Mistral gelongeerd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Mistral gelongeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 10:40

Gisteren had ik mijn ouders op bezoek waardoor ik later op de manege was dan gepland. Er moest verder niemand meer rijden, iedereen was al geweest.
Aangezien Mistral een beetje zenuwachtig wordt als hij helemaal alleen in de bak is en ik die uitdaging met rijden nog niet aan wil gaan heb ik hem gelongeerd.

Hij was best braaf, begon wel direkt te draven (dus volgende keer stap ik hem wel aan de hand in) maar bleef voor de rest vrij rustig. De galop linksom was ook heel gecontroleerd.
Daarna de andere kant op, sprong direkt weg in galop!! Met mijn stem weer rustiger gekregen zodat er ook nog gewoon gedraafd is.
Hij blijft gelukkig wel op de cirkel en een longeerzweep heb ik ook niet nodig, hij reageert goed op de stem.

Dit was de eerste keer dat ik hem longeerde, vond het best wel spannend omdat je niet weet wat je kunt verwachten maar het viel reuze mee. De volgende keer zal het alleen maar beter gaan, dan kent hij mij ook weer wat beter, en ik hem! Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.



Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 01:32

Goed zo! Lekker voor je dat ook dat goed gaat! Zo krijg je steeds meer vertrouwen in elkaar.

Dag, lieve Kristal...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Ladyson, shaddy82 en 38 bezoekers