooglanders. Koe Koe Drie van de zes paarden beginnen te snuiven en te dribbelen. De enige die rustig blijven zijn een oude dame van 28, een koelbloedige ruin genaamd Bel en die gekke Dusica van mij. Verward Die vond het wel goed, er liep toch een ander paard tussen haar en dat gekke hoorn-beest.
Bij het ven wilde ze niet het water in, daar zwommen nl enge honden. Dat komt de volgende keer wel.
De hele rit was het weer heerlijk en de fietsers en wandelaars waren NIET gevaarlijk.
Ben echt blij dat ik mezelf over de drempel heb geschopt, want nu zijn de buitenritten dus voortaan gewoon op mijn eigen Dusi.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:19

Ha, goed zeg!!
Fijn om de eerste keer in een groep te gaan, dan kan je je paard inderdaad achter de kont van een ander parkeren of ergens tussen gaan rijden als ze iets eng vindt. Maar volgens mij was ze best een koele kikker.
Lekker zeg! Heel veel plezier met je volgende buitenritten!!

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 11:25

We zijn wel een keertje eerder met z'n tweeen in het bos geweest, maar toen heeft de instructrice er eerst een half uur op gezeten en daarna ik een half uurtje. En ik ben een keertje achter de kleintjes aangereden. Toen liep de instructrice los mee en kon du het paard grijpen als er iets zou gebeuren. Voor de rest heeft allen mijn zoontje erop gezeten, maar dan altijd aan een touw. Dit was tenminste een echte rit.